Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2008 18:56 - Хорото на Виденов и ловът на Първанов
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 16345 Коментари: 34 Гласове:
0



   Вагоните били заключени. Нямало пожарогасители. В тези пък, в които ги имало, нямало вода. Там пък, където имало вода, тя не била достатъчно. Влакът нямал осведомителни връзки. Никой не поглеждал какво вкарват пътниците в купетата. И кой е виновен за това. Много труден въпрос. Въпрос, който българското общество не може да разреши. Макар че се опитва. Опитва се например да даде отговор в един от най-четените български вестници някакъв началник на железниците. Бивш или настоящ началник - няма значение. Този отговор е фундаментално-исторически, философско-онтологически, всеобхватно- екуменичен, чувствено-лиричен и поетичен. Виновна е Промяната. Преди Промяната бедежето било като японското почти. Държавата се грижела за него като майка Тереза за боливийските деца. Весело пътували влакове във всичките посоки на СИВ /Съюз за икономическа взаимопомощ /. Като в оня виц, дето влаковете към Съветския съюз пъшкали мъчително : „Бреееееееежнев. Брееееееежнев.”, щото били тежко натоварени, пък на обратно, нали олекнали вече, весело тракали с : „Пуфта-пафта, Тошо-Тошо, пуфта-пафта, Тошо-Тошо”.  Та тогава, в ония значи прекрасни времена, нямало катастрофи, защото никой не бил чел за такива в „Работническо дело”, нито пък ги бил видял по телевизията на Иван Славков, зет на държавния глава Тодор Живков /единствената телевизия по онова време/. И пътували тогава влаковете, натоварени с всичко за всички и за всекиго по нещо. Но най-много пътували от „Кремиковци” и за „Кремиковци”. Защото превозвали руда, стомани, чугуни, а също така работници и работнички.       „А сега - тук вече покрай възмущението си началникът на железниците се просълзява и разхлипва - покрай релсите никнат бурени - хлъц, докато преди, по комунистическо, те блестели като сърцето на Данко в горите тилилейски.  И кой е виновен за това? Тоя, който направи Промяната. Тоя, дето приватизира. Тоя, дето продаде „Кремиковци” за един долар. И кой беше той? Ясно кой. Дори няма нужда да се споменава името му. Че Иван Костов е виновен за заключените врати и липсата на пожарогасители в изгорелите вагони, се разбира от само себе си.  Но не може един Костов да натвори толкова бели, колкото и да е зъл, черен и мрачен. То не че съвсем не може, но трябва да има и съучастници все пак някакви. Някой или нещо трябва да му помага. И ето - Васил Рангелов - съветник на транспортния министър Петър Мутафчиев, дава следните допълнителни обяснения за виновниците: „Безопасността и сигурността в транспорта вървят ръка за ръка и в случая, за който говорим, аз мога да кажа, че по отношение на безопасността в железниците работи системата за безопасност, но в системата за сигурност - сигурност като понятие, като нерегламентирано външно въздействие, имаме проблеми и въздействието или от пътници, или от товародатели и товарни агенти, в това число и от населението и от обществото”.     Покрай навърволените в безпорядък думища на министерския съветник все пак може да се разбере, че обществото и товарите оказват нерегламентирано въздействие върху железниците. Тоест пътниците и товарите въздействат нерегламентирано върху влаковете и затова стават катастрофи и пожари. Ако не бяха пътниците и товарите, може би въобще нямаше да има никакви пожари и катастрофи. Но остава още една пречка пред пълната безопасност. Министерският съветник кой знае защо е пропуснал да я спомене. Това са самите влакове и железници. И те са може би най-голямата пречка. Защото, ако нямаше влакове и железници, съвсем никакви пожари нямаше да има. Щеше да има само министър на железниците. И министерски съветник. Без тях просто няма как. Те са регламентирани. Не са като нерегламентираните пътници, нерегламентираните товари. Така че и вината на нерегламентираното общество също е ясна. Но някак си няма как да му речеш на това общество, освен ако не си министерски съветник, че то само си е виновно за бедствията. Няма как да му потърсиш отговорност и да го вкараш в концлагери, както в ония прелестни времена, когато хлябът и ракията бяха евтини и нямаше безработни. Така че друг някой трябва да е виновен. Дето нито е от железниците, нито от обществото. И тоя друг лека-полека започна да се очертава. Терористите! Те са влезли във влака, запалили са го, след това са затворили вратите, за да не избягат, и са умрели мъчително от огън или задушаване в името на някаква кауза или джихади, без да могат да уточнят какви точно. Без да поемат отговорност и без да напишат поне едно „Долу българските железници!” и „Обявяваме война на нерегламентираните пътници и товародатели!” например, за да се разбере защо са погинали, а и за пример на всички бъдещи антивлакови джихадисти . Но ако не се разбира съвсем точно кой е виновен за бедствията, то пък съвсем точно се разбира кой не е виновен. Служителите по железниците не са например. И не само че са невинни, но и са герои, които от скромност се крият и не си признават героизмите. Железничарските чиновници са още по-невинни. Министерските съветници пък са съвсем още по-невинни. Най-невинен е министърът на транспорта. А пък неговите началници, тоест днешните управленци на България, са съвсем още по-най-невинни. Тъкмо обратното. /Каквото и да означава това/. Всички те имат единствено и само заслуги. И пожарът в железниците, изпепелил девет души, им послужи като повод да изтъкнат тези заслуги. „Никой не е правил за БДЖ повече от този кабинет” - заявява Ивелин Николов, секретар на Изпълнителното бюро на БСП. За пожара и за състоянието на железниците според него носят отговорност поне седем правителства. Седем поне! Преди сегашното правителство обаче. Сегашното не носи. А на въпроса какво прави държавата, след като жертвите бяха уточнени едва на петия ден същият партиен секретар отговаря: „Държавата сме всички ние”.  И тук господинът е прав. Всички ние сме държавата. Само дето правата и отговорностите в тази държава са обърнати наопаки. Тези, които трябва да искат сметка от управниците, не го правят. И управниците прехвърлят своята отговорност върху всичко и всички. Върху Прехода, върху Приватизацията, върху Демокрацията, върху терористите, върху предишните правителства и върху всички нас, защото ние сме били държавата. Всички ние сме виновни за това, че жертвите са уточнени едва на петия ден, че нямало пожарогасители, че нямало осведомителни средства във влака и че вратите на вагоните са били затворени. Такова обръщане на обществените отношения с хастара наопаки и с главата надолу досега не е бивало. Нито пък такова нахалство у властниците. Затова Първанов спокойно може да си ходи на лов за вълци и лисици, докато народът е ужасен от бедствия и пожари. И да надмине Виденов. Защото, когато си играеше хорото, Виденов още не знаеше за загиналите войничета. А Първанов знаеше за загиналите пътници и пак отиде да ловува. А после излъга, че не е. И така нескопосано излъга, че всички прозряха лъжата му. Без това да промени каквото и да било обаче. При Виденов имаше всеобщо възмущение. Дори Стефан Цанев с всичките си особености и кусури създаде цяла пиеса по повод хорото на Виденов. И Начев, вътрешният министър на Виденов, хванат с мадами по кръчмите, беше принуден да си подаде оставката. Сегашното гражданство обаче не се възмущава от лова на Първанов. Не се вълнува от това, че спирането не европейските пари в някакъв смисъл обезсмисля доста от усилията, които всички българи направиха, за да влезе страната ни в Европа. Не се вълнува от това, че корупцията стана неотменна част от държавността ни. Особеност, която ни сближава със страните от Третия свят. Просто е поразена структурата на гражданското общество, както каза Екатерина Михайлова. А без гражданско общество и опозицията е слаба, и демокрацията е опаковъчна, и партиите нямат особен смисъл. Затова, ако има все пак България някакво европейско бъдеще, то трябва да започне със създаването на гражданско общество и граждански организации, както през 1989 година.  



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - от ДС
10.03.2008 19:57
"Затова, ако има все пак България някакво европейско бъдеще, то трябва да започне със създаването на гражданско общество и граждански организации, както през 1989 година."

Вий само кажете какво още и трябва на България и ний ще ви го създадем.
цитирай
2. анонимен - Отново безсмислено писание, жалка ...
10.03.2008 20:05
Отново безсмислено писание, жалка критика, лишена от конкретика и точност. Манипулативно плюене срещу "комунистите", които изобщо вече не са комунисти, а тлъсти капиталисти. Такава статия би ми била интересна 1990-1991, но не и сега.
Гражданското общество бе убито в периода 1997-2001, но не искам да развивам мисълта си, защото титаните на демокрацията ще ме обявят за комунист.
PS
Много, ама много манипулации в тази статия. Е верно за Батето, верно за тоталната цензура, но ето как беше положението и в другите страни на света:

Until the early 1980s, the average West German TV viewer could choose only between usually three TV channels, all of them completely isolated from the citizens they "served", catering only to the whimsies of their respective postal authorities, and financed through license fees. In regions bordering neighboring countries, however, viewers were typically also able to get foreign stations via antenna, e.g. those being broadcast from East Germany or the Netherlands. Before the advent of privately owned television networks, domestic stations usually broadcast from the early morning hours until about 2 to 3am, interrupted by often over two hours of early-afternoon intermission. In Western Germany this changed in 1984, as the first two privately financed TV networks, RTL plus (short for Radio Television Luxemburg) and SAT 1, started their programming (previously RTL had transmitted from Luxembourg into southwestern Germany).
цитирай
3. анонимен - от ДС, до нашия човек -номер 2
10.03.2008 21:16
"Гражданското общество бе убито в периода 1997-2001, но не искам да развивам мисълта си.."

Не ,че не искаш ,а не можеш! Това гражданско общество сме го заубивали от 1944 та до сега, без почивка. Това твое фрагментиране ни обижда. Искаш да кажеш че през останалото време, не сме се грижили за националната ви сигурност ли?
А туй дето си го пуснал на английски е много добре. Нека хората знаят , че знаем чужди езици и че свободата на медиите в гнилия капитализъм (империализъм) , не е била дори толкова , колкото в НРБ. Дори през 1901г в Германия не имало и една телевизия. А в България при Славков(сега -Батето) имаше две. И една камара различни вестници : Работническо Дело, Труд(и сега си го имаме), Отечествен Фронт(и Литературен Фронт отворихме), Кооперативно Село, Земеделско Знаме . И за най-малките помислихме: Септемврийче.
Иначе си молодец. Дерзай!
цитирай
4. eien - Една част си отиват изпепелени, други премазани
11.03.2008 16:04
от подпийнали шофьори...и напоследък все повече с отрязани уши....Какво е това?
цитирай
5. анонимен - дотук само въпроси без отговори
11.03.2008 17:38
Неадекватната реакция на управляващите идеално се допълва от безпомощната тошобортошева журналистика. При толкова оцелели свидетели би следвало да се оформи някаква картинка на събитието. Няма обаче. Интервюта с кого ли не, ама не и с тях.
Кво ли се чудя? Чудя се на хората, дето още се чудят. Като Беров. Нищо вече не трябва да ни очудва. Осем години успяха да замазват кво е станало в Бенгази с общи лакърдии.
цитирай
6. stoni - :)))
11.03.2008 18:40
Но въпреки това си мисля, че са се появили доста лехички във виртуалното пространство в които тръните и троскота невиреят.От там ще се засява, когато се прочисти по голяма площ и се създадът условия за разтеж на Мечата гора...да речем:))

http://www.gorata.net/f.php?f=bearsforest

А до тогава че копаме и чистим поляната.
цитирай
7. анонимен - oт ДС
11.03.2008 19:51
Обясних за медиите преди, по-горе.

Но и сега не сме забравили никого. Ако преди се оплаквахте, че имало само 2 телевизии, сега сме ви заровили с телевизии. Телевизии всякакви и вестници всякакви сме ви създали. И който добре комуникира с нас, го правим медийна звезда. А който не комуникира добре с нас- сам си е виновен. Няма значение какъв е умствения му багаж, и какви ги дрънка - важното е да комуникира добре с нас, и за останалото не мислете. Можем от жабата, принц да направим- и обратното.
Но за да постигнем това не трябва, да има други медии които да ни се пречкат. Но ние им намираме цаката. Така де , няма друг да оставим да се грижи за националната ви сигурност , я.

И що партии ви създадохме и оглавихме, а? И що организации. Къде по света имате такъв избор? И гей-организации дори. И интернет-общества!
Вий само кажете ако сме пропуснали нещо- и ний ще ви го създадем и оглавим.
Защото сме демократи.
цитирай
8. анонимен - Софиянец
11.03.2008 21:31
Само да попитам нещо - защо в статията нищо не се казва за това, че на следващия ден след трагедията Бойко Борисов е бил на купон на в. "Труд" ? Защо нищо не е казано за морала на работещите в "Труд", пък и на самия Борисов ? От страх ли е това или от нещо друго ?
Ще припомня, че втория в листата на ГЕРБ във Варна за евроизборите сгази човек. И никой не посмя да говори за това. Дори в. "24 часа" излъгаха нагло, че сгазеният бил клошар. Този от ГЕРБ кога ще бъде изправен пред съда ? А помня, че заради един лек пътен инцидент за Сидеров 2 седмици говориха медиите. Че дори и декларация на НС имаше.
цитирай
9. evrazol - Струва ми се ...
11.03.2008 21:47
Някой от гражданското общество, приел държавата за задния двор на вилата си е запалил нещо. Може и да е пробвал да го загаси, но като не е успял е избягал от последствията, за да не плаща щетите. Другите „граждани” и да им е замирисало на пушек, са си спестили „неприятностите” да се набъркват, щото тях не ги засяга. Пък и не ги знаеш ония какви са. Или пък понеже ги знаеш ония какви са. Има си кондуктор – той да се оправя. За това му плащат. Кондуктора е на надница. Времето работи за него. Вратите са заключени за да е спокоен. Иначе трябва да бди някой, който си знае правата да не се изложи на опасност. Ако вратите между вагоните не се отварят – още по добре. Няма да се намъкне някой от втора класа докато спи.Вратата която дадоха по телевизията – заключената с катинар и синджир, беше точно вратата между вагоните. Като става напечено ... Когато е станало „напечено” са тръгнали да се спасяват по единично. Първо багажа, после жените и децата. Струпването на багаж и деца предизвиква индивидуална надпревара. Заети с надпреварата и спасяването на „ценното” хората не се сещат, че има внезапна спирачка. Някой я е дръпнал когато вагона вече се е превърнал във факел. Ако вратите са били заключени, прозорците нали не са. Не е имало никаква идея да се скача през вратите на движещия се влак. Нито да се спира влака. Няма хора скочили през счупен прозорец. Защо? Гражданското общество се е стремило да се пренесе в съседните вагони и да остави проблема на другите. Премачканите са изгорели.
Нямало връзка между кондуктора и машиниста. Че да не би между машиниста и централния диспетчер да има? Или между него и пожарната?
Гражданското общество си е избрало министър да му бере грижата. С това ангажиментите му свършват. А министъра също като кондуктора – времето работи за него. Айде – където народът там и ние.

„Всички ние сме държавата.
Само дето правата и отговорностите в тази държава са обърнати наопаки. Тези, които трябва да искат сметка от управниците, не го правят. И управниците прехвърлят своята отговорност върху всичко и всички. Върху Прехода, върху Приватизацията, върху Демокрацията, върху терористите, върху предишните правителства и върху всички нас, защото ние сме били държавата.”

Точно така е:

Всички ние сме виновни за това, че жертвите са уточнени едва на петия ден, че нямало пожарогасители, че нямало осведомителни средства във влака и че вратите на вагоните са били затворени.
цитирай
10. анонимен - да де
12.03.2008 10:19
Добре ги е формулирал нещата горният колега. Че управляващите и чиновниците са бутниколиби е вярно. Но че и хората дремят със скръстени ръце и чакат оне, дето е "длъжен" е вярно. Имаше такъв очевидец. Момичето каза, че много не са напуснали купетата, защото са чакали "там" да се оправят. Неспособността сам да вземаш решения и да чакаш на "ония" си пролича на петолъчката.
Общество от дървени философи и критикари на дребно.
цитирай
11. alexanderkolev - Последните няколко изречения на ...
12.03.2008 19:04
Последните няколко изречения на посланието са може би най-важните, но има някаква неяснота или противоречие там. От една страна, правилно се подчертава, че гражданството ни не се вълнува от скандалните случаи, които би трябвало да го възмутят. Едва ли обяснението за това обаче е, че "просто е поразена структурата на гражданското общество". Какво всъщност значи това? Че няма граждански организации, или че и да ги има нищо не успяват да направят? Сякаш излиза, че е първото (липса на организации) от последното изречение, в което се призовава за създаването на такива. А всъщност, там е работата, че и да ги има, те не успяват да променят нищо. Поне досега не успяваха - както показва тъжната история на ДСБ например. И затова, преди да се създават нови граждански организации, е добре да се знае защо точно са се провалили предишните. Иначе просто пак ще се повтаря същото.
цитирай
12. stoni - И затова..
12.03.2008 19:56
И затова, преди да се създават нови граждански организации, е добре да се знае защо точно са се провалили предишните. Иначе просто пак ще се повтаря същото.
цитирай
13. анонимен - И защо всъщност не знаете?
12.03.2008 20:47
И затова, преди да се създават нови граждански организации, е добре да се знае защо точно са се СЪЗДАЛИ предишните. Иначе просто пак ще се повтаря същото.
цитирай
14. gantree - ех
13.03.2008 15:44
Само ДСБ ви е в устата :) Като сте недоволни - айде, направете си една гражданска партия, изберете си г-н Колев да ви е председател, и давайте напред. А Иво, ако се съгласи, може да го направите почетен председател, или патрон.
Давайте, ще ви подкрепя, напълно безплатно при това.
цитирай
15. анонимен - гарабед
13.03.2008 15:49
В случая е достатъчно значително по-малко. За да се изясни един въпрос не е нужно да се задейства намкваси организация. Трябва един журналист с два грама мозък да зададе един единствен правилено формулиран въпрос и да получи отговор.
Не е важно как е станал пожарът. Винаги от нещо може да стане. Не е това същината. Интересно е защо се е разпространил. От 30 г насам всички места, където се събират много хора са от незапалими материали. Облицовки, мебели, подови покрития. Така е по света.
Въпросът, който трябва да се зададе гласи: Са ли материалите във вагона направени от незапалими материали? Те не са толкова много. Гитенакст между купетата и на тавана, седалките и балатума. То друго в един вагон няма. Има ли наредба черно на бяло, задължаваща БДЖ да ползва такива материали(въпрос към пожарникарите) и ако има БДЖ сложило ли е? От кой завод ги е заредило? Спецификации и пр.
Кое му е сложното не мога да разбера?
цитирай
16. анонимен - гарабед
13.03.2008 16:03
Бас държа, че на нито един журналист няма да му хрумне да иде в завода за вагони в Дряново. Ако въобще знае, че има такъв завод. То и аз не зная правят ли там пътнически или само товарни.
цитирай
17. анонимен - 15
13.03.2008 16:14
Трябва един от тук с два грама мозък да зададе един единствен правилено формулиран въпрос и да не получи отговор.

Ти какво щеше да направиш ако неволно си предизвикал пожара и не можеш да го спреш. Да не би да повикаш шафнера да го изгаси и да ти напише акт.

Ако не, значи "Гитенакст"-ът е в главата ти. Организациите са направени за да им е лесно на хора като тебе. И от такива са се провалили.
цитирай
18. krotalka - Струва ми се ,
13.03.2008 22:36
че всичките блогове и форуми са създадени за това , да си изпуснем парата(ако мога така да кажа), и да не ни останат сили да излезем на улицата да протестираме. Повечето хора, като видат недоволството си изсписано на екрана и се успокояват, поне малко и смятат, че са си свършили работата. Това е моето дилетантско мнение.
цитирай
19. анонимен - #Това е моето дилетантско мнение. ...
13.03.2008 23:33
#Това е моето дилетантско мнение.

ne znam kolko e diletantsko, no si e tochno taka, kakto kazvash. golemi sme na prikazkite, prikazvame, za da ni olekne i t.n.

vratite na spalnite vagoni na tozi vlak ot GODINI sa zaklyucheni. na moy vwpros schaffnerwt mi kaza, che e po razporejdane otgore. ne znam dali obezshtenetiya i swdebni dela shte vwrnat otishlite si, no nyakakvo vwzmezdie tryabva da ima.

spomnyam si, che v nachaloto na 70te godini, tochno byah v pwrvi klas, spalnite vagoni na swshtiya tozi vlak pak goryaha i imashe mnogo jertvi. Do togava gi zakachaha sled lokomotiva (da ne drusalo). Sled tova gi zakachaha posledni. Sega, sled tozi incident sigurno i vratite shte otklyuchat. Kakvo da pravish, #incidentno mislene#.
цитирай
20. анонимен - (Angus Reid Global Monitor) - The ...
14.03.2008 06:53
(Angus Reid Global Monitor) - The Citizens for European Development of Bulgaria (GERB) party continues to be the country’s most popular political organization, according to a poll by Alpha Research. 24.8 per cent of respondents would support GERB in the next general election, down 2.8 points since December.

The governing Bulgarian Socialist Party (BSP) is second with 20 per cent, followed by the Turkish Movement for Rights and Freedoms (DPS) with 6.9 per cent, and Ataka (Attack) with 5.1 per cent. Support is lower for the United Democratic Forces (ODS), the National Movement Simeon II (NDSV), the Internal Macedonian Revolutionary Organization (VMRO) and the Democrats for Strong Bulgaria (DSB).

In June 2005, Bulgarian voters renewed the National Assembly. The Coalition for Bulgaria (KzB)—which included the BSP—secured 82 seats, followed by the NDSV with 53 lawmakers. In August, the two main parties, along with the DPS, agreed to set-up a coalition administration with Socialist leader Sergey Stanishev as prime minister.

Last year, Bulgaria officially joined the European Union (EU). In 2006, Sofia mayor Boyko Borissov assembled the centre-right, pro-European GERB. In October 2007, Borissov was re-elected by a wide margin. He has called for an early general ballot in Bulgaria.

Last month, GERB was accepted into the European People’s Party (EPP). GERB chairman Tsvetan Tsvetanov expressed satisfaction with the decision, saying, "We told our partners, after they accepted us into the family of European rightist parties, that we will keep our promise to change Bulgaria’s status quo."

Polling Data

What party would you support in a general election?

Jan. 2008
http://www.angus-reid.com/polls/view/pro_european_party_still_ahead_in_bulgaria/



цитирай
21. анонимен - гарабед
14.03.2008 13:38
Защо едно нещо да е просто, като може да е сложно? Защо да отваряме шише с отварачка, като може със зъби или с нокти?
Защо една битова случка трябва да се разисква прагматично и конкретно, като може да се философства надълго и нашироко? Като руснаците с техните дълбоки неразбираеми души, дето не можеш да ги паймьош, а не могат да си опекат филийка без да се изгорят пръстите.
Въобще не си вдянал глупако за какво ти говоря (#17). И толкоз ли не стопли, че лапсусът е от клавиатурата, не от главата.
Как хуя му е възникнал пожарът, кой трябвало да гаси, кой не е създал организация и пр. са второстепенни въпроси. По-важното е защо се е разпространил и от кви материали са облицовки, седалки, балатум. Това е решило трагедията. А пожар може да възникне от кво ли не. И тренирани хора могат да се паникьосат из пушеците. И всяко купе кофпомпа да има, пак да не свърши работа.
Когато отговорността се търси много общо из небесата, тя се губи. Всеки мучо на улицата, спрян за интервю, изсипва един куп общи приказки срещу "ония горе". По форумите също.
Примери как хората не умеят да задават въпроси "по същество" колкото щеш. Осем години се ля ниагарски водопад от масило за сестрите в Бенгази. Осем години никой не зададе въпроса "как са заразени децата?". Осем години никой не попита тия, дето знаят. Вирусолози, епидемиолози, инфекционисти. Пардон, девет години вече.
Всеки олигофрен може да преметне журналист. Явно журналистите държат първото място по простотия. Обсъжданият по-доле Коритаров(с осем езика ерудит) го премята един селски малоумник, като треньора Абаджиев и ГК не се сеща да зададе суперелементания въпрос: "А бе пич, ти имаш ли право да изписваш лекарства и знаеш ли, че има Закон за народното здраве?"
Китов го премята, че плащал по 10 лв на борчетата от мерцедес 4004 да пазят на фадромата нафтата. ГК, природно тъп, не се сеща да зададе елементарния въпрос: "Що не са стояли там тогава, ами случайно довтасват точно на минутата, когато е открито златото?"
Само 2 грама мозък трябва да зададеш точен въпрос и да отделиш плява от зърно.
цитирай
22. анонимен - гарабед
14.03.2008 14:03
Зад "точно зададения въпрос" не е нужно да застават специални организации, граждански общества, комитети, институции и пр. Един човек стига. А от конкретен въпрос е много трудно да се изплъзва.
цитирай
23. анонимен - dokato chEkame grajdAnskoto na ...
14.03.2008 20:16
dokato chEkame grajdAnskoto na grajdAnite i selYAnite:

#http://mediapool.bg/show/?storyid=137142&srcpos=5

цитирай
24. evrazol - 21
15.03.2008 02:53
Ти какво щеше да направиш ако неволно си предизвикал пожара и не можеш да го спреш eточния въпрос на който май няма да отговориш. А?
цитирай
25. анонимен - г
15.03.2008 10:22
Човек освен да пише, добре е да може и да чете. Няколко пъти казах, че как е възникнал е маловажно, а как се е разпросранил е важно.
цитирай
26. анонимен - feldmarschallе , тези неща така не стават!
15.03.2008 17:26
Тук не е форума на АТАКА ,където ти бе рекордьор то публикъвани безсмислици. Повечето хора тук имат мозък и предпочитат да си го ползват сами! Не можеш да итърсиш просто:
" Г-н Беров...
12:18 Защо така се изложихте по тв СКАТ ?!?"

И това-без да ни дадеш линк , или без поне да опишеш за какво става въпрос.
Не ми е работата да те образовам, а и едва ли е възможно в твоя случай. Дори блога ти е забранен за инакомислещи. И не е отворен свободно. Страх те е, да не научиш нещо. Също като форума на АТАКА- гнезденце на малоумници.
цитирай
27. ianchefff - ivo,
16.03.2008 12:00
брутално нежно си го написал.
Но, разбира се, за пореден път не си прав.
Иван Костов е виновен.
Така пише във вестника.

цитирай
28. анонимен - Мисля си, че шефовете на БДЖ трябва да бъдат съдени
20.03.2008 19:54
В "Неделя-150" в седмицата на ж.п. трагедията началникът на Националната служба "Противопожарна и аварийна безопасност" (не кой да е!) каза, че от опита и сведенията, с които разполагат, този тип вагони, запалят ли се, изгарят напълно за 13 минути.
Не вярвам това да е било неизвестно на шефовете на БДЖ и Министерството на транспорта.
Какво в такъв случай би трябвало да направят хората, които ръководят тези институции. Очевидно пред тях има два варианта:
1. Веднага да бракуват тези вагони и, ако трябва, да оставят нощните влакове без кушет и спални вагони.
2. Да вземат драстични мерки за противопожарна безопасност. Да има по няколко пожарогасителя в коридора, да има оповестителна система, да се направят вратите с дистанционно отключване, да се обучи целият персонал как точно да действа. Освен това да се тръби, че тези вагони са опасни. Ако трябва шефът на БДЖ да се явява по телевизията през половин година и да казва: "Пътници, внимавайте, когато се возите в тези вагони!" На касите заедно с билетите да се дава по една листовка с предупреждение и обяснение какво да се прави в случай на пожар. На всекиго. Навсякъде по коридорите и в купетата да има предупредителни табелки.

Това, което пиша, не е хипербола или шега. Това е сериозно. Щом влизаш да пътуваш в готова да лумне факла, трябва да знаеш за това.

Очевидно никой от шефовете обаче изобщо не се е загрижил. И с това е извършил престъпление. То се нарича "убийство по непредпазливост". За това се носи наказателна отговорност.

Само не знам защо точно срещу тези хора не се повдига такова обвинение. То все пак трябва да бъде извършено от хора, които имат на разположение детайлите от събитията, от нормативната база и документацията на тези институции.

Но може би и редови граждани могат да свършат това?
цитирай
29. анонимен - рецептата за гражданското общество
23.03.2008 16:54
МИ ВТРЪСНА ДО НЕМАЙ КЪДЕ. УЖ УМНИ ХОРА, А СЕ СЕ ОТЪРКВАТ ОКОЛО НЯКОЕ клише, тия новоизмислените парадигми за демокрация горе долу, ама има много износени, Иво и той без схемички неминава, хората направиха схеми и взеха по некой леж
цитирай
30. анонимен - голема скука бе
23.03.2008 17:02
откъде да знае Гоцко, че ходенето на лов в такъв момент е неприлично, а що се однася до ББ Иво просто няма как да одговори каквото и да си мислите - няма как
цитирай
31. анонимен - остаряло
24.03.2008 13:52
Иво, Иво, не виждаш ли, че си изчерпан? По-добре не пиши, когато очевидно нищо не казваш! Стари похвати, изтъркани до безумие клишета, може би опити да се съживи един нужен само на комунягите политически труп! Това за 3-ти март, да! Позиция, поздравления! Но горното-защо???
цитирай
32. анонимен - цую
24.03.2008 14:04
Клишето е често вярно, както и черно-бялото. Когато обвиняваш някого в клишета и черно-бяло мислене, не значи, че не е прав. Истината често е очевадна, а на другия полюс е лъжата. Нещо по средата има ли? Тема за размисъл.
цитирай
33. анонимен - samo lov
15.08.2008 09:54
parvanov e lovec. lovcite sa dobri ne znam da li i toi e dobar no lovcite sa dobri hora nasluka
цитирай
34. анонимен - Р·Р° колегата Беров
04.12.2008 21:58
Колега Беров, поразрових се в интернет и намерих нещо много интерсно, за съжаление работодателите ми в медия Х не ми разрешиха коментари. Може да го подхванете, ако решите http://www.slideshare.net/apel/ss-presentation-733684
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7807152
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031