Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2011 12:02 - Да дойдат истинските
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 30712 Коментари: 52 Гласове:
40

Последна промяна: 17.10.2011 01:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                  Ще стане или няма да стане    /  В света на който завиждаме когато предприемеш нещо всички питат с какво могат да помогнат и те съветват как  да стане по-добре. В България веднага започват да обясняват защо няма да стане /                Краят на истинската журналистиката и пришествието на мутрописачите            В България журналистика вече няма. От доста време. Може би от пет или от десет години. Как стана това все още никой не е изследвал с обстойно. Стана някак неусетно.  В България вече не само, че няма журналистика, но и значението на думата се изгуби.  Журналисти се наричат дори ония несъстоятелни и чудновати аниматори от телевизорите /аниматори, или може би раздвижители, или пък шоумени, или пък зрелищници, или поддържащи разговора, или запълващи екрана, или пък смущаващи тишините, в най-добрия случай водещи/, които прочитат вестниците, за да видят какви въпроси да зададат, а след това ги задават, стремейки се да се харесат на тълпите и да скрият посредствеността си зад оживен брътвеж, без да разбират и да осмислят нито отговорите на въпросите, които са задали, нито собствените си приказки и изпълнения.  Но те не са. Журналисти де. Има много писачи, които биха могли да бъдат журналисти, но също не са.  Това са хора, които повече или по-малко умело прихлъзват на зрители, читатели и слушатели полусмляната храна на спуснати отгоре съображения, за да бъде тя додъвкана и възприета като неподправен смисъл и същина.    Като за разлика от комунистическите времена съображенията не се спускат към така наречените журналисти от някой малоумен Тошо и неговото обкръжение, а от няколко повече или по-малко умни началници и техните обкръжения.  От което се получава не многообразие на мненията, а медиен мутробарок, където куличките по покривите, лебедите на прозореца, нацвъканите с бойници огради, охранителните приспособления, бъбрековидните басейни, уродливите изваянията на лъвове пред вратите и всички останали щуротии са само част от една и също скъпо, грозно, алчно, нахално, безогледно, натрапчиво, задушаващо,  порочно и користно образувание.                              …  А не че няма иначе истински журналисти. Има ги. Има хора, които сами успяват да осмислят действителността, да потърсят и да намерят причинно-следствената връзка в разпилените съставки на политическото и общественото ни битие.  Има журналисти, които умеят да поставят пред обществото смислените въпроси и да намерят отговорите.  Има даровити, почтени и умни хора дори между журналистите.  Но те не работят в официозните медии. Те не работят и в медиите на различните видове олигарси и политическо-икономически кръгове. Ако въобще работят, то и някъде из кюшетата на общественото ни битие.                                   …        Архипелагченцето на свободата - Интернет   Ако въобще работят някъде като свободни журналисти, то е в Интернет – международната мрежа.  Където пишат в разни сайтове, сайтчета, блогове,блогчета, листчета и файлчета.  Така в българското интернет пространство се появиха островченца, скалички, кътчета, кюшета, ъгълчета и различни видове убежища на разума и свободното слово.  И всички заедно те образуват един мил и трогателен архипелаг на медийната свобода. Или по-скоро архипелагче на медийната свобода. Или дори архипелагченце на медийната свобода.  Където писачите и техните читатели и почитатели се вълнуват, споделят вълненията си, гневят се, остроумничат, тъгуват, майтапят се, присъединяват към всякакви благородни почини начинания, чукат, кликат и щракат по клавишите, придобиват чувството за значимост, за изпълнен граждански дълг едва ли не и всичко се получава много добре, чудесно даже, както трябва се получава, така както е по света се получава, докато от истинския свят, от голямата земя не се покаже някой як, нахакан и овластен пич, който да им рече – айде писна ми от айти, вървете да гледате овце, щото овчОто много се търси по Европата.  Или докато някой нахакан отворко от така наречените национални медии не им се присмее : „ Я се вижте бе, всички вие сте маргинали и психопати”  Или докато хората от голямата малка земя, матрИЯла тоест , за обща изненада, почуда и възмущение на прикътаните из виртуалните убежища свободолюбци не избере са свой върховен управител някой юначага с образование на рабфаковец, с умствен кръгозор на уличен бияч и със самочувствие на чаршибашия .  
                     Медийните олигарси
  Защото докато в измислените убежища на свободата хората са щракали върху разни копчета с чувството, че бутат света в правилната посока, то в истинският свят, в голямата  малка земя /България, за който не се е сетил/ стават едни съвсем други работи, които нямат нищо общо със свободата, с пазара, с демокрацията, с Европа и с всичко онова, което обществото ни уж е избрало за ценност. Още по-малко пък със свободата на словото и с независимостта на средствата за масово осведомяване.  В българския медиен свят са се разположили няколко семейства.   Нещо подобно на мафии, само че не мафии, а само нещо подобно. Приятелски кръгове примерно. Или кръгчета. Или кланове. Или задруги. Или съобщества. Или братства. Или роднинства. Или завери. Пет, или шест примерно. Които са част от онзи вид управление, което се нарича управление на малцината. Олигархия тоест.  Медийния кръг /семейството / на Дилян Пеевски. Медийния кръг /семейството/ на Любомир Павлов. Медийния кръг на Алексей Петров. Медийния кръг на Сашо Дончев. И медийния кръг на Валери Симеонов, който освен телевизия „Скат” си направи и вестник „ Скат”. Медийният кръг на Краси Гергов и това е май всичко.                                                                        
 Всички те, притежатели на средства за масово осведомяване нямат никакво намерение да осведомяват когото и да било за каквото и да било – най-малко пък масите. Нито пък имат намерение да бъдат посредник между гражданското общество и различните видове власти- другата задача на медиите.  Те имат намерение да бъдат посредник единствено и само между себе си и властта, а също така между себе си и парите.  Те са си създали своите вестници, радиа и телевизии единствено за да обслужват своите икономически и политически ищаси / впрочем при тях икономически и политически е едно и също/.  Затова и техните послания са по махленски ясни, простовати, обясними, предвидими, първични и тъжно-смешни.                                     …
 Премиерът нарежда една банка да обслужва всички парични потоци на държавата, тази банка се владее от едно семейно кръгче, което с парите на банките си е обзавела с няколко медии, тези медии хвалят премиера и толкоз. Каква ти тук гора, какво такси, каква Васа, каква Ганчава, какви хиляда лева, каква журналистика.  Друго кръгче пък, владяло някога една общинска банка си купува вестници, за да подкрепи една измислена дясна коалиция, която да се добере до властта чрез съюз с Бойко Борисов.  Една друга телевизия, която се владее от брата на бившия президент прави същото.  Кръгчето около Алексей Петров си има телевизия и вестник за плюе срещу премиера, ама ако се Борисов и Петров се спогодят, вече няма да плюе срещу премиера, а срещу лошите около него – Цветан Цветанов примерно.  Вестникът на Сашо Дончев не казва нищо лошо за Борисов и Първанов, но ако някой от тях понечи да му отнеме посредничеството при вноса на руския газ, започва яростно да го напада. И всички те заедно хулят Костов и неговата партия.  Така наречените национални медии се опитват нещо да кажат, нещо да намекнат, но след юнашки чутовните си изпълнения във времената на ОДС, също като „бедния, бедния” Македонски от „Немили-недраги” треперят сега телефонните обаждания и гръмовно-мъжествения глас на върховния си началник Бойко Борисов.  И всичко се получава някак дребно, сгърчено, махленско, кухненско, кръчмарско, котловинно, балканско и вмирисано на пот, лук, кисело и породата на Слави Трифонов.                                    …
 И какво да правят журналистите. Истинските. Мислещите, умните, образованите и надарените ? Десните най-вече ?  Да започнат да обслужват някое от височайшите семейства. Нещата са обидно прости и ясни.  Надареният Комарницки, например прави чудесни карикатури на Бойко Борисов, защото не одобрява политиката му. Ами ако собственикът му рече : „ Бойко Борисов ми уреди посредничеството на руския газ, отсега нататък дай сега да го хвалим” ?...Тогава? Надареният, умният, образованият журналисти или изпълнява, или отива да пише в Интернет – „наздраве компанията, да живей”. Или зарязва завинаги тоя омърсен поминък.                    Провалът на десните медии                                       Та като стана въпрос за десните. Не че десните не се опитаха да си направят свои радиа, вестници и телевизии, опитаха се. Само че на същите начала. Политикоикономически и кръгово-семейни. Вестник „ Нова демокрация”, ама за да може един банкер да наложи своите хора в дясното пространство. Вестник Дневник – добър вестник, но доколкото го позволява Иво Прокопаем и съобразно неговите цели и представи за вестници и политика. Телевизия Ретиви – достойна телевизия, но свита и ограничена от същите „кръгчета” Телевизия Европа – „ Дайте подкрепяме Бойко, та като направим една друга дясна коалиция да влезем във властта чрез него „  И нито мисъл, нито чувство, нито усет, нито разбиране, нито съпричастие към всички онези обикновените хора, към онези граждани, които всъщност са истинската „демократична общност” на България, онези които са нейната сърцевина.                 Провалът на гражданските медии
 Имаше само три или четири вестника, които бяха много по-близо до тези хора, или поне много по-близо, отколкото до партиите. Тези вестници нямаха нищо общо с икономическите и финансови кръгове на българската олигархия.
 Това бяха вестник „ Анти”, вестник „ Седем” и вестник „Гласове” /в началото/.  Вестник Анти се издаваше благодарение на усилията и шетанията на Васил Станилов из цяла България в търсене на пари и абонати, вестник Гласове, в началото поне, тръгна благодарение на връзките на Явор Дачков, вестник Седем тръгна благодарение добрата воля и желанието на Георги Стефанов – почтен делови човек, среден бизнесмен,  който доказа, че нещата могат да се получат не само без помощта на партии и олигарси, но и въпреки тях.  Вестник Стършел продължава да излиза благодарение на усилията на един-двама души и на няколкостотин верните си читатели. И това е всичко                                …
 Различни са причините тези вестници да спрат. При българските условия изненадата не е в това, че те са спрели. Изненада и дори чудото е това, че те все пак излизаха. А между причините тези вестници да спрат не е липсата на читатели.  Между причините тези вестници да спрат е липсата на каквато и да било подкрепа от страна на партиите от демократичната общност.  Иначе казано нито Иван Костов, нито Надежда Михайлова, нито по-късно Мартин Димитров по никакъв начин не са подкрепяли тези вестници.  Изглежда малко изненадващо и странно, но всъщност е напълно обяснимо и напълно естествено. И много, много просто.        Защо десните политици не подкрепиха десните вестници                                                То е много, много просто. Хората, които купуват вестник „ Седем” при всички случай ще гласуват за ДСБ и Иван Костов на изборите. Че тогава защо му е на Костов подобен вестник. Той просто няма нужда от него. Такъв вестник за него би бил само допълнителен и ненужен източник на влияние. Източник на влияние извън партийния обсег и партийния надзор. Нещо като допълнителен, излишен и паразитен шум.  Костов може да се доказва като политик и да отправя посланията си от всички средства за масово осведомяване – електронни и печатни. Напоследък той а канен навсякъде. И достатъчно често е канен.  И това е една от причините той да се отнася с явна неохота към всички предложения за създаване на вестник или телевизия свързани демократичната общност, въпреки непрекъснатите въпроси, подкани и въпреки желанието на членовете, привържениците и приятелите на ДСБ. Такива медии просто не му трябват.  И още нещо- може би най-важното. Лично Костов не дава, а и няма как да даде свои пари за вестник или телевизия. Той би могъл да използва само своето влияние, или своите връзки, за да намери източник на пари. А това означава обвързаност. Понякога притеснителна и нежелана обвързаност. Или по-скоро винаги притеснителна и нежелана обвързаност.  И в това обяснение не бива по никакъв начин да бъде възприемано като укор към Костов. Напротив.               Какво му е доброто на лошото    Така трябва да бъде. Съзнателно, или несъзнателно, нарочно, или без да иска Костов подсеща за начина по който би трябвало да се създаде вестник, или каквато и да било друга медия.  Тя не трябва да се създава от онези, които нямат нужда от нея. Тя не трябва да зависи от партийни водачи. Тя не трябва да зависи от финансово-икономически кръгове и звена. Тя не трябва да зависи от олигарси. Тя не трябва да зависи от отделни хора.  Едно жълто-черно издание писа, че вестник „ Седем” бил спрял, защото дъщерята на Иван Костов – Яна Костова не го била харесала. Това, разбира се, са някакви измишльотини. Най-вероятно са. Но правилото остава. Един вестник, която спира да излиза само защото Яна Костова не го била харесала няма право на съществуване. Защото не е истински.                      Време е да дойдат истинските   Време е вече за истинските неща. За истинските партии, за истинските медии и за истинските вестници.  Защото може да се направи и истински вестник. Може да стане. Въпреки всички онези, които ще се втурнат да обясняват защо и как няма да стане.
 Предложения за това как може да стане четете в следващото ми писание, където ще има :
  1. Няколко изречения за края на вестник Седем  2.Кой има нужда и кой няма нужда от вестник, или друга медия на демократичната общност в България / някои от изводите ще бъдат доста учудващи /  3. Откъде могат да се намерят пари за вестника / вече се намериха пет хиляди лева и то без да е обявено каквото и да било събиране/. Колко пари ще са нужни.  4. Как могат да се съберат пари по напълно ясен и прозрачен начин без никой да бъде или да се почувства излъган, ощетен, или измамен.  5. Как може да излезе на печалба.    6. Какво ще бъде името на вестника / измисли го Евгений Дайнов/    7. Какво най-общо ще бъде съдържанието на вестника и каква насоченост ще има.    8. Кой ще пише във вестника.    9. Кои ще бъдат редактори и началници / и тук има изненади/    10 . Как ще се печелят читатели.    11 . Как ще се рекламира / Между другото ако отпратите връзка към това писание, вие вече го рекламирате и помагате /.    12 . Какви спънки ще се появят и как да се преодолеят.  13 . Как да бъде организирано всичко  14. Како може да помогнете на вестника без да дадете нито стотинка и без да правите някакви особени усилия.  15. Други такива  



Гласувай:
41



1. анонимен - значи е спрял "Седем", а ...
29.06.2011 12:24
значи е спрял "Седем", а аз тъкмо си мислех - днес е сряда - време за "Седем"
цитирай
2. cefulesteven - Не знам, може да Ви се стори наивно, ...
29.06.2011 12:34
Не знам, може да Ви се стори наивно, но си мисля, че този позорен данък четене: 20% ДДС, върху печатните издания, ако отпадне ще бъде глътка въздух.
Пиша го от позицията на човек, който години е работил като продавач на вестници. "Седем" например вървеше, въпреки, че в провинцията хората гледат всяка стотинка в цената. Винаги си доставях бройки, макар не се бракуваше и не се ли продадеше, означаваше да го плащам. Не си спомням да ми се е случвало. Отнася се и за още много вестници, които печелеха предимно от читателския интерес, без да правят компромиси с основната си цел. Още от самото начало, като се гласуваха тези 20% бях сигурен, че е лост за цензура. Сега съм по-убеден от всякога, след като разбрах как кметски слуги притискат рекламодатели на една неудобна му медия и много, много други случаи.
цитирай
3. dobrata - Ще чакаме
29.06.2011 12:42
следващата публикация.
цитирай
4. ivoberov - не е работата в оплакванията
29.06.2011 19:49
Не е работата в оплакванията, мога да имам предаване в телевизията, искам да видя дали все пак така наречената демократична общност може да направи нещо за себе си, или може само да се оплаква, очаквайки някой друг нещо да направи
цитирай
5. mamkamu - Всъщност това е съдбата на иситнски ...
29.06.2011 19:52
Всъщност това е съдбата на иситнски независимите вестници в България. Първо защото нямат "дотации" от разните му там "кръгове", второ, защото огромното мнозинство от българите виждат не повече от пространството около своя нос...

Що не направите поне един интернет вариант на вестника, по който начин той все пак ще продължи да съществува? Знам ли...
цитирай
6. ivoberov - до mamkamu
29.06.2011 20:01
Да това е едно от предложенията ми. А всички предложения ще напиша в следващото си писание - в сряда ще го пусна. Мисля подготовката за вестника да стане в Интернет. Евгений Дайнов се съгласи да даде името на сайта си за вестника - Десните. Десните ми харесва.
Но може да има и други предложения.
Вярвам, че вестникът все пак ще се получи. Но ако не се получи може да остане в Интернет вариант.
Мисля си също, че разните интернет страници биха могли да се обединят.
Ще се радвам на всякакви предложения.
Ще се радвам, ако опитаме да направим вестника заедно
цитирай
7. simeon234 - в-к Демократите
29.06.2011 21:32
Г-н Беров,предлагам да се казва ДЕМОКРАТИТЕ.Да бъде в интернет.Вие да сте гл.редактор/админ/.Аз чета постингите на много умни,талантливи,демократично мислещи хора.Те ще искат да публикуват при Вас.Не губете време.Щом аз имам три блога-simeon.tk simeon235.blogspot.com donay.web.pe ,-а съм любител-74 годишен и ги поддържам,за Вас ще е много лесно.
simeon234@abv.bg skype simeon_denev
цитирай
8. simeon234 - Г-н Беров, предлагам да се казва ...
29.06.2011 21:33
simeon234 написа:
Г-н Беров,предлагам да се казва ДЕМОКРАТИТЕ.Да бъде в интернет.Вие да сте гл.редактор/админ/.Аз чета постингите на много умни,талантливи,демократично мислещи хора.Те ще искат да публикуват при Вас.Не губете време.Щом аз имам три блога-simeon.tk simeon235.blogspot.com donay.web.pe ,-а съм любител-74 годишен и ги поддържам,за Вас ще е много лесно.
simeon234@abv.bg skype simeon_denev

цитирай
9. demokratizator - Ще го очакваме!
29.06.2011 21:40
Жалко е, че в. Седем спря да излиза, но аз си мисля, че наистина има какво да се направи, за да "дойдат истинските", както Вие много добре сте ги определи. Оптимизмът и ясното структуриране на идеите какво ще става в бъдеще определено ми допаднаха. Свикнали сме, когато един проект бъде прекратен предсрочно, да очакваме всеки да се оплаква и да се отнася пораженчески към случилото се. Тук показателно е, че изглежда съществува вече някакъв горе-долу ясен план за това, което ще се случи, а това е предпоставка, за да може да се свърши нещо.

Любопитен съм как смятате да намерите финансиране, но подкрепям мнението на mamkamu, че може да се действа в интернет с много по-малки вложения и по-малък риск, поне за начало. Все пак обаче аз мисля, че съществена част от читателите на Анти и Седем биха се радвали на хартиен вариант, като тук лобирам за моите собствени баба и дядо. :)
цитирай
10. ivoberov - демократизатор
29.06.2011 22:09
Ами сега пиша втората част - за парите и останалото
цитирай
11. анонимен - Фанна Коларова - интернет
29.06.2011 23:06
Много е важно изданието да има Интернет формат за българите по света! Добре би било да е достъпен безплатно, а да има възможност за дарения по банков път или реклама.
цитирай
12. анонимен - СКЪРБЯ ЗА СДЕМ И ЧАКАМ ЗАМЕСТНИКА МУ
29.06.2011 23:11
ПЕНСИОНЕР СЪМ ЧАКАМ ЗАМЕСТНИКА НА СЕДЕМ. ВИНАГИ СЪМ ГО КУПУВАЛ. ГОТОВ СЪМ ДА ПЛАТЯ И ЗА ЕЛЕКТРОННИЯТ МУ ВАРИАНТ. ОТ МЕН ТОЛКОЗ ПОВЕЧЕ НЕ МОГА.
цитирай
13. stoni - Да си ляв е ясно, че си неморален. ...
29.06.2011 23:20
Да си ляв е ясно, че си неморален. Обаче сред десните има и такива, които са леви и съответно са неморални. Освен това има и десни, които са неморални. Ето защо трябва да се поясни и стесни кръга до Десните - Морални.
цитирай
14. анонимен - Пак "Дайте да дадем!"
29.06.2011 23:47
Г-н Беров,
Вие костовист ли сте?Страхувам се,че въпросът ми е реторичен.Затова ще е най-добре да кръстите вестника си "Десните костовисти".
Понятието демократична общност е много по-широко.
цитирай
15. анонимен - Не може без десен печат
29.06.2011 23:50
Жалко, на 14 юни направих абонамент до края на годината.
Както бях направил абонамент за в-к "Про&Анти", после за сп."Анти", а доста по-преди за в-к"Гласове", а доста доста по-преди и за в-к"Демокрация"...
Иво, надеждата ми е в теб и другите около теб!
Не може без десен печат!
цитирай
16. ivoberov - до 16
29.06.2011 23:59
Напълно сте прав. Вестникът трябва да отразява всички мнения вдясно. Стига да не изгуби и читателите - костовисти, защото те осигуряват продажбите. Но за това ще пиша в следващото си писание. Благодаря за мнението
цитирай
17. ivoberov - до 18
30.06.2011 00:00
Наистина съжалявам. Трябва да се опитаме да се отървем от тази прокоба
цитирай
18. анонимен - dysnoto primitivizum
30.06.2011 00:18
2. Концепцията на
здравеопазването е
тотално погрешна и затова
то не може да
функционира . Христос е
казал: „Да изгоним
търговците от храма.”
Медицина и търговия са две
взаимноизключващи се
понятия . Недопустимо е
лекарят да е едноличен
търговец и неговите
действия да се съобразяват
с Търговския закон .
Заплатата му не трябва да
се определя от броя на
талоните , които е получил,
а от неговата
квалификация. Той трябва
да получава прилична
заплата , гарантираща му
нормално съществуване и
достатъчно време за
почивка и следене на
новостите в медицината , за
да бъде пълноценен в
работата си . Сега много се
говори за „източване на
Здравната каса от
лекарите” . Разбира се, че
ще я източват, защото
системата ги принуждава
да го правят и защото
лекарят освен всичко друго
трябва и да яде ! Бих
предложил един много
прост експеримент на г -н
Бойко Борисов, като бивш
пожарникар – да направи
заплатите на
пожарникарите на
принципа на лекарските
заплати – да им се плаща
според броя угасени
пожари . Ще видите тогава
как пожарите драстично ще
се увеличат ! И за да бъда
по-ясен, ще кажа: Не бива
ортопедът да бъде
поставен в зависимост от
метеорологичните условия,
тоест да се моли за
поледица , за да има повече
счупени крайници и повече
талони .
цитирай
19. анонимен - СС
30.06.2011 01:49
Има само една кауза, която си струва да се прокламира в една-две думи
СС (Свобода и справедливост)
Става и за заглавие.
И съкращението е хващащо окото и ухото. кеф ви Ес-Ес, (подвеждащо), кеф ви Це-Це - с привкус на фатално ухапване.
Ляво мислещите, които се мислат (и представят) за десни, са главния проблем на всяко свободно начинание. Ще дам пример:
Фразата " Справедливост за всички" е грешна, лява и подвеждаща - правилното е "Справедливост за всеки"

цитирай
20. pontis - Прекрасни мисли... както винаги.
30.06.2011 07:23
Харесвам стила ви (макар че не винаги съм съгласен с шрифта ;)
Само не разбирам защо вестник. Същите усилия в Интернет биха създали много повече. С вашите възможности и малко повече дисциплина. Словото отдавна не е върху хартия. Защо не помислите върху това? Бих ви подкрепил с удоволствие.
цитирай
21. анонимен - Ще дойде, ще дойде истинската десница, предвождана
30.06.2011 07:34
от водача на международното консервативно движение, най- гордия орел на Балканите, великия кормчия Иван Костов. И ще направи Иво Беров свой говорител. Блазе му!
цитирай
22. анонимен - Сините комунисти се консолидират ...
30.06.2011 08:05
Сините комунисти се консолидират отново.
Обзалагам се , че този нов медиен орган ще има пълна модерация, тотална репресия на инакомислещите и картинката с нищо няма да е по-различна от тук сега.
Нов бардак със стари курви някак си времето доказа , че не се получава.
Чипа в главата е виновен...
цитирай
23. mikino - Аз лично, съжалявам за този вест...
30.06.2011 08:57
Аз лично, съжалявам за този вестник! Дори смятам, че някой го спря нарочно! Имаше интересни публикации и го купувах, не заради някаква политическа причина, а заради анализите и статиите.
Дано се намери пак някой, да издаде нещо сносно!
цитирай
24. анонимен - Беров, всички вестници в които сте ...
30.06.2011 09:04
Беров, всички вестници в които сте писал фалираха -това да ви говори нещо ?
цитирай
25. анонимен - Много от
30.06.2011 09:05
нещата, които си написал, Иво, аз ги пиша тук отдавна - най-вече за медийната обвързаност, както и за запушването на устатата на несъгласните със статуквото.
Само че ...едно нещо вече е срещу теб. Ако си наистина безпристрастен журналист, няма да вземаш страна на политик. Иначе, каквото и да правиш оттук-нататък, си преднамерен:)
Според мен, журналистът винаги трябва да бъде на дистанцията от политиката и политиците, независимо от цвета им!
цитирай
26. aman - И какво излиза всъшност от този п...
30.06.2011 10:08
И какво излиза всъшност от този пост? Кога в България е имало истинска журналистика? г-н Беров казва през последните 5-10 г. изчезнала. Ама преди 10 г. имаше само една национална телевизия, беше се случил монопола на ВАЦ, в радиото и телевизията се кадруваше политически, частните медии бяха слаби, интернет неразвит. По времето на Виденов ли имаше свободна журналистика? С червените мобифони и финансовите зависимости на медиите пряко от кредитни милионери или от политически централи. По времето на Беров (не иво) - когато до главите на всеки вестник имаше лого на силов застраховател???? Годината на Филип? или Лукановите години? Оказа се, че всички създатели на стотиците вестничета тогава и водещи журналисти са от ДС, а ако 20 г. по-късно ДС може би все повече си отива и поради биологични причини, какво да говорим тогава. По татово време... истинска и свободна журналистика... Може би в Британия по ББС или Свободна Европа? Ами 39-44 със ЗЗД и Закон за печата?, Стамболийски, Цанков, Фердинад, Радославов, Стамболов..... И какво ще излезе, че всъшност единствения период в родната ни история, в който е имало истинска, независима и свободна журналистика е бил през 19 век през Османското владичество... Това ли е? Вероятно да, съдейки по разсъжденията тук. Всъшност може би това и обяснява защо онези хора през 19 век и Възраждане са спретнали и Независима църква, че даже и национално освобождение, пък след това.....

И жалко, че финалът е с вестник "Седем", ако това е примера за свободна журналистика - тъжно....
цитирай
27. viovioi - така е за съжаление навсякъде по света - медиите се финасират от- да го наречем условно спонсор, който определя медийната политика на конкретната медия,
30.06.2011 10:17
Ти вярваш ли на CNN например? Ако у нас кръга около Отворено общество и други мозъчни тръстове ударно издигнаха личности, като ги образоваха в елитни западни университети, осигуриха им европейска легитимация, или ги пратиха в някоя световна организация да натрупат опит. И тези индоктринирани мозъци, просто няма как да не започнат да се отплащат на спонсора си с идеологическа вярност. Независимо къде са позиционирани - във властта, в медия някоя те съвестно и последователно изпълняват проекти и идеи на своя спонсор. Било това мега-проект като ЕС, или някакво малко вестниче в малка България. Схемата работи безотказно. И всякакви опити на наивници като нас, биват смачкани още в зародиш. Като методите на смачкване са мн опасни. От безобидно осмиване и скалъпен компромат, до брутални убийства и преследвания. Поздрави за будния ти и ентусизиран дух!!
цитирай
28. lisichka - Кажете ми един млад журналист, к...
30.06.2011 10:30
Кажете ми един млад журналист , който да е пробил стената на старите катили и да се е наложил в публичното пространство като прогресивен анализатор?
Няма такъв! Всичко , което пише и ланка в ефира към днешна дата , са все куфари от преди 10 ноември, носещи товара на партийната обремененост.
Няма нито един млад корифей, който да е допуснат да прави анализи.
Иво Беров, Иво Инджев, Маргарита Михнева, Тази Пискова, Димитър Цонев, Сашо Диков, Кеворкян... Все стари катили , свободата за които е доста относително понятие.
Ах да, само един Мартин Карбовски , който ми е набор се опитва да блести над обременените пластове...
Според журналистите , които водят обзорно -политическия обзор на България , може да си вадите заключение за нивото на този вид публицистика.
Аз не съм журналистка и никога не искам да бъда, така , че като свободен човек съм свободна да защитавам каквато си теза искам и да правя анализ на каквато си тема реша. Никой не ми плаща за това и нямам никаква изгода от това, дори напротив , търпя доста негативи, но това , че го правя доста по-добре от старите катили може само да ме радва...Всъщност пиша си моите анализи, за да ме четат заспалите българи и да им развалям на тези платени журналисти -корифеи предварителните замисли за манипулация на общественото мнение. Много е хубаво да не ядеш от ничия ръка и да се чувстваш свободен гражданин на държавата си.
Като им чета глупавите предположения, че моите материали ги списвали в партийна централа и ме използвали за глашатай хем ми е смешно , хем пък ми е тъжно че не се усещат как се излагат самите себе си, на кого са служители, и че толкова много подценяват обикновените хора. Според тях , задължително трябва да си завършил журналистика /абсолютно загубено време според мен/ , само че това не ти дава диплома че можеш да мислиш и да виждаш същината на проблемите. Прозорливостта е от природната интелигентност, тя не се учи и не се добива драги стари дисаги.
цитирай
29. penchoan - Прав сте г-н Беров, от няколко го...
30.06.2011 11:11
Прав сте г-н Беров, от няколко години журналистиката в България се спомина. Отдавна политиците имаха подобен мерак. Иван Костов се опита със силови средства ( с тоягата) да унищожи свободата на медиите и се провали. След това, по време на Сакскобурготски се премина на други методи (с моркова). Започнаха да се купуват главните редактори на медии от управляващите, което никак не се оказа трудно. Всички имаха опит като агенти на Държавна сигурност и много лесно бяха убедени по двата метода.
При среща на премиера със студенти в университета се видя, че идващата нова смяна от "кандидат журналисти" никак няма да подобрят положението, а ще го влошат още повече. Изглежда вече там ги учат, че журналистът не трябва да има собствена гражданска позиция по никой въпрос, а само да хроникира събитията и че първа основна задача на журналиста е да пее дитирамби за управляващите.
цитирай
30. lisichka - За това че дръзвам да си изказвам ...
30.06.2011 11:32
За това че дръзвам да си изказвам свободно мнението публично, моите врагове са се свързали с университета ми и ми правят мръсотии от всякакъв род , като са кръстили операцията " Унищожението на Гарго". Нито ще ме унищожат, нито съм Гарга , само те да внимават като ходят под дъжда да не ги тресне някоя трескавица щото мене Господ доказано ме обича , за разлика от тези атеистични червени маймунски задници.
Представям си пък ако съм журналистка кво ще е , или ще трябва да правя свирки на шефа си, за да имам хляб или пък ще ходя немила недрага по медиите да си търся работа , а в най-лошия случай ще ме блъсне случайно кола. И на тях не им завиждам. При тези условия за какви свободни журналисти говорите? Та те нас обикновените хора с мнение да има как да ни ликвидират , пък какво остава за тези, които словото им е хляба.
Докато не измрат катилите от ДС и не се ликвидират последователите им няма да видите свобода.
Почерка на ДС е всеки който изпъкне с едни гърди напред , веднага да се разровят да му измъкнат компромати от житието-битието. Ако не открият нищо съществено скандално , започват да си съчиняват компромати , ако и това не даде резултат , започват открито да му пречат както е в моя случай.
Не виждате ли оня случай с човека на Янко, станел ли партиен деец, първо даваш да те онодят отзад за да си до гроб лоялен на господаря си и много много да не шаваш. На такъв принцип са и журналистите в Бг. На всеки един му държат юздичката с нещо и понеже тези хора си искат кариерата , духат до умопомрачаване.
Иначе не смятам че когато изказваш мнение , че си доволен от управляващите това е гъзолизство. Аз твърдо си държа на харесването на управлението на Царя, а той не е бил на власт от 6 години.
цитирай
31. viovioi - Когато истината престане да бъде компромат, можем да кажем че имаме свободата да изкажем мнението си открито без страх
30.06.2011 11:58
Но това е дълъг път и изпитание само за силните духом. Ето какво е казал А.П.Чехов "Аз цял живот изстисквах от себе си - капка по капка роба, защото за свободата живях!!"

Ей Иво тези модератори взеха че ме баннаха ...Хелп
цитирай
32. lisichka - :)))))
30.06.2011 12:04
Извинете г-н Беров, че заради моите изказвания ви смъкнаха от първа....
цитирай
33. ivoberov - pontis
30.06.2011 13:29
Защо на хартиен носител съм обяснявал донякъде в писанието си. Но първоначално наистине ще го пуснем като сайт, за да обясним как може да тръгне и да получим всички възможни предложения и съвети. Благодаря за помощта
цитирай
34. stoni - Xaxaxaxa
30.06.2011 22:00
"Кажете ми един млад журналист , който да е пробил стената на старите катили и да се е наложил в публичното пространство като прогресивен анализатор?
"
Как ще се наложи няко???
Що за смешки!??!?!
Системата си стои и си подбира пешките.
Няма никакви промени а подмени.
Това, че се роят нови не означава, че подменят старите....погледнете структурите на всичкото от време оно...стои си...само лицата са други но за да са на постчетата трябва да приемат характеристиките на предните. Така няма да стане.
цитирай
35. alexanderkolev - Много добре написано и вярно. ...
30.06.2011 22:06

Много добре написано и вярно. Съжалявам, че ще спира вестник "Седем", но може да е за добро. Нека да тръгне нещо ново!

Между другото, отдавна си мисля, че един от основните проблеми на днешна България е именно как да се обединят усилията на тези "даровити, почтени и умни хора", за които говори Иво, за да не остават разпилени като островчета и в крайна сметка безплодни.
цитирай
36. ivoberov - до 40
01.07.2011 00:21
Вероятно е бъдещето действително да е в Интернет. Не е съвсем сигурно, обаче. Аз настоявам за хартиен носител поради простото обстоятелство, че такъв вестник може да печели. И Седем можеше да печели с малко промени и малко съкращения на това- онова. А защо тези промени не станаха ще напиша в следващото си писание-някъде около сряда. Причините са по-скоро политически, нежели икономически
цитирай
37. novitejivotni - Ето от мен няколко предложения
01.07.2011 02:38
за име :
Граждански глас
Будилник
Звънец
Десница
Тук и сега
Демократ
Програма
Програма Д
цитирай
38. borjanmljakov - Абе трагични са нещата - щом даже пискова се пише журналист, сметай...
01.07.2011 20:28
.
цитирай
39. анонимен - http://www. slovo. bg/old/lit...
01.07.2011 20:45
http://www.slovo.bg/old/litforum/135/kcherven.htm
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=1552&sectionid=5&id=00003
Проверих само 2 от имената, на който като гледам автора симпатизира и ето какво открих - който се интересува да проследи линковете отгоре. За другите - ми сами "си заравяте главите в пясъчния часовник". Да живее лицемерието! Ура, и предай нататък!
цитирай
40. анонимен - Николай Касабов
02.07.2011 07:28
Не харесвах много вестник "Седем" (особено последните му страници). Но това беше все пак моя вестник. Искрено се надявам новия да бъде умен и забавен, но без светска хроника, чалга и други простотии. Много, много се надявам да успеете-всички да усппем.
цитирай
41. анонимен - Николай Касабов
02.07.2011 07:29
OOPS! Изпуснах пълния член!
цитирай
42. анонимен - Бъркам ли
02.07.2011 10:11
Абе не знам дали съм прав и не ми се рови из нета, но защо ми се струва, че затварянето на наш'те, демократичните вестници се състоява предимно преди избори. Поправете ме ако не съм прав, за да си отдъхн.
цитирай
43. анонимен - За името
02.07.2011 10:27
Предлжението за име на новата медия "Десните" е добро, но ми се струва, че трябва да бъде малко по-отворено и да не затваря границита само за хора, които се идентифицират като десни. Има опасност да ограничим (за кой ли път) броя на хората, към които ще са адресирани посланията. Не бива да се забравя, че ролята на тази медия, освен информационна, трябва да е и "евангелизаторска" за територията България.
цитирай
44. vladyyan - Лично на мен ми писна с псевдо ляво, ...
02.07.2011 20:22
Лично на мен ми писна с псевдо ляво, псевдо дясно и всякакви подобни измислици. В България просто ги няма. А и освен това предпочитам да мисля с главата си, а не да си вкарвам светогледа в някакви рамки. Е, вярно е, че това, което мисля, винаги съвпада с т.н. дясно. Но за десни се обявяват и какви ли не боклуци, воглаве с оня мускулестия компир. Затова вече казвам - по позицията ще ги познаете. Ето ти нелошо име - "Позиция". Не е ново нещо, а връщане към нещо старо, което се позабрави. Успех.
цитирай
45. ivoberov - Докато ние мъдруваме
03.07.2011 19:02
Докато ние мъдруваме какво значи ляво, какво дясно и кои са леви и десни и за какво ни е вестник, след като бъдещето е в Мрежата, олигархията излезе с три нови вестника .
- на телевизия Скат - тоест ясно на кого
- на Дилян Пеевски
- на Любомир Павлов
цитирай
46. zemaria - ха-ха
04.07.2011 04:57
Вестникът се споминал. Каква ужасна вест, каква скръб, другари и другарки. Ми как няма да се спомине, когато хората, изповядващи дясното ги няма. Кого не разочарова това дясно. Кой остана-реститутки, бате генчо, Беров, бай Ангел Грънчаров и костовистката гвардия. Слушай сега, Беров. Преди да почнеш нов проект, реши за кого ще го правиш-правите. За себе си(за вас) или за хората, които ще го купуват. За хората, за хората-знам, ще кажеш. Еми, щом ще е за хората, не се хващай. Това означава да правиш наново Работническо дело и да повториш всичко отначало. Не ти ли омръзна. За хората, означава да вървиш подир щенията на бай Генчо и бай Ангел. Днес плюем Бойко Бутафорко, утре го издигаме за спасител на дясното. Днес славим Костов, след година, когато всички, освен нас са прогледнали, най сетне вдяваме, че е обикновен политически трол, мошеник като Никодим Дизма и свирачът от Хамелин. Дайнов писа статията за "чистата държава" когато съветваше Натка, в която обясняваше кво е политика, днес дайнов хвали, в същия този сайт Бутафорко, като спаситл на Бг , дето хабер си няма от политика. Товва, в което Дайнов упекваше Симо Крадливи, за което написа стотици статии, днес е хилядократно по силно при Боко, когото сега хвали.
Еми как да ви вярват другите-освен костовистката увредена дружина-правилно мислиш, че с досега показаното от екипа ви, няма кой друг да ви чете. Ако ще правите вестник за тях...
цитирай
47. zemaria - кои десни хора ще обслужвате
04.07.2011 05:03
е най-важния въпрос-партиите ли , вярната линия, или ВАШЕТО разбиране за добро-зло.
И ако днес ДОБРО-ЗЛО е едно, то утре ще се промени ли. Максимално опростено задавам въпроса за ценностите. С други думи, нещо, което си написал днес, след две години ще има ли стойност. Или ще се отрича. Според вятъра и повелята на някой търговец на кафе, или политически партиен дилетант. Пропаганда-или просвета?
Ето на този въпрос ако не си отговорите, нищо няма смисъл
цитирай
48. анонимен - няма какво да се кахъриш, бегай и ти в ...
05.08.2011 15:15
няма какво да се кахъриш, бегай и ти в "Уикенд"
цитирай
49. idealist - Десен печат?
08.09.2011 22:36
Десният печат по дефиниция би трябвало да защитава интересите на по-заможните хора, нали? Медийните олигарси са доста заможни, нали? Тогава - кое не му е дясното на техния печат?
Колкото левият е ляв, толкова и десният печат ще е десен. Тези етикети са остаряла работа, според мен.
Има (по-скоро няма) обективна преса и необективна, зависима преса. Още не се е намерил онзи меценат в България, който да поддържа един обективен и силен вестник. Това е реалността. И скоро няма да се промени.
цитирай
50. анонимен - за гибелта на вестника
11.01.2012 14:03
анонимен написа:
значи е спрял "Седем", а аз тъкмо си мислех - днес е сряда - време за "Седем"
Дааа спрял е.Сигурно е едно , станало е защото им е куцало разпространението и събирането на парите от продажби, в началото на пазара го наложи и за да го имаше и до днес един човек дясна ръка на предишният собственик Г.Стефанов ,който не спеше и тичаше за всичко по организацията,мисля че името му е Отев,но днес такива хора няма.
цитирай
51. анонимен - logiciel gratuit
19.02.2012 23:56
editing image update for adobe flash player http://hbcxrec.hostingsociety.com/acrobat-full-version.html acrobat full version
цитирай
52. chernomorcki - Ще стане, Иво!
02.08.2015 00:22
Ще стане, Иво, вестникът за пората ще стане! Идеята е много добра, напълно я споделям и ще я популяризирам. Ще участвам в неговото финансиране!
Успех и вярвай в успеха!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7807141
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031