Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2011 20:32 - Унищожението на България като независима държава
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 16523 Коментари: 25 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   / Продължение на предишното писание„Игото на свободата или защо Бойко Борисов е вечен” /       
       Това, което трябва да направи опозицията и всички демократични партии, тоест двете или трите демократични партии в България, е да бойкотират изборите, ако Цветанов остане началника на предизборния щаб. Да бойкотират изборите, за да не станат съучастници в погазването на демократичните правила и за да противостоят на антидемократичните пориви, които люшкат широките простонародни маси.
Това, което демократичните партии в България няма да направят е да бойкотират изборите. От страх и безпомощност пред широките простонародни маси. А и от неразбиране какво точно се случва на страната ни. А се случва това, което се случва на България в първите години след освобождението от Турско – началото на един продължителнен, мъчителен, досаден и болезнен стремеж на народа към изхлузване от непосилното иго на свободата и демокрацията.    Като събитията от последния част – създаването на изцяло завераджийския съюз между СДС, Софиянски, Бакърджиев и Дилов, като смачкване, разкашкване и обезсмисляне на партиите и партийното представителство също са част от това изхлузване.  Малко хора са се питали защо свободата и демокрацията като начин на управление в България не сработват още в началото. А тези, които са се питали не са стигали по-далеч от детинското и наложило се някак обяснение за лошите чичковци – торбалановци – управниците тоест, които правят гадости на иначе свободолюбивия, трудолюбив, добър и мъдър български народ. А то, истинското обяснение, макар и никога неказано е съвсем друго. Липса на ценности, колкото и отвлечено да звучи. На обществени, граждански и дори на лични ценности. Липсата на нравственост.    Ето един забравен или по-скоро непознат довод, с който българският консерватор Константин Стоилов предлагат двукамарен парламент в първата българска конституция :  „ Тъй като във времето на турското владичество българите не са имали никакви политически правдини, ползването на политически права изисква не само един даден степен на умствено развитие, но и редки нравствени качества…”  Годината е 1879, думите са записани в рапорта на българските консерватори за„ Органическия устав”, първата ни конституция, тоест.        …    Всяко робство води до умствено и нравствено израждане на човеците. Сетнините от турското робство са умствено и нравствено израждане на робите, сетнините от комунистическото робство- също. Друг е въпросът че израждането е „ блага работа”, защото „ич не сака напиняне”.  А доколкото в бившите роби изобщо е съществувал набор от първични нравствени ценности, те са обхващали семейството, „родАта” и дотук.  „Да уредя синовете, да оженя дъщерите. Да ги науча да не крадат от нашите и от съседите, а само от чуждите и от далечните. Да помагам на родАта, ако това не ми коства много, та да ми помага и тя. Щото „род рода не храни, но тежко му, който го няма” Да си кютам, че „ покорна глава сабя не я сече”. И прочее дълбокомъдрия…  Всичкия тоя„сложен” и „многопластов” набор от ценности тутакси се просмуква и в натрапения народу демократичен строй. Партиите, разбира се, са за това – като дойде ”нашият човек” на власт, да изпоназначи на служба родАта и аверите, та да открадат колкото се може повече от другите, каквото и да са „ другите” – държава, община, граждани, селяни, сънародници, земеделски фондове, европейски фондове, бюджет, фискален резерв, обществени поръчки, държавни поръчки и въобще всичко, от което може „ да падне кьораво”.    След освобождението от турско пред чертозите на всеки новоназначен министър започва да не ниже цялата му рода в търсене на служба. Щото за службата дават пари без да работиш. И можеш да крадеш без да се опасяваш от наказание. Поне докато „наш,те” са на власт.    Съвсем естествено е българският президент Първанов да направи университет в Перник – нали трябва да уреди своите.  Партийното съревнование в изродена България още в началото се изражда в родови / аверски, далаверски и кастово-мафиотски / сблъсъци , сопаджийско управление и кървави преврати / е, има и един безкръвен/.  Страната се връща в предисторията на света. В племенните войни на тракийските племена със съперничеството между различните вождове и вождченца. Кекавото образувание „ българска демокрация” и „ българска правова държава” се стреми да се отърве от самото себе си. И успява. Ама успява изцяло чак след век и половина. Защото е изпуснало чудесната възможност да го направи още в началато. Още когато се е разбрало, че тия „пущини” – свободата и демокрацията не са за тук и не са за нас                   …
Заддунавска Губерния –ето разковничето. Ето спасението. Ето как страната ни можеше да се отърве от демократичните свои мъки и зорове. Ето как можеше в началото още да се куртулиса от пустата му демокрация.  Да си намери един човек с достатъчно величие и власт, който „да я оправи”. „ Да бъде оправено” – най- възвишеното въжделение на българското гражданство. И на българското селство.  А какво по- величаво и властно от руския император. Къде ще преде пред него някакъв си там Батенберг.  България да стане част от Русия – това не е някакво ново или необичайно народно въжделение. Много, много преди Тодор Живков да започне да пробутва България на Хручшов за Съветска република, от времената на Софроний Врачански още, най-влиятелни българи са се тътрузили /предстояли/ при руския император с прошения да прислони българския народ под крилото си и да направи от България руска губерния.  България да стане руска губерния - тази изконна българска мечта / това, че тази мечта не се споменава вече, съвсем не означава, че не съществува, или че е изчезнала/ предхожда Възраждането, съпътства го, оцелява при „лошия”Стамболов, бива потисната известно време при Борис Втори, но през комунистическо е почти изцяло е осъществена. Остава само да се уреди като държавно решение с подписи и печати, та да се знае от целия вече свят, че се е родило ново образувание – БССР.  Българска Съветска Социалистическа Република тоест.    …
 Какво точно пречи на България да се отърве от досадната независимост / и без това тя е само на книга /и да стане Българска Съветска Социалистическа Република.  Пречката не е общественото мнение. Обществено мнение при комунизма няма.  А доколкото го е имало – отглеждано, дялано и тъкмено от Партията, то е одобрявало унищожението на България като независима държава.  Не броим жалките изключения в лицето на народните врагове, които тайно са шушнели по разни кюшета злодумства срещу Бекапето.  …
 Нека спрем тук заради едно много важна вметка. Изключителна важна. Вметка, която може да се окаже по-важна от всичко останало.  Тя е нужна, защото доста хора могат да си помислят, че преувеличавам, че си измислям, че използвам разни похвати за да се получи художествено, че раздувам, че си въобразявам, че послъгвам или направо лъжа, или пък че така си тълкувам нещата, защото съм си такъв.  Та затова сега вмъквам един документ, който надминава всички раздувки и всички измислици. Документ, който няма нужда от обяснения и тълкувания, защото сам по себе си обяснява всичко. За да го разбере човек, са нужни две неща. Първо. Да е грамотен. Второ – да има около 7-8 грама незасегнато от слабости и немощи сиво вещество. Документът преди се е намирал в      Централния партиен архив, фонд 1Б, опис 5, архивна единица 600 – и представлява стенографски протокол от заседанието на пленума на Централния комитет на БКП, състояло се на 4.ХII.1963 год.       Сега документът се намира в  Държавен архив, протокол (IХ+144 машинописни страници) и се съхранява в банков сейф.  Ето какво са си казали другарите на това свое заседание :                                                  …       Предс. Митко Григоров: Другари, откривам заседанието на пленума на ЦК на партията. За дневен ред се предлага една-единствена точка: Обсъждане на въпроса за по-нататъшното най-тясно сближение и в перспектива за сливане на Народна република България със Съветския съюз. Доклад ще направи др. Тодор Живков. Друго предложение има ли? - Няма. Има думата др. Тодор Живков.   Тодор Живков:  Другари, Политбюро внася за обсъждане в пленума на Централния комитет на партията въпроса за по-нататъшното свързване и най-тясно всестранно сближение, а след това, в перспектива, и за обединение на НРБ със Съветския съюз.
     / продължението - в следващото писание /





Гласувай:
27



1. lado - Няма...
01.09.2011 22:40
анонимен написа:
Браво! Но има ли надежда все пак?

"Обществено мнение при комунизма няма." - Иво Беров.
Значи все още сме под тяхно (комунистическо) управление - защото и днес няма обществено мнение.
Апропо, Иво, ако Костов беше влязъл в далавераджийската завера на Мартин и останалите , щеше ли да напишеш да се бойкотират изборите?
Поздрави!
цитирай
2. evrazol - За нас задружността е невъзможн...
01.09.2011 22:53
За нас задружността е невъзможна
Понеже
Обременява със почтеност
А моженето
Няма нищо общо
със възможностите

И най-потребни си остават непотребните
И най-ненужни се оказват нужните
Единствено глупаците си имат каузи
А мъдрите пък не намират смисъл
И бившите ни винаги са днешни
Най-праведните са заклети грешници
а правоверните - омразни правоимащи
най-примитивните крепят всевластните
зарад които са ненужни нужните
и просто непотребни са потребните
цитирай
3. raylight - Обществено мнение
01.09.2011 23:09
при комунизма не се изказва на глас! Винаги има обществено мнение, не винаги то е изказано
цитирай
4. dobrata - Супер!
02.09.2011 04:04
Ужасно ми става, когато ми захвалят комунизма, сигурно са някои непълнолетни :)
цитирай
5. abv21 - ПОредната порция помия срещу бъ...
02.09.2011 08:19
ПОредната порция помия срещу българския народ - явно това е концепцията на "десните" сили в България за оставане в парламента.
цитирай
6. mikino - Здравейте г-н Беров!
02.09.2011 09:25
Аз мисля, че за да спрем този план за унищожение, единственият начин е да се опитаме да създадем така жадуваното гражданско общество. Дали това е кауза пер дута не знам, но все още са останали умни и интелигентни хора в България, които не са слепи и не спят! Знаят кой е ББ, знаят и кой стои зад всичко, а той е един - онзи когото нарекоха Трактора! Аз не съм готова да приема да ме управлява мафиот, а вие?!? Колко още са теи като нас?
цитирай
7. andrei - За да се създаде гражданско общество,
02.09.2011 10:27
са необходими не само намерения,но преди всичко радикални действия.Някои наричат тези действия Революция.Неоспорим факт е,че българите нямаме своята революция,което означава преди всичко-липса на какъвто и да е опит.Само преживяването на дълбок национален катарзис е в състояние да обедини нацията и дефинира развитието на страната.
цитирай
8. urilozev - С трудна " работа " си се захванал г-н Беров.
02.09.2011 10:34
С 5 мил. избиратели, ужасявани и малтретирани - медийно никаква няма да я свършим.А и бат Бойко, първо неговите ще го изгонят с камъни
цитирай
9. abv21 - Господин Беров, кои са тези &quo...
02.09.2011 11:38
Господин Беров, кои са тези "влиятелни българи" от времето на Св. Софроний Врачанский, кооито са искали Русия да ни "подслони"?! Някой и друг документ или линк за тази информация, моля.
Едва ли има човек, който да не е чувал, че Тодор Живков е искал обединение с Москва-слава Богу, че СССР тогава са преценили, че им трябва 1 глас повече в ООН,иначе щяха да ни присъединят и асимилират от раз.
Само не можах да разбера къде в този акт на националния предател Т.Живков видяхте желанието на българина да се откаже от "игото на свободата си". Живков не е избиран от народа, както и цялата му клика идва на власт през 1944 без никакво участие на народа, освен ако не броим хилядата (или малко повече) терористи, кой знае защо наричани партизани.
За това трябва ли да бъдат бойкотирани изборите от страна на сините,нямам представа - това трябва да го кажат анализаторите,на които са плащат огромни хонорари да измислят политически стратегии.Или поне това се предполага,че им е работата след 22 години партийно строителство. Може и идеята е добра с оглед факта,че нито столичният кмет,а още по-малко президента ще бъдат сини. Да се търси вината у Костов или у Мартинчо е губене на време.Така или иначе сините не произвеждат никаква политика от години насам,за възлови закони,засягащи гражданските свободи,почти винаги гласуват с управляващите.Едва ли е от значение кой точно е разцепил синьото пространство, то така или иначе е на доизживяване и както виждам,шефовете на тези партии нямат нищо против това. Никой нормален човек няма да гласува за криминални типове като Бакърджиев и Софиянски,затова може би позицията на Костов е най-адекватна, но както казваше историка Пламен Цветков-положението е цунцван (ако не бъркам термина от шахмата),т.е. всеки ход оттук нататък е грешен. Аз лично не съм чувал за друга партия в Европа,която да е само в опозиция 10 г. и непрекъснато да й пада рейтинга.Обикновено е обратното.
цитирай
10. raders - кой знае...
02.09.2011 12:41
Ако има някой, за когото със сигурност може да се каже, че благополучно е съсипал СДС и дясното пространство, това е Костов. Този човек, в амбицията си да бъде несменяем лидер, чудесно изигра ролята на троянски кон. Комунистите трябва просто да му издигнат паметник.
цитирай
11. anonymousbulgaricus - Всъшност каква е драмата, която ...
02.09.2011 14:30
Всъшност каква е драмата, която личностно тресе автора, та така петни имената на поколения български възрожденци, чиито интелектуални, нравствени, патриотични и всякакви човешки качества са недостъпни и недостижими за тези, които се наричаме техни потомци и уж сме по-грамотни, по-образовани, по-знаещи и по-хуманни, а не може да им стъпим на малкия пръст.

Каква е тази чутовна наглост и въпиющо безродие, с които някой може да се осмели да нарече хора като Паисий Хилендарски, Софроний Врачански, Иван Замбин, Иван Селимински, Неофит Бозвели, Неофит Рилски, Иларион Макариополски, Георги Раковски, Хаджи Димитър, Стефан Караджа, Антим Първи, Петко Славейков, Любен Каравелов, Васил Левски, Христо Ботев и да не продължавам с този поменник, като хора неготови за свобода, хора готови да полегнат на Русия и незнам какво си още.
Кое сравнимо с тяхното дело в сравнима среда и със сравним резултат дава едно такова самочувствие и право на лепене на оценки, на сравнения и аналогии доближаващи тези хора?!?!?!
Какво познание върху българския народ и българската народопсихология и българщината от това време дава право на тези оценки. Кое сравнимо постижение или значима морална ценност, на която е носител този автор и други подобни нему му дават право за такива обобщения, каквито и най-големите душмани и врагове на българите никога не са правили.

Повърхностните познания по история в съчетание с бурен пост-комунистически и седесарско-болшевишки патост тип късно Работническо дело и ранна Демокрация създават очевидно такъв национален нихилизъм и такова жалко позьорство, в което самовиделия се като съдител и съдник автор се отделя от прогнилото и родено в грях скверно тяло на българската народност и нейните още по скверни отци, за да се извиси и засияе ярко в небосклона на кое..... на "що ми спряха вестничето и къде ще изливам своята псевдоинтелктуална жлъч сега..." Знам ли и аз, но е тъжно и по своя смисъл и по свое съдържание и по внушение.

Бъдете здрав!
цитирай
12. vmir - Макар да имаш сериозни основания, твоите обобщения не ми допадат особено, защото са израз на капитулация пред
02.09.2011 14:39
онези, които елиминират усилията на много българи като Левски, Раковски, Стамболов и други радетели за национална независимост. Кофти е заради такива като дядото на Рустам, зареден с коминтерновски бяс към независимостта на България, да неглижираш онези, които са си слагали главите в торбите за независима България.
цитирай
13. apostapostoloff - Тук му е мястото да отбележа, че
02.09.2011 18:12
ВСИЧКИ страни- членки на ЕС загубиха своя суверенитет. За това предупреждаваше на времето и самата Маргарет Тачър.

А що се отнася до Борисов, той действително е най- добрият и свестен премиер след промените. Имаме класическата ситуация "ела зло, че без теб- по- зло". Време е да проумеем и оценим това.
цитирай
14. lisa19 - Мноого несъстоятелен материал.
02.09.2011 20:46
Единственото и нерационално нещо от всичко което прочетох е това, че е раздробен на няколко части,като всяка от всяка е разделена. Няма последователност на мисълта и наредба каквато е необходима при писане на подобни материали. И съм съгласна с абв21, като ще цитирам следния цитат писан от него/нея: ПОредната порция помия срещу българския народ - явно това е концепцията на "десните" сили в България за оставане в парламента.

Г-н Беров, престанете да анулирате българския народ който е ЗАПАЗИЛ, забележете пиша ЗАПАЗИЛ с гладни букви своята същност, ценностна система и ум през петстотингодишното си робство. Вие го изкарвате ненормален, както и унижавате в очите на българския народ Васил Левски. Що за българин сте???
цитирай
15. eli23 - Да!Липса на нравственост.
03.09.2011 09:32
Всичките ни български поговорки са показателни.
В крайна сметка мераклии да ни оправят все се намират.И ние хем сме си оправени,хем има кого да виним.Другото е излишно напиняне.
Поздрави!
цитирай
16. anonymousbulgaricus - Всичките ни български поговорки са ...
03.09.2011 10:29
eli23 написа:
Всичките ни български поговорки са показателни.
В крайна сметка мераклии да ни оправят все се намират.И ние хем сме си оправени,хем има кого да виним.Другото е излишно напиняне.
Поздрави!


Хайдее, още... Може ли да попитам - колко български поговорки знаете и за какво точно са показателни? Щот от тези, които аз зная и които нашия народ е създал, вярно че са показателни - за мъдрост, за богаство на езика, за умение за работа с него, за качество на алегорията и метафората, за нравственост, за чувство за хумор и самоирония, за поучителност и за стойност, каквато чудно къде и как изчезна, за да бъде заменена от............
цитирай
17. ivoberov - мъдрост, богатство на езика
03.09.2011 21:06
Трай душо, черней кожо. Краставите магарета през девет баира се подушват. Да би мирно седяло не би чудо видяло. Преклонена глава сабя не я сече. Гъз глава затрива. Прохвърчеа пилци проебаа квачки. Заклела се Мара да не пърди в черква, а че пръднала, а че са насрала. Бързо лайно връх не прави. Надай се куре на пияна жена. Там, дето се мерят два кура, не си подлагай задника. От едно ебане курва не се става.
Има още доста такова?...
цитирай
18. анонимен - Продан - недостатъчност на ценности. Ами да, вгледайте се и анализирайте.
03.09.2011 21:15
Иво, защо не напишеш книга, с подзаглавие от рода "Историята ни каквато е била, а не каквато сме я учили". Направи си труда да изровиш колкото може повече документи и цитати (както го правиш по-горе) и просто ги разтълкувай. Ей, Богу, някой трябва да хвърли камък в туй блато - българската история. За да си оправим кривиците първо трябва да ги осъзнаем какви са.
цитирай
19. alexanderkolev - За съпоставката между Следосво...
04.09.2011 01:08
За съпоставката между Следосвобожденския период и сега.
Да, и в двата случая има внезапно освобождение на неподготвено за демократичен политически живот общество.
И в двата случая има някакво завръщане към несвободата, макар сега да е доста по-прикрито.

Има обаче и коренни разлики.

Тогава е било времето на национализма, а след Първата световна и на антидемократичните идеологии (фашизъм, комунизъм).
Сега е времето на евроинтеграцията и на либерализма.
Завръщането към несвободата днес не става под вятъра на някакви идеологически влияния, както е ставало след Световните войни, а става като завръщане към първобитното и родовото. Демократичните институции са изпразнени от съдържание и служат само за параван на борбата между тази рода и другата, между нашия обръч от фирми и другия, между нашите хора и другите.
Както правилно отбелязва Иво, това е ставало след Освобождението, става и сега.
Има обаче една най-дълбока разлика между тогава и сега и тя е именно в ценностите и нравствените качества.
Да, и тогава и сега го имало примитивно-първобитното - да оправим децата и семейството - като най-основна ценност на българина.
Тогава обаче в душата на българина е имало и нещо друго и коренно различно.
Имала я е Християнската вяра, която, освен че дава смисъл и надежда в живота, е отрицание на първобитния родов егоизъм и го е смекчавала в някаква степен.
Тази вяра направи възможно Възраждането, заради нея българите строяха църкви и училища.
Не съм съгласен с твърдението, че "сетнините от турското робство са умствено и нравствено израждане на робите, сетнините от комунистическото робство- също."
От турското робство българският народ излиза много силен, а от комунистическото много слаб.
През Възраждането и в първите десетилетия след Освобождението, българският народ е бил народ във възход (включително и демографски). Един народ с вяра, който строи църкви и училища, не се изражда нравствено. Не е изроден нравствено и народ създал литература като следосвобожденската.
Израждането започва постепенно след Освобождението, с постепенната загуба на вярата - при което единствена ценност остава изконният родов егоизъм - и с нахлуването на модни идеологии сред интелигенцията. Разбира се, това, кое
цитирай
20. alexanderkolev - Разбира се, това което най-вече ...
04.09.2011 01:42
Разбира се, това, което най-вече унищожи вярата на българина бе комунистическото робство, чиито сетнини наистина са нравствено израждане.
По думите на Иво, "Липса на ценности, колкото и отвлечено да звучи. На обществени, граждански и дори на лични ценности. Липсата на нравственост."
Но е важно, изключително важно, да се разбере, че липсата на ценности е следствие от липсата на вяра и че нравственото израждане не е следствие от робството, а от загубата на вярата.
Защото, за да има ценности, тези ценности трябва на нещо да се опират и от някъде да дойдат, те не могат да висят във въздуха или да дойдат отникъде, нали така?
цитирай
21. abv21 - Тук съм съгласен, разбира се че в...
04.09.2011 11:22
Тук съм съгласен, разбира се че вярата е изключително важна и основополагаща при изграждането на всяко европейско общество. Ето защо комунизма унищожи доколкото можа Църквата,но пък първите 2 г. след 10-ти ноември показаха, че вярата у народа въобще не е толкова слаба, колкото им се искаше на комунистите.Ето защо им се наложи да прибегнат до разкол,задействайки лостовете на ДС и поставяйки народа пред неочакваната дилема - "Който е с Максим е комунист,който е с Христофор Събев е демократ"! Даже за по-автентично,комунистите оставиха на СДС да свърши мръсната работа,а те самите афишираха позиция,която защитава каноничния Синод! Не бива да забравяме,че разколът не би бил възможен фактически,ако народът беше духовно грамотен, което пък няма как да се случи в условията на комунизъм и наполовина унищожено и подменено свещенство в годините на комунизма. Неслучайно нито едно правителство след 10.11 не въведе предмет Вероучение в училище. Далеч по-изгодно на властта е да държи народа далеч от храма, но затова пък близо до чалгата,дрогата и простотията въобще.Макар и трудно, с цената на много жертви (най-вече финансови), Църквата постигна единението си и малко по малко укрепва,въпреки че някои от креатурите на ДС продължават да са в тялото й. Сега с любопитство очаквам да видя какъв ще е следващия ход на комунистите и подопечните й партии срещу Църквата и вярата на народа.
цитирай
22. antikom - 21. abv21
04.09.2011 15:04
Ако не е ясно, че висшия клир, или синонима му - "свети" синод" на БПЦ изцяло се контролира от комунистите, значи не живеете в България.
Забележете, написах висшия клир, а не Църквата.
Църквата е изтърпяла много кърлежи по тялото си. Ще изтърпи и тези, но ще остане ли стадо?
цитирай
23. анонимен - Като толкова сте се затюхкал за и...
04.09.2011 21:35
Като толкова сте се затюхкал за изборите защо не обърнете внимание на следния простичък факт. Кандидатите на ГЕРБ за президентска двойка идват от двете най-кървави министерства. Те са отговорни за смърта на толкова много хора! Съперничи им само здравният министър. Колко почернени семейства има от катастрофи по пътищата, да споменавам ли магистрала Тракия? А някой да е получил правосъдие? Колко хора се сдобиха с всевъзможни заболявания в ходенето по мъките в търсенето на справедливост? Колко хора се самоубиха? Колко невинни лежат по затворите като изкупителни жертви за чужди престъпления? Как тези хора и техните близки ще гласуват за тази президентска двойка? Обяснете това на електората, но вижте и себе си в огледалото.
цитирай
24. анонимен - че то от иво беров какво друго да о...
06.09.2011 16:16
че то от иво беров какво друго да очакваш.
цитирай
25. анонимен - descargar gratis adobe photoshop
19.02.2012 15:30
adobe illustrator descarga gratis flash hd gallery http://etbyppp.hostingsociety.com/acrobat-reader-9-update.html acrobat reader 9 update
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7805911
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031