Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2011 20:09 - ВЛАСТТА НА ПРОСТАЦИТЕ / с ичката им майчине и с алмата им матерна/
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 37682 Коментари: 53 Гласове:
32

Последна промяна: 06.12.2011 20:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            Има един-два на пръв поглед съвсем естествени отговори на един или два основни въпроси на битието ни.  Единият въпрос : „ Защо в Българя простаците са на власт „ си има на пръв поглед съвсем естествен отговор : „ Защото ги избират простаци”. А простаците, както и глупаците, невежите, слабограмотните, лековерните, неосведомените, плиткоумните, некадърните и нахалните, както се знае, в България са мнозинство. Те всъщност са мнозинство не само в България. Но в България са управляващо мнозинство.   И все пак. Защо простакът би трябвало да избира простак за свой водач ? Защо невежият и необразованият човек трябва да избира невеж и необразован човек за свой представител ? Защо глупавият човек трябва предпочита да бъде ръководен от глупак ?  В натрапващия се отговор „ами защото самият той е глупак” има известен смисъл. Но има и много безсмислие.  Простакът би могъл да съобрази все пак, че простака когото е избрал за водач и властник / ей виждате ли как тук си проличава нуждата от пълен и кратък член / ще направи куп простотии и глупости.  Простакът би могъл да го съобрази и го съобразява. На него обаче, явно не му пука, че простака, когото е избрал за водач ще направи куп простотии и глупости, защото неговите разсъждения са кривнали в друга посока.  „ Той може да ги направи простотиите, ама пък ще мисли за мен, защото е прост като мен и защото е човек от народа, за разлика от умника, който не е Човек от народа и ще ме прецака, защото е по-умен от мен. „ Така разсъждава простакът.  И това разсъждение изглежда разумно и неоспоримо. Ако приемем просташкото виждане, че умът на човека е даден не за друго, а за да може да прецака някого, другиго, всекиго…   То е както слепци да си изберат за водач слепец, защото слепецът е техен човек, защото знае нуждите им, защото ще мисли за слепците и защото ще им покаже верния път.   Не че умните хора много внимават да не прецакат случайно някой глупак. Само че докато умният човек може да направи нещо за глупаците, дори и да не му пука за тях, защото знае как да го направи и защото му е изгодно да го направи, за да бъдат те доволни, да си кютат и не правят поразии, то глупавият простак не може да направи нищо за глупавите простаци дори и да иска, просто защото е глупав простак и освен поразии друго не може да прави. Простонародната мисъл, че един човек от народа ще мисли за народа, защото е човек от народа, а няма да гледа само себе си, тъкмо защото е човек от народа, може да хрумне само на някой човек от народа. За да може едно племе да се договеди, че е по-добре да се довери на малцината умни, образовани, кадърни, можещи и знаещи свои представители, които не са баш народни и никак даже не са и поради тази причина не са особено готини, вместо да се довери на народните простаци, които са готини, щото са от „наш,те” са нужни най-вече две неща. 1.     Време. Доста време. Столетия примерно. Столетия свободен живот с възможност за избор – личен, граждански, обществен и политически. А не векове турска, съветска, комунистическа, царска или българска робия. 2.     Култура. Което означава ум, знания и опит, придобити тъкмо след осъществената възможност за избор. С поуките от избора, които се предава от поколение на поколение.  Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.  По този път на всенародно поумняване са минали много малко племена. Тези, които са имали поне две поколения свободно и демократично битие.  Българският народ също би могъл да мине по този път. Дори в съкратени срокове, ако осмисли и използва опита на другите.  Но може и да не мине. Защото не иска, защото не може или защото не съумява да осмисли опита на успешните държави. Не успява да вникне в същността на успеха им, а се увлича по външните му признаци. И защото го управляват простаци. А го управляват простаци, защото такъв е бил свободният народен избор. Проба – грешка. Проба- грешка, проба-грешка, проба грешка и… Проба- и пак грешка.  Съмтаймс люн, съмтаймсо уин. Или пък винаги люн. Има и такива случаи. А си е избрал да го водят простаци и по други едни свои си, много тънки, полуосъзнати, или пък неосъзнати сметки и съображения.  Да им даде да се разберат. На ония, дето се мислят и се правят на много умни. Видяхте ли бе, наш,то момче е по-добро от вас. Видяхте ли, че „ и чистачка може да управлява държавата” – както е казал Ленин.  „ И чистачка може, и пожарникар може” както пък каза народът ни.  Какво ми се правите на умници, бе цървули такива. Галоши. Видяхте ли, че и Стоичков може да бъде доктор. А пък вие го имате за простак. Ичка ви майчина.    Добре, може би се увличам. Нали задачата уж беше не да се натрива носа на умниците, а да бъде наказана Тройната коалиция за далаверите и зулумите й. Но няма как да не възникне подозрението, че тия приказки на бойковите почитатели за справедливост и наказание на тройните колекционери са само следствие на някакви остатъчни притеснения. / Не става дума за срам, а само за притеснения, след случая Стоичков срам по нашите земи вече няма/.  Защото нито един от зулумите на тройната коалиция не беше разследван. Нито изцепките на Румен Петков, нито тези на Овчаров, нито на бившия президент Първанов с когото Борисов си имА обща завера, която за малко да бъде разкрита, само дето Мишо Бирата много навреме получи сърдечен удар. Повдигнати бяха обвинение единствено срещу Масларова. Ама толкова зле стъкмени обвинения, че нищо не излезе от тях.  Срещу прочутата с далаверите си Емел Етем немА разследвания, приказките и заканите срещу Доган си останаха празна шумотевица и нищо повече.  Истината е, че въпреки шумотевиците и показните заяждания, Бойко Борисов си се разбира много добре с Доган, така както си се разбираше с Първанов. Не случайно медиите на Доган така усърдно и самоотвержено бранят сегашния премиер.  Бойко Борисов по-скоро ще катурне благотворителната постройка на отец Иван от Нови Хан, нежели сараите на Доган. Между другото оня доганов сарай в Бояна така си остана непокътнат, въпреки медийните шумотевици, които с времето благоразумно заглъхнаха. Както заглъхна шумотевицата около Лукойл, който така си остана с монополните печалби, въпреки заканите на Бойко. Явно „поетите ангажименти” не са само към Мишо Бирата, ами и към Вальо Нефта. Така е при олигархията. И при властта на простаците. А, да щял да бори престъпността…    Простонародната мисъл, че един човек от престъпния свят като дойде на власт няма да се сдуши с престъпния свят, а ще го смаже, защото знае как, може да хрумне само на люде, които подсъзнателно завиждат на престъпния свят за богатствата му, но не смеят да бъдат част от него не от нравствени задръжки, а от страх.  Човекът дошъл на власт от престъпния не успява да смаже своите съперници от същия този престъпен свят, защото се опитва да го направи по своя си престъпен начин, а това в демократични условия няма как да му се получи.  „Той ги хваща, те го пускат”- тюхка се простолюдието.  В крайна сметка големите престъпници си слагат бели якички и стават част от показната демокрация. Могат да станат и президенти, и премиери, и кметове. Всички медии тръпнеха в очакване за това какво ще кажат свидетелите и подсъдимите по делото „ Килърите”. Обещаваха вълнуващи разкрития и писаници.  И разкритията дойдоха. Един от подсъдимите каза под клетва, че Борисов е бил един от тарторите на канала за наркотици през Турция към Ирак.  И какво направиха тръпнещите в очакване на разкрития медии ? Ами занемяха в тръпнещо мълчание. Така е при Бойко и олигархията. И при властта на простаците. Пък вие намирате махна на един Стоичков, че станал университетски доктор. Цървули такива. Галоши ! Тюфлеци !  „А, да той бил десен, но и да не е бил хептен десен, все пак бил катурнал бившите комунисти от власт. Дал им е да разберат. Браво му.”  В подобен род твърдения има зашеметяващо изкривяване на действителността. Обръщане не на 180, а на 360 градуса.  При което действителността пак е на същото си място, само че извъртяна, изкривена, преиначена, смачкана, кикотно –тъпанарска, заплашително смехотворна и леко зловеща дори.  Защото и Бойко Борисов е бивш комунист. И то бивш комунист, който се отказва от членството си в партията едва през 1995-та година.  Бойко Борисов е един от малкото бивши комунисти, може би единственият, който си позволи /понеже е готин, може би едва ли не/, откровено да хвали и превъзнася най-тъпия и най-гадния комунистически диктатор в цяла източна Европа – Тодор Живков. Негов работодател, между другото.  Все припомня, че дядо му е бил убит от комунистите.  И никой от онези, които приемат убийството на Борисовия дядо като убедително доказателство за десничарството на внука му, не се сети да го пита примерно следното :  - Абе, байно, като дядо ти е убит от комунистите ти защо стана член на партията им ? И защо остана член чак до 1995-та година ?  - Абе байно, като дядо ти е бил убит от комунистите, ти защо искаше да те приемат в най-гадното комунистическо учреждение– Държавна Сигурност ?  -   Абе байно / може и бате/, като дядо ти е бил убит от комунистите ти защо се нае да обслужващ най-тъпия и най-простия комунистически вожд – Тодор Живков ?  Такива въпроси, обаче немА. Никой не се осмели да ги зададе.  От страх.  Защото същият човек, който уж бил свалил комунистите от власт започна полека-лека да пробутва на обществото най-отблъскващите комунистически табиети.  Страха. Цензурата. Презрението към демократичните институции. Връзкарството, ходатайствата, погазването на закона, натрупването и преразпределението на пари от държавата, тоест от ограничени приятелски кръгчета, потискане на предприемчивостта, поощрение на монополите за сметка на дребния и средния бизнес, и разбира се неизбежната, неизтребимата, неизкоренимата, повсеместната и вездесъща корупция /подкупничество/ .  Корупция /подкупничество/ заради което уж падна от власт тройната коалиция. Но по време не нейното управление имаше поне вложения /инвестиции/ в строителството и в някои други производства, та част от парите стигаха и до други хора, а не само до властниците и техните приближени. А сега инвестиции няма никакви. И причината никак не е само в кризата. А пък изследванията показват увеличение на корупционните показатели  Ето, че вече май стигнахме до началото и края, до алфата и омегата, до върха и основата, до небесната лъчезария и до светаята светих на цялото покритото с неувяхваща слава и разкъсани ленти Бойко Борисово владичество. Магистралите. Които припомнят една истинска случка с африканско племе, развълнувала преди време всички световни антрополози, социолози, психолози и психопатолози. 
    ...
Продължението е на :
 
http://www.ivremena.com/index.php?option=com_content&view=article&id=23818:властта-на-простаците&catid=948:Тема-на-седмицата

Или на :
 
www.ivremena.com


Тагове:   власт простаци,


Гласувай:
33



1. alexanderkolev - Много хубаво послание. Особено ми ...
06.12.2011 22:53
Много хубаво послание. Особено ми хареса първата част, с обобщенията за властта на простаците и с вникването в психологията на просташкия избор.
Има обаче нещо много важно, което не е казано.
Това, че просташкото мнозинство в България не си избира за водачи умни хора се дължи до голяма степен и на това какви са умните. В смисъл, че те може и да са "умни, кадърни, образовани, възпитани, изискани, с вкус, дарби, извисеност" и т.н., но не им достига нещо много важно за истинската "духовност и благородство". (Използвам думите на Иво от продължението в ivremena.com.)
Не им достига любовта.
А без любовта, както е казал апостолът, всички други дарби нищо не струват.
И няма как нашите умници ("интелигенцията" демек) да имат истинска "чест и достойнство" и истинска "духовност и благородство", като им липсва най-важното. Може да си много умен, кадърен, образован, възпитан и изискан, и пак да крадеш безмилостно, като ти се отдаде случай. То така и стана с повечето умници, като се видяха с власт.
Има ли нужда да даваме примери за интелигентско крадене от седесарските управления? За което крадене, разбира се, е виновен начинът за подбор на кадри в "интелигентските" партии, наложен именно от умниците без душа, контролиращи тези партии. Просто у нас този тип умници са повече и те определят политическата култура сред умниците. А са повече именно защото я няма любовта и истинската духовност, защото я няма вярата!
И мнозинството на простаците все пак ги усеща тези неща, защото колкото и да са прости все пак не са съвсем изгубили съвсем сетивата си за добро и зло. Дори кучето инстинктивно усеща дали човекът насреща му е добронамерен или уплашен. И това, мисля, е една от причините - заедно с всички споменати от Иво - просташкото мнозинство в България да се отнася подозрително към умните.
Тоест, понеже на умниците им липсва любов, липсва им и обаяние!
И нужното за промяна е не култура изобщо, а един определен вид култура - първо сред умните, а после и сред останалите.
цитирай
2. apostapostoloff - Да си припомним Светото писание:
07.12.2011 04:54
"Когато слепец води слепеца, и двамата падат в ямата". Това очевадно е поредната идиотщина на Библията, която всъщност е съставена само от идиотщини.

Защото Тодор Живков построи на всички българи жилища- нещо, което го няма НИКЪДЕ ПО СВЕТА.

А Б. Борисов ще им построи и пътищата, които Живков не сколаса да построи. Прав е Съмърсет Моъм (а не анонимният кретен, написал Библията) като твърди, че не е необходим много ум, за да се управлява една държава.
цитирай
3. andrei - Поздрав за поста Иво!
07.12.2011 08:56
Една малка забележка от мен;на умните с всичките си възможности и добродетели им липсва МИЛОСТТА,към хората изобщо.Без това качество е невъзможно да се постигне добър резултат.Умните смятат,че да се демонстрира милост е СЛАБОСТ!И в този факт е тяхната основна грешка.Подчертавам,МИЛОСТ,а не милозливост.Милостта е съпричастие и действие в живота и съдбата на хората и същевременно СИЛА.Тази сила им липсва,която заместват много често с празнословие и надменност.Простия човек,не е простак обезателно,както и простака не е задължително прост...Голяма заблуда е,че простия човек не различава доброто от злото.Грешката е на умните и образованите,които не знаят,или не искат да сведат истината,на разбираем език до обикновения народ.Умните и образовани хора,много често/а и в повечето случаи/се отнасят горделиво и по езуитски начин с "простия"народ,забравяйки,че и той има сетива за добро и зло,за красиво и грозно,справедливо и не справедливо.Бедата е и там,че умните се страхуват и да обясняват на достъпен език,че и при капитализма може да има социална справедливост-опасявайки се навярно да не бъдат обвинени в комунизъм и социализъм.Социалната справедливост не е измислена от комунистите,а от самият живот!Това е друга голяма тема,но не е за пренебрегване.
цитирай
4. solinvictus - Най умен ама най умен направо умник ...
07.12.2011 15:35
Най умен ама най умен направо умник управник си беше Костоф яхна вълната и ...падна и пада все още ама си е умен ...дава акъл на Бат Бойко и си е в опозиция като кумунист и си пада "....с малко ,но завинаги!"

Имаше друг умник дето щеше да сменя чиповете на глупавите българи ...открадна каквото можа и си падна заедно с файтона ласкатели и кви бяха още ?
цитирай
5. boristodorov56 - Бойко Борисов по-скоро ще катурне ...
07.12.2011 15:42
Бойко Борисов по-скоро ще катурне благотворителната постройка на отец Иван от Нови Хан, нежели сараите на Доган.
цитирай
6. анонимен - нели
07.12.2011 16:06
Тъжен човек си ти. Нали знаеш, че мъдростта дето я трупаме тук, ще ни послужи не тук ?! Значи, според мен, си щастлив!
цитирай
7. анонимен - Целия постинг
07.12.2011 16:31
на Иво Беров се отнася за хора, като подвизаващият се в блога Жоро Павето, но той горкия дори не е разбрал на какъв пиедестал са го сложили и си щрака глупостите.
цитирай
8. idealist - :)
07.12.2011 16:56
"след случая Стоичков срам по нашите земи вече няма..." :)))
Иво, само една бележка имам към постинга ти - не може ли по-кратко?
Иначе - верни констатации, поздравления!
цитирай
9. анонимен - Беров, преди да се опитваш да пишеш ...
07.12.2011 17:47
Беров, преди да се опитваш да пишеш каквото и да е в публичното пространство, научи се да изписваш правилно името на родината си!
цитирай
10. asthfghl - ...
07.12.2011 17:52
Според мои наблюдения, простаците са около 95% от населението у нас. И властват тотално.
цитирай
11. анонимен - СДС,БСП,ДСБ,ГЕРБ са буржоазни партии нали. /Транслейт
07.12.2011 18:13
Либералите Те се крият зад лошите
социални лозунги на
фона на
задълбочаващата се
икономическа криза.
Според Лимонов, либералите трябва да
бъдат по
предварително с
избирателите. Но
признава, Лимонов, че
една отворена пропаганда на
либерализма
заплашва лидери на
Либералната спад на
вече ниски оценки
(което не е необходимо и
фалшиви), главно
поради по-свеж
паметта на хората на
шоковата терапия на
1990-те години. Лимоните също
разкритикува
узурпиране на епитет
либерален
"демократи": тя е
необходима днес, за да бъде политическо
самоубийство да
отхвърли демокрация,
от една страна, и
либералната
демокрация не е истинска демокрация,
от друга. Лимонов,
предпочита термина
"буржоазни партии",
към който той се
отнася, и управляващата
партия, която
изповядва див
капитализъм, а не на
цивилизования.
цитирай
12. solinvictus - на Иво Беров се отнася за хора, като ...
07.12.2011 20:04
анонимен написа:
на Иво Беров се отнася за хора, като подвизаващият се в блога Жоро Павето, но той горкия дори не е разбрал на какъв пиедестал са го сложили и си щрака глупостите.

Съжалявам наистина ,че простаците за които Беров жали не гласуваха за автентичната десница (интересно този термин кой гламундер джурналист измилсли).
Ако бяха гласували за Нея може би щеше да се превърнат моменталически в "свободни и демократични " Хора?
Ама нали българите са прости им биха шута по един просташки начин на демократичните крадци и лапачи!
На фона на тези авторитарни и продажно пропагандни глупости от пишман джурналисти които ни заливат медиите,моите са връхта!

Инересно къде е аФтентичната десница която щеше да ни създава "средна" класа?
Станаха май евангелисти,а?
цитирай
13. vencivaleri1951 - Драги Беров
07.12.2011 20:13
На 7 12 89та не беше ли рожден ден на СДСто ? Защо е такава тишана по този случай? Къде са фанфарите на Бъки баща и Ко бе човек. Сега се дърляш" с простаците" а на тях им е през "черния колан" -да знаеш:) Защо се получи така по добре кажи. Нали трибуквието с лъвчето получи всички възможни власти. Интелект, можене, власт всичко беше в ръцете Ви и всичко изпуснахте . Е, някои не всичко изпуснаха, но това е друга приказка. Помниш ли как дойдохте на власт със малко и за винаги и какпосле се глумеше ти в НДК над "комунетата". през 97ма? Сега защо сте толкова малко и защо си отивате...този път наистина завинаги?
цитирай
14. fire - Поздравления за статията!
07.12.2011 20:44
Простаците ще продължат да си властват, докато ние не престанем да се държим като тълпа варвари, докато не изградим общество в истинския смисъл на думата.
цитирай
15. анонимен - Десните са против обществото. . ...
07.12.2011 21:05
Десните са против обществото.. Лявото е за обществото.. Дясното за буржоазията.. Дясното е диктатура на буржоазията.. Бучки свободомислещи хора са против Тачър и Рейгън - дори групи като U2, Ролинг Стоунс.. Всички.. Те знаят защо..
цитирай
16. анонимен - Бедност. . Капитализма винаги ...
07.12.2011 21:14
Бедност.. Капитализма винаги
води до това. Няма как
бизнеса да плаща на
работника без
печалба.. Което значи
че всяка стока си има печалба - а печалбата
обикновено не се
връща на пазара, а
едрият капиталист си я
спестява.. Така парите
намаляват.. И потреблението намаля.. Това пък води до стагнация на пазара.. От там пък се стига до стагнация на производството. То пък води до дефицит.. Дефицита води до инфлация.. Инфлацията води до спад на всичко.. Ето това е капитализъм.. Просто
е.. Ако не знаехте..
цитирай
17. анонимен - Жоро Павето
08.12.2011 00:31
ти май не си българин.Иначе щеше да знаеш как се членуват думите от мъжки род в българския език.Думата "връх" е от мъжки род и се членува "върха" ако е непълен член или "върхът" ,ако е пълен член, а не "връхта", както си го написал.
А затова,че ти си гласувал по един "цивилизационен начин" за комунистическите крадци и лапачи, си личи от простащината, която лъха във всеки ред на писанията ти.
цитирай
18. анонимен - Русофилският фанатик
08.12.2011 00:40
Венцивалери злорадства,че СДС вече го нямало.А би следвало да тъжи, защото СДС беше направено от ченгета и подставени лица и неговата гибел при това положение, след многобройни отлюспвания и разцепвания беше неизбежна.Но десницата в България е силна.Тя никога не си е отивала и няма да си отиде.Бъдещето на България е в десницата.Това трябва добре да го запомниш, за да нямаш бъдещи разочарования.
цитирай
19. анонимен - Десницата един ден ще победи в цял ...
08.12.2011 09:21
Десницата един ден ще победи в цял свят.. И хората ще разберат че егото е забравеният идеал.. Тогава хора ще разберат че християнството е зло което трябва да се изкорени... Това ще се забрани да има християни - както преди ума фашисти и комунисти.. Исус Христос ще бъде поставен до Хитлер и Сталин .. Ще се направят мемориали за жертвите на Исус Христос.. Айн Ранд ще бъде слънце на просветата..
цитирай
20. анонимен - Десницата един ден ще победи в цял ...
08.12.2011 13:11
анонимен написа:
Десницата един ден ще победи в цял свят.. И хората ще разберат че егото е забравеният идеал.. Тогава хора ще разберат че християнството е зло което трябва да се изкорени... Тогава ще се забрани да има християни - както сега фашисти и комунисти.. С дискредитацията марксистите се успя.. И. Исус Христос ще бъде поставен до Хитлер и Сталин .. Ще се направят мемориали за жертвите на Исус Христос.. Айн Ранд ще бъде слънце на просветата..

Индивидуализма ще доведе до обезличаване на обществата.. И всички ще бъдат еднакви - но не с равни права..
цитирай
21. анонимен - Десницата един ден ще победи в цял ...
08.12.2011 13:21
Десницата един ден ще победи в цял свят.. И хората ще разберат че егото е забравеният идеал.. Тогава хората ще разберат - че християнството е зло - което трябва да се изкорени... Тогава ще се забрани да има християни - както сега фашисти и комунисти.. С дискредитацията на марксистите се успя.. И. Исус Христос ще бъде поставен до Хитлер и Сталин .. Ще се направят мемориали за жертвите на Исус Христос.. Айн Ранд ще бъде слънце на просветата..
Индивидуализма ще доведе до обезличаване на обществата.. И всички ще бъдат еднакви - но не с равни права..
цитирай
22. анонимен - Всяка сряда
08.12.2011 20:58
сутрин си купувах СЕДЕМ и първата статия която прочитах беше на Иво.Липсва ми този вестник.Българските медии са такава отврат несравнима и добре,че този сайт ми връща донякъде вярата в нормалността Васил Василев.
цитирай
23. анонимен - hanseatic
09.12.2011 14:16
Иво, поздравления за статията! Радвам се, че си отново ИВО, който познавам от вестник Седем(и преди това). Нашия Иво! Имаш глас, има и кой да го слуша. Ти пишеш за нас, а не за "слепите глухите и неграмотните". За тях пишат почти всички останали.
Знаеш, че мнозинството у нас купува евтини стоки, които се развалят бързо и се налага да купуват пак нови и нови. Надявам се, че все пак някой ден ще разберем, че евтиното излиза по-скъпо. Популизма е стока на незрялото общество! Винаги и навсякъде сериозни, десни партии и технократи са вадили страните си от тинята на (обикновенно) червения популизъм! Поздрави и пиши по-често ако имаш възможност!!
цитирай
24. stamatovia - Не съм сигурен че нещата са толкова прости
09.12.2011 15:54
От една страна е напълно вярно че ни управляват хора, чиято кариера в една нормална държава едва ли би надхвърлила нивото на шеф на охрана в супермаркет. Обаче от друга, нали си задавате и въпроса между какво избираме. Има ли нормална некорумпирана партия за която нормалните хора да могат да гласуват без дълбоко отвращение? Ами такава няма, колкото и на такива като мен да им се иска. Не знам дали някой може да отрече че във същност управляващата от 22 години политико - икономическа олигархия е изцяло формирана от различните ешалони на БКП, и без изключение, при всички правителства е обслужвала само собствените си интереси, така че не знам за какъв избор изобщо можем да говорим. Съгласен съм, че може би сегашния премиер е най показателния пример за този абсурден маскарад – бодигарда на бай Тошо и “цар” Симо членувал до преди няколко години в БКП да представлява Дясното в България. Но дали проблема е само в този човек които парадира с това че харесва Лепа Брена и вероятно като един истински каратист умее да троши с глава щайги и тухли четворки. Дали проблема е само в него при положение че алтернативите които имаме в парламента не са по добри с нищо а някои са и по лоши доколкото това е възможно. Като говорим за дясното, с какво предишните набедени за десни правителства се различаваха от него. Не бяха ли съставени от съвсем същите “кадри” които в последствие обиколиха почти всички партии с единственото желание да крадат колкото могат. Какво направиха те за да прилича България поне малко на Чешката република например, която направи една класическа дясна реформа? За комунистите не казвам нищо защото самото съществуване на партията им е един абсурд, за мен то е също толкова недопустимо колкото съществуването на Нацистка партия например. Така че аз не съм толкова сигурен че тези тридесетина процента които реално са гласуват имат някакъв смислен избор. За циганския вот който формира останалата част до 50% гласуващи изобщо не може да се говори с политически категории. Освен това няма никакъв начин един модел които в самата си основа има специфики които го правят неприложим за България да работи тук. Аз съм дълбоко убеден че самата представителна демокрация не може да функционира без непрекъснат граждански натиск, и че точно почти пълната му липса у нас, в съчетание с произхода на политическата класа е довела до резултата да можем без всякакво притеснение да кажем че всички правителства от последните 22 години са били напълно корумпирани, некомпетентни и са работели изцяло за собствените си интереси и против тези на мнозинството българи. Във същност наистина всичко хубаво случило се и случващо се в България е въпреки безобразното управление на което сме подложени. Така или иначе модела е сбъркан. Пряката демокрация каквато е в северна Европа или Швейцария би дала възможност поне истински катастрофални за България решения да бъдат спирани, и изобщо би била инструмент чрез който поне в някаква степен интересите на нормалните българи да бъдат вземани под внимание. Но не мисля че е реалистично да си представяме че олигархията лесно ще “пусне кокала”.


цитирай
25. анонимен - hanseatic
09.12.2011 17:15
Към stamatovia
Нарисували сте куха глава, украсена с две хубави уши. Двете уши са първото и последното изречение. Чудесни са! Между тях(многословно) се мъдри познатото ни вече определение, "Всички са маскари"!
Е, не са всички! Вие не сте привърженик на Борисов, но със сигурност сте противник на ДСБ и неговите избиратели. Да не признаваш(поне пред себе си), направеното от правителството "Костов" 1997-2001, е повече от недостойно. Ако не беше това правителство, днес мястото ни щеше да бъде някъде между Македония и Албания(не бяхме по-добре от тях след Виденов).
Друг е въпроса, че в лява България, никой не иска да си спомни успешен, десен премиер.
цитирай
26. анонимен - К К
10.12.2011 08:58
Иво,не губи кураж.Пиши.Знай,че в РъБъ има поне още един,който напълно споделя твоите виждания.Жив да си!И здрав!
цитирай
27. stamatovia - Към hanseatic
10.12.2011 09:58
Няма никакво съмнение че Костов беше най добрия български премиер в най новата история на България, за това не споря. Не знам и дали той лично и хората около него са били корумпирани както в момента е почти официално прието.Той е и единствения образован премиер на България особено ако го сравним с "цар" Симо например който не е успял да завърши дори американско сержантско училище. Аз си давам сметка че реформата която направи беше изключително тежка и той трябваше да управлява една държава която на практика беше в пълен разпад. Но твърдя че реформата беше направена много зле, във всяко отношение - безумни социалистически предприятия като Кремиковци които веднага трябваше да бъдат закрити, бяха поддържани с държавни дотации само за да се краде от тях, докато предприятия които можеха да оцелеят и да бъдат много печеливши бяха унищожени. Веднага давам пример - Института по оптика в който имаше изключително скъпа техника беше подарен (продаден) на лице от ромски произход което наряза на скраб машините и превърна сградата в склад за дрехи втора употреба. Понеже знам как ще реагирате като четете това проверете дали това което пиша е вярно. Института по оптика се намира зад Орион. Дали съм компетентен да правя такива оценки не знам но съм с две магистърски степени по машинно инженерство и икономическа МИО. В работата си като инженер съм имал възможността да работя с всякакви фабрики в цялата страна (не само във областта на фармацията където е основата ми дейност). Така че мисля че в някаква степен мога да говоря обективно от личните си впечатления. Колкото до лявото в мен няма абсолютно нищо ляво. И аз като студент съм плакал от радост на големия митинг на СДС на Орлов мост. Дядо ми беше индустриалец осъден на смърт от комунистите за щастие по чудо оцелял сред дивашкия им терор. Прадядо ми е зверски убит след 9 септември. Та така. Колкото до Костов, когато човек идеализира някои започва да губи реалната оценка аз също съм бил в тази позиция.
цитирай
28. анонимен - hanseatic
10.12.2011 11:53
Към stamatovia

Далеч съм от мисълта да идиялизирам Костов, но за тези четири години управление на ОДС, с всичките му "грешки на растежа", беше направено това, което определи пътя на Б-я към европейското и бъдеще. Ако погледнем изходната точка на това правителство(1997г.), трябва да признаем, че и "слънце" да беше, неможеше да огрее навсякъде. Просто не достигнаха време и опит. А реялната оценка е за мен винаги и само това, което е направено, а не това, което е изговорено. Сравнявам също управлението "Костов", с последвалите го три такива(вкючително и днешното). Отговорете си на въпроса, случайно ли бе доведен Симеон и случайно ли управлява днес Борисов. Съдбата на моя дядо не е по-различна от тази на Вашия.
цитирай
29. fired - Браво Иво. Браво Беров
12.12.2011 09:22
Защо ми изтри коментара, че си агент на ДС? Аман от гьонсурати с претенции за морални съдници. Ти простаци ли топеше на ДС или умни?
цитирай
30. анонимен - Още една добавка
12.12.2011 17:05
Простаците ни ги предлагат и отвън! Демукратичната европа, Демукратичните щати, както едно време Суциалистическият съветски съюз! НЕ ПРОПУСКАЙТЕ ТОЗИ ВАЖЕН МОМЕНТ, защото той е ключът към обяснението на противонародната дейност на тези шайки!
цитирай
31. анонимен - до Стаматовия
12.12.2011 17:12
За мен костОФФ си е един от крадците. Нищо повече - един нагъл крадец.
цитирай
32. beehive - Дано не съм прав
12.12.2011 23:58
Казвах си аз, че този постинг не е писан от човек с професия “дилетант”. Дали има такава професия? Това ще ви каже господинъ Иво. Ще продължа коментара си обаче с едно цитатче:

“- Данко бе, нашия комшия (в блога на Иво Беров чети “нашия премиер”) страшно ми се пери, учен бил, честен бил и н'ам какви дивотии. Да му теглим ли един калай?
- Калай не, ами със земята барабар го направваме - заявява специалистът на псувните.
И почва се писането... "Научаваме се, че..." - пише бай Ганьо и излага върху един лист бяла хартия такива черни хули срещу своя съсед (министър председател), за каквито не само че не се е "научавал" някой път, но нито насън му са минавали. Пише бай Ганьо, пише и зачерква, той е все недоволен от ядовитостта на своите стрели: крадец е за него нежна думица, той я зачерква и пише хайдук, но тая дума е станала обикновена, бай Ганьо добавя пладнешки и я съединява с едно фатален. ( простак, глупак, май са по-подходящи а?) Съседът, жена му, децата му, родът му - излизат под перото на бай Ганя феноменални изверги... (и целият български народ...или само този който е гласувал за Премиера???) Той чете своето произведение на Данка Харсъзина. Данко, със светнали от мастиката очи, поощрява с въодушевление майстора на антрефилетата.
- Карай, карай, карай! Блъскай, майка му стара, пред нищо недей се спира, пред нищо! Блъскаай! - гърми Данко Харсъзина, като че командува някое артилерийско сражение...”
цитирай
33. ivoberov - до fired - 29
13.12.2011 00:20
Просто ме бъркаш с един друг Иво. Между другото свестен човек.
Бива и да се осведоми малко човек преди да пише.
цитирай
34. viovioi - Защо глупавият човек предпочита да бъде ръководен от глупак ?
13.12.2011 09:19
Защото е интроверт и не осъзнава своята глупост. Целият му свят е този обърнат навътре към собствените му нужди. А те нямат нищо общо с духовн просперитет, развитие, напредък в нещо - каквото и да е. Те са приковани, фиксирани към това какво ще ядем, пием и е*ем. А този който избират е друг вид неосъзнат глупак, но го класират по-напреде защото могат да му имат доверие.Говори им просто(той толкова си може) обещава им фантасмагории и най-ценното демонстрира груба сила. Глупака от това се респектира. И ако някой човек с интелектуален потенциал се намеси той бива бързо смилан и изплют защото нарушава хармонията на уютната посредственост.
цитирай
35. анонимен - Извинявай Иво. Подведоха ме, а аз не проверих
13.12.2011 11:16
Иво, Извинявам ти се за "агентурното ти минало". Подведоха ме, а и не проверих.
цитирай
36. ivoberov - до fired
13.12.2011 17:17
Е, някой за нещо да се извини в България. Почти невероятно. Да си жив и здрав.

цитирай
37. dobrata - Супер!
17.12.2011 00:43
Както винаги, другото е ... мълчание!
цитирай
38. bserafimova - Изключително правилна забележка!
17.12.2011 14:54
andrei написа:
Една малка забележка от мен;на умните с всичките си възможности и добродетели им липсва МИЛОСТТА,към хората изобщо.Без това качество е невъзможно да се постигне добър резултат.Умните смятат,че да се демонстрира милост е СЛАБОСТ!И в този факт е тяхната основна грешка.Подчертавам,МИЛОСТ,а не милозливост.Милостта е съпричастие и действие в живота и съдбата на хората и същевременно СИЛА.Тази сила им липсва,която заместват много често с празнословие и надменност.Простия човек,не е простак обезателно,както и простака не е задължително прост...Голяма заблуда е,че простия човек не различава доброто от злото.Грешката е на умните и образованите,които не знаят,или не искат да сведат истината,на разбираем език до обикновения народ.Умните и образовани хора,много често/а и в повечето случаи/се отнасят горделиво и по езуитски начин с "простия"народ,забравяйки,че и той има сетива за добро и зло,за красиво и грозно,справедливо и не справедливо.Бедата е и там,че умните се страхуват и да обясняват на достъпен език,че и при капитализма може да има социална справедливост-опасявайки се навярно да не бъдат обвинени в комунизъм и социализъм.Социалната справедливост не е измислена от комунистите,а от самият живот!Това е друга голяма тема,но не е за пренебрегване.


Защото "простак" е състояние на духа, не зависи от образование, култура и прочие.
Та в този ред на мисли си мисля дали някой журналист би се наел да направи професионален коментар за приноса на българската журналистика в поголовното "опростачването" на всякакви равнища.
Защото ми се струва, че доста журналисти също са се опростачили, или поне само това виждат и отразяват, а не търсят причините в дълбочина.
цитирай
39. анонимен - Простаците по правило НЕ гласуват за простаци
20.12.2011 15:33
Простаците съставляват мнозинството от населението на ВСИЧКИ страни по света, но от това съвсем не следва, че избраните от тях политици непременно също ще са простаци. Напротив, простаците по ред причини рядко или никога не гласуват за себеподобни. Вярно е обаче също така, че и политиците най-често не са непременно интелектуалният елит на обществото. Иначе периодът 1944-1989 в България и Източна Европа не се брои, защото комунистическите управници бяха натрапници, които никой не ги е избирал. Но в периода 1878-1944 простаците в над 80% селска България са били много повече от днес, докато повечето избрани от тях политици са били на сравнително високо ниво. Същата картина наблюдаваме след 1989. Луканов, (неизбраният от народа Попов), Димитров, (Беров), Костов, Станишев, Желев, Стоянов и Първанов, дори Борисов имат някакво повече или по-малко високо, формално образование. Единственото изключение е пълният неграмотник, напълно необразованият, прост и тъп Симеон Сакскобургготски.
цитирай
40. анонимен - Дени
24.12.2011 11:31
Впечатляваща статия, паралелите с романите на Ранд, особено "Изворът", идват естествено.
И още малко за глупостта http://libertybell.blog.bg/drugi/2009/03/29/osnovni-zakoni-na-choveshkata-glupost.314900
цитирай
41. анонимен - Браво Иво! Зарадвах се не само на ...
25.12.2011 20:25
Браво Иво! Зарадвах се не само на написаното от теб, но и на множеството ти "опоненти". Стилът, бройката и емоциите им показват, че не написаното от теб е попаднало в целта. Защото такива индивидимуми ще понесат много лесно ако ги напсуваш и ги наругаеш, но няма да преглътнат ако покажеш духовната им низост и лицемерието.
Пиши както ти е кеф! Да лаят колкото си щат! И 100 вестника да спрат, и пак да пуснат заглушителите за радио (то вече няма кого да заглушават) все тая. На човек, който мисли и казва истини думите винаги ще се чуят. Бъди здрав и все такъв! ЧеститО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО И ВЕСЕЛА КОЛЕДА! Симеон
ПС Благодаря на Дани за линка! :)))
цитирай
42. abv21 - Простаците съставляват мнозин...
01.01.2012 00:49
анонимен написа:
Простаците съставляват мнозинството от населението на ВСИЧКИ страни по света, но от това съвсем не следва, че избраните от тях политици непременно също ще са простаци. Напротив, простаците по ред причини рядко или никога не гласуват за себеподобни. Вярно е обаче също така, че и политиците най-често не са непременно интелектуалният елит на обществото. Иначе периодът 1944-1989 в България и Източна Европа не се брои, защото комунистическите управници бяха натрапници, които никой не ги е избирал. Но в периода 1878-1944 простаците в над 80% селска България са били много повече от днес, докато повечето избрани от тях политици са били на сравнително високо ниво. Същата картина наблюдаваме след 1989. Луканов, (неизбраният от народа Попов), Димитров, (Беров), Костов, Станишев, Желев, Стоянов и Първанов, дори Борисов имат някакво повече или по-малко високо, формално образование. Единственото изключение е пълният неграмотник, напълно необразованият, прост и тъп Симеон Сакскобургготски.


Само че Симо Кобурга беше единственият с безупречен социален произход, така че е далеч от понятието "прост и тъп". ПОвечето му от министрите бяха възможно най-добре образованите политици, които всеки народ би искал да има. Но какъв е проблемът? Точно тия начетени и образовани и аристократи почти убиха България, на практика държавата почти спря да функционира по времето на бившия цар.Какво излиза? Това че някой е образован, не го прави патриот, това че има диплома (Желев, Боко) не го прави културен. Като говорим за умствено ниво, Стамболов не само, че е един от най-малограмотните ни политици, на него му е липсвало почти елементарно възпитание, но е факт че е един от най-големите ни държавници в историята. А както каза и ти,Луканов като е с безупречно възпитание и школовка какво? Просто си работи за държавата, чиито реален гражданин беше,т.е. СССР. Няма никакво значение какво е личното ниво на политика, важното е какво мисли за страната си и да краде по-малко.
цитирай
43. анонимен - Простотия и антикомунизъм
27.01.2012 11:20
Социалният произход няма нищо общо с интелигентността и Симеон Сакскобургмафиотски е добър пример за дебил с аристократично потекло. Иначе съм съгласен, че личното ниво в някакъв смисъл не е толкова важно. Политиците обикновено далеч не са най-интелигентните хора, защото за политическа дейност се изискват други, по-специфични качества. Има обаче един важен момент: особено в посткомунистическите страни най-важното качество за политиците е АНТИКОМУНИЗМЪТ, всичко останало е ВТОРОСТЕПЕННО. Аз предпочитам да ме управлява дори не дотам интелигентен антикомунист, отколкото най-интелигентния комунист. Така че въпросът при българските политици от десницата не е толкова колко са интелигентни, а дали и доколко са АВТЕНТИЧНИ АНТИКОМУНИСТИ. Антикомунист може да е и не дотам умен и начетен човек. Но наистина трябва антикомунизмът да е автентичен, а не показен за заблуда на избирателите, както беше почти винаги след 1989.
цитирай
44. анонимен - Неявна власт
27.01.2012 11:25
Да допълня: освен това политическите елити по света деградират пред очите ни. Старите поколения политици са били от съвсем друг калибър, да си спомним за Бисмарк, Чърчил, Рузвелт, Де Гол, в България пък Стамболов, Стоилов, Малинов и т.н. или пък ако се върнем в античността – Темистокъл, Перикъл, Епаминонд, Цезар, Август, Марк Аврелий или Константин Велики. Тази тенденция към все по-голяма посредственост на политиците има различни причини, на които няма да се спирам.

Все пак политиците трябва да имат висока правна и икономическа култура. Най-важните дисциплини за тях обаче са история и философия, които трябва да изучават упорито и непрекъснато.

Но може би най-големият проблем на посткомунистическите страни остава обстоятелството, че истинските управници обикновено стоят зад кадър, а публичните политици най-често са само марионетки, на които скрито, а понякога не толкова скрито се дърпат конците. По всичко личи, че и Русия се управлява от някакво скрито политбюро, което стоеше над Елцин и днес стои над Медведев и Путин и което е истинският господар на положението. Поради това политолозите и анализаторите, занимаващи се с посткомунистическите страни, би трябвало да обръщат по-малко внимание на публичните политически фигури, които не са толкова важни, и да насочат усилията си най-вече към разобличаване на тези скрити кръгове, както и на механизмите, чрез които сенчестите кукловоди упражняват властта си.

цитирай
45. анонимен - Дори не успях да стигна до края на статията
08.02.2012 02:43
Повдига ми се от вулгарният език, който е използван, от това колко пъти бях наречена "глупачка и проста", или може би не трябва да се причислявам към тази група, след като статията не е написана в първо лице, а в трето множествено. Чудя се колко време авторът изгуби в писането на това, каква му беше целта и дали я постигна. Аз си помислих, че е написана или от някой тинейджър приучил се да критикува правителството от баба и дядо или от самите баба и дядо. Та такъв е езикът на статията, така изглежда като да е писана от този "прост народ". Те нали така, откъде се научили да обвиняват се правителството, че имат мизерен живот... ама пенсията, ама помощите... ама 'нам си к'во. Все някой трябва да е виновен, че тях ги мързи да си мръднат задника и да направят така, че да не им се налага да чакат помощи, пенсии... ми стани нещо в този живот, помисли малко, потърси, научи, труди се. Като не ви харесва как се управлява, като знаете как трябва, управлявайте. Ако, пък не знаете ми вървете научете. Ама ще кажете трудно е нали, то много работа.... ето там е проблема. Тези, които управляват(искам да изясня, че нямам за цел тяхната защита), са свършили все нещо за да са там нали?Било подкуп, било поставено лице, било честни избори... каквото и да е, без да се мръдне дупето от компютъра не става, нали. Аз, да попитам, Вие колко премиера видяхте да ходят по места разни, където има проблеми да ги решават и т.н., пък било то и пиар за пред медиите. Предните и това ги мързеше да правят, не че не са знаели. Дори да ни крадат правителството, явно са разбрали, от бедна държава малко се краде, от богата много...
Вие, господин Беров, говорейки за идеали, защо прочитайки статията, основната дума е "глупак" и сродни на нея. Наистина е учудващо - прочиташ статия като тази, и си казваш, колко вулгарно, без цел просто наредени критики, не отиващи никъде, и на края като подпис намираш името на ЖУРНАЛИСТ.
цитирай
46. анонимен - ДА допълня
08.02.2012 03:30
Надявам се разбираш, това което си написал е тип самоунижение. Тази нагласа на ментално ниво според мен ни е проблема. Залегналата практика от прословутият социализъм "Ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат че ни плащат...", постоянното гледане в чинията на този до теб, било то да му се присмееш, да му завидиш, да изкритикуваш (твоето е по зле), но не и да попиташ, как го направи и аз така да направя. Аз мисля, решението ще дойте от тези, които идват след Вас. С друга нагласа, с амбиция, с решителност, самочувствие. Само моля, откажете се да ни налагате Вашите идеали. Не струват разберете. Махнете ги тея учители, с тая безкрайна теория, без примери как се прилага в практиката, как се практикува.(Имах преподавател по информатика професор в университет, който ми преподаваше и не знаеше английски език, та не можеше да си изрече дори термините от предмета правилно, бивш преподавател по предмет "Основи на социализма").
Вярвам, когато този тип хора, се изчисти, и хората осъзнаят, че животът им зависи от самите тях, а не от управниците (както наистина е било при социализмът), нещата ще са по-добре. Тогава дори и хората, които стоят на управленските кресла, ще са част от едно друго поколение, с други нагласи, и може би ще осъзнаят, че разковничето на всичко е да си свършиш работата, и то добре, защото няма правителство да търси работа като мине гимназията. Иронично, всички ненавиждат комунизма, а очакват точно това от държавата. Това искат. А комунизмът ги е разглезил, и сега като разглезени принцеси плачкат за това и онова. Качеството на живот е следствие от избори и решения, не е ли така?Защо, правителството е виновно за това?
Ще видите, ще дойде друга генерация, не глезли... можещи. Промяната не идва от управляващите, а от нас, управляващите са наша извадка. За това тези от по-старото поколение, да затварят устата и да слушат младото, техните мозъци не са опорочени, ако са останали в БГ такива естествено.
цитирай
47. анонимен - В продължение...
08.02.2012 03:32
Надявам се разбираш, това което си написал е тип самоунижение. Тази нагласа на ментално ниво според мен ни е проблема. Залегналата практика от прословутият социализъм "Ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат че ни плащат...", постоянното гледане в чинията на този до теб, било то да му се присмееш, да му завидиш, да изкритикуваш (твоето е по зле), но не и да попиташ, как го направи и аз така да направя. Аз мисля, решението ще дойте от тези, които идват след Вас. С друга нагласа, с амбиция, с решителност, самочувствие. Само моля, откажете се да ни налагате Вашите идеали. Не струват разберете. Махнете ги тея учители, с тая безкрайна теория, без примери как се прилага в практиката, как се практикува.(Имах преподавател по информатика професор в университет, който ми преподаваше и не знаеше английски език, та не можеше да си изрече дори термините от предмета правилно, бивш преподавател по предмет "Основи на социализма").
Вярвам, когато този тип хора, се изчисти, и хората осъзнаят, че животът им зависи от самите тях, а не от управниците (както наистина е било при социализмът), нещата ще са по-добре. Тогава дори и хората, които стоят на управленските кресла, ще са част от едно друго поколение, с други нагласи, и може би ще осъзнаят, че разковничето на всичко е да си свършиш работата, и то добре, защото няма правителство да търси работа като мине гимназията. Иронично, всички ненавиждат комунизма, а очакват точно това от държавата. Това искат. А комунизмът ги е разглезил, и сега като разглезени принцеси плачкат за това и онова. Качеството на живот е следствие от избори и решения, не е ли така?Защо, правителството е виновно за това?
Ще видите, ще дойде друга генерация, не глезли... можещи. Промяната не идва от управляващите, а от нас, управляващите са наша извадка. За това тези от по-старото поколение, да затварят устата и да слушат младото, техните мозъци не са опорочени, ако са останали в БГ такива естествено.
цитирай
48. анонимен - Аман
08.02.2012 08:39
Аман от простаци - Боко, Тошо, Жоро, Сталин, Ленин... Та дори коментатор 45 - прозрял своята простотия и отвратен от това, но неспособен да я преодолее.
цитирай
49. анонимен - postroi jili6ta ot komisionnata ot narkotrafika i trafika na oryjie za razru6avane na imperializma,v tova mogat da vqrvat samo pobyrkani hora ot koito o6te ima
05.03.2012 21:29
apostapostoloff написа:
"Когато слепец води слепеца, и двамата падат в ямата". Това очевадно е поредната идиотщина на Библията, която всъщност е съставена само от идиотщини.

Защото Тодор Живков построи на всички българи жилища- нещо, което го няма НИКЪДЕ ПО СВЕТА.

А Б. Борисов ще им построи и пътищата, които Живков не сколаса да построи. Прав е Съмърсет Моъм (а не анонимният кретен, написал Библията) като твърди, че не е необходим много ум, за да се управлява една държава.

цитирай
50. анонимен - Мир дураков
06.04.2012 19:12
Животът и политиката при цялата си привидна сериозност са трагикомедия, фарс, бутафория и гротеска и не бива да се вземат прекалено насериозно. Като непростаци ние стоим над тези неща и дори да се ангажираме политически, винаги запазваме известна дистанцираност спрямо политиката и света и не губим жизненоважното чувство за хумор.

Затова погледнете тази страница за „дураки” и „простаки” и се забавлявайте:

Александр Бурьяк
Мир дураков
ORBIS STULTORUM
Дураковедческое эссе. Апология глупости. Тоскливо-мрачная картинанезавидного положения умников. Диагнозы. Рецепты. Таблетки.

http://pax-stultorum.narod.ru/

Например „Дураки и власть”:

«Власть обычно не принадлежит умным, хотя вроде бы они могут лучше продумывать способы ее захвата. Если умный временно прорывается к власти, он все равно вынужден применять ее на дурацкий манер, потому что -- для дураков.
Мир принадлежит дуракам. В нем удается реализация лишь тех больших проектов, которые рассчитаны на дураков.
Дураки правят своим миром сами. Умные обычно застревают где-то в нижней трети социальной лестницы. Нередко они и вовсе избегают высовываться -- ради безопасности.
Дураки вполне могут долгое время существовать без умных – под руководством менее глупых своих собратьев, паразитируя на тех достижениях, которые обеспечили им умные.
Диктатура умных, конечно, очень желательна -- хотя бы на время. Наверное, она даже могла бы продержаться долго, но не видится способа ее создать.»

цитирай
51. анонимен - (Анти)комунисти и (не)простаци
06.04.2012 19:26
Ще повторя и нещо друго, много важно: Иво набляга много на културата, образованието, начетеността, познанията и обноските на днешните управници, но ако се замисли по-дълбоко, ще установи, че НЕ тяхната простащина е това, което основно му пречи, а ОТСЪСТВИЕТО НА АНТИКОМУНИЗЪМ у тях. Защото простащината съвсем не изключва антикомунизма, напротив, познавам много прости хора, които обаче са антикомунисти до мозъка на костите. Разбира се, най-добре би било политиците да са както образовани, така и антикомунисти, но ако трябва да избираме, бихме предпочели да ни управляват макар и простовати антикомунисти пред най-образованите комунисти.

Всъщност има 4 комбинации: антикомунист и непростак, антикомунист и простак, комунист и непростак, комунист и простак.

Отговорете си сами в коя категория попадат българските управници.

цитирай
52. анонимен - Древни и модерни простаци
14.05.2012 11:56
Между другото в Древния Рим аристократите са съставлявали не повече от 5% от населението, но не е известно да са се оплаквали от простотията на масите. Не че не са им обръщали внимание, напротив, „клиентите” са били важни с оглед политиката и изборите и аристократите са ги приемали в дома си всяка сутрин, но иначе са се отдавали на своите бизнес-дела и на висока култура, без да се интересуват от живота на масите.

Впрочем в най-великата демокрацията Америка общото образователно ниво е много ниско, според европейски критерии учудващо ниско. От европейска гледна точка американците са изключително прости и ограничени.
цитирай
53. анонимен - ideyazabulgaria
27.08.2012 15:10
Какво ти послание? Не виждате ли, че то е подрязано от всички страни? За Беров "простаците" са само в последното правителство на ББ. За предишните- тройната ламя, царската брада, Лукановата и Костова шайки- за тях нито дума, те са "умните управляващи", или хубаво или нищо. Народът обаче не вижда тази "ограниченост" в материала на Беров, понеже живее в свои нереални светове и мечти с 15 цайси на очите и в розови облачета, на юруш вика- "отлично послание"?! Да ви имам посланието г.н Беров, не разбрахте ли, че в 22 години бандитски преход всички управляващи са били напълно еднакви "простаци" и от един корен по произход? Това и малките деца вече го разбраха, как се получи този "пропуск" при вас? Цъ, цъ, след 22 години бандитски преход ,с едни и същи политици, които продължават да пълнят Парламента и управляват държавата от сцената или задкулистно, този начин на представянето на политическото статукво в България е отдавна станал "кауза пердута". Дора Апостолова
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7806935
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031