Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2012 16:12 - Защо България е тяхна ли ? Ами защото им я дадохте.
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 17644 Коментари: 50 Гласове:
45

Последна промяна: 06.01.2012 16:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                    Несретите на демократичната общност          Някъде около седемдесетата година преди Новата ера огромно количество римски роби стигат до подножието на Алпите. Те са на една крачка от свободата. И нищо не им пречи да направят тази крачка. Римските легиони ги няма. Разгромени са. А там някъде, отвъд планината е страната на Спартак, който ги води, там са варварските им родини, там, сред горите, планините, полята и степите е свободата, където няма господари и където всеки ще прави какво си иска. И затова. И затова робската армия на Спартак тръгва обратно към Рим. Досега никой историк не е обяснил защо. Историците май не са се и опитали да отговорят. Добре, ще отидат там, при варварските си родини, при своите влажни и мокри землянки, където хората спят заедно със свинете, ще отидат при своите одимени юрти, където единственото забавление през дългите и мрачни зимни нощи са приказки на бабите за караконджули и върколаци и сношаването с умирисани женски пред погледа на любопитни деца и намусени роднини, ще отидат там, където унизителното обслужване на римските господари е заменено с яко копане и с търчане след говеда и овце под дъжд, слънце и кал… и като поразмислили малко робите, като преценили нещата от всички страни, като се помотали един месец в полите на планината, взели че тръгнали на юг, към Рим, където ги чакали новите седем легиона на Касий. Не че искат отново да бъдат роби. Просто не знаят какво да правят със свободата си. Ще им се да бъдат като римляните – свободни, охолни, самоуверени, чисти, защото къпани, знаещи, можещи, разбиращи от строителство, от благоустройство, от писменост, от философия, от изкуство, от забавления, от война и въобще – искат да бъдат владетели на света като римляните. Само че не знаят как стават тия работи.   Робската душа има няколко особености. Най-коварната, най-тегавата и неизследвана особеност на робската душа е неспособността й да взема решения. Да действа. Да прави. Не е чак толкова сложно за разбиране. Господарят взема решенията. Той прави. Или най-малкото заповядва какво, как и кога да бъде направено. Или да не бъде. Робът се подчинява и мрънка. След време дори забравя защо точно мрънка. Помни само, че е роб и че това не е хубаво. Но май не е и чак толкова лошо. Защото е удобно някак човек да си кюти, да не прави нищо и друг да решава вместо него. Защото всяко решение е свързано с мислене. И с опасности – ами ако решението е грешно ? С отговорност – няма с кого и с какво да се оправдаваш после. За това е удобно да не мислиш и да не се безпокоиш за нищо. Само че така се стига до израждане. Така хората потъват в сладникавото, калното, топло и в доста отношения уютно блато на робското съществуване. По-добре да се вземат грешни решения, отколкото никакви. По-добре да се провалиш правейки нещо, отколкото да не правиш нищо. Как е възможно такива неща като Бойко Борисов да бъдат на власт ? Причините са няколко. Но за две от тези причини много малко хора се досещат. Бойко Борисов е първичен, прост, леко глуповат, ще се отнася до основни въпроси на мирозданието, дори тежко глуповат, що се отнася до тези въпроси, но той действа. Той взема решения. Той прави. Той е принуден да мисли. Това не винаги му се отдава. Но пък той е възприемчив . „Преди всичко възприемчив”, както определя своя прочут герой Алеко Константинов. Той се учи И е в състояние да се поучи от грешките си. И това е една от скритните причини това нещо – Бойко - да бъде на власт. Другата причина е „кютането”. Скатаването. Принизяването. Сгушването. Прекалено много умни, образовани, смислени и добри иначе хора се скатават. Сгушват се, принизяват се и „си кютат” в някое удобно ъгълче където си тече заплатицата. С извинението „ ами народът си е такъв, не може да се върви против народа „. Подличко извиненийце… Защото никой не ги кара да вървят против народа, а против тези, които го лъжат. Без да спестяват истината. И на тях и на народа. Остават горчивината, омерзението, примирението, потиснатият гняв и подмолният ропот. Това са чувства обясними, естествени и неизбежни. Но ако те не породят съответното действие, ще си останат чувства робски от които няма нито смисъл, нито полза. Чувства, които подозрително се родеят с недостойния и презрян „ресантиман” на Ницше. И тъпанарското палене на коли. Докато расата на господарите си вилнее. Защото в България има хора, които действат, вилнеят и властват. Расата на господарите. Те, разбира се, не са никаква раса. И не са били господари. Поне в началото. В началото са били каскетаджии, непрокопсаници, ратаи, неграмотници, некадърници, несретници, небъдници, крадци, зулумаджии, пограмаджии, престъпници и в най-добрия случай отнесени мечтатели. После съветската армия ги прави господари на България, при условие, че България ще се подчинява на съветската армия, разбира се. И тя се подчинява. Дребните и махленските неща, обаче ги решават нашите си махленски тартори. Решават ги зле. Решават ги така, както могат да ги решат каскетаджиите, непрокопсаниците, некадърниците, зулумаджиите и престъпниците. Довеждат Българя до пълен икономически, политически, обществен и финансов крах. А дали така наречените господари – тоест зулумаджиите, каскетаджиите, непрокопсаниците, некадърниците и престъпниците ще започнат да се червят от срам, да се гърчат в угризения и да се извиняват на съвкупния български народ, дали ще се оттеглят се от властта и ще отидат на село да гледат едър и дребен рогат добитък. Пълни глупотевини, разбира се. Не става така. Човечеството другояче е устроено. Хеле пък онази негова част, която е минала през комунизма и социализма. Разбира се, че комунистите ще си спасят парите като ги изнесат в чужбина, а после ги върнат и ще ги изперат. Разбира се, че не само няма да се извинят и няма да се разкаят за погромите и зулумите си, но дори ще имат нахалството да хвалят своето управление. Разбира се, че ще лъжат и ще мамят. Те са си такива. Но са придобили нещо ново. Постигнали са едно качествено изменение. Едно качествено изменение, което идва след количествени натрупвания, както уж казал Маркс, след като прочел Хегел./ Всъщност казал го е Енгелс/. Те вече са привикнали да вземат решения. Да правят. Да действат. И докато умните се наумуват те ще действат. Ще нахлуят в демократичния свят. Ще се впият в него. Ще го обсебят. Ще си го присвоят. И за това няма да са виновни само те. Ще си е виновна и демократичната общност.   Продължава в : http://www.ivremena.com/



Гласувай:
46



1. анонимен - Дебил си беше, дебил ще си и останеш!
06.01.2012 16:19
Дебил си беше, дебил ще си и останеш!
цитирай
2. анонимен - Браво, никога не бях чела нещо то...
06.01.2012 16:25
Браво,никога не бях чела нещо толкова смислено!Май преживявахме и преживяваме всичко това,за жалост!
Така е, селянията в преносния и буквален смисъл уби България.Като почнеш ,примери колкото щеш.От махалата,училище и т.н се наблюдава точно този модел.Тя темата е дълга, но по-важно е да се осъзнае от тези,които са в състояние.
цитирай
3. jmethodius - Третата разлика
06.01.2012 18:01
Вие, г-н Беров, сте един изключително умен мъж. И сте напълно прав, точен и ясен в политическия си анализ. И възхитително проникновен... И не че си позволявам да Ви давам оценка - но Ви споделям онова, което Вашият текст отключва у мен... И нека сравним комунистите с Борджиите. Каква е разликата? Времената са различни, но постановките са идентични. Но каква е разликата? Те всъщност са главно две: 1) Борджиите са били в силно конкурентна среда на себеподобни; и 2) антуражът! Изкуството на Ренесанса (италианския)! Да бъдеш - и най-вече пред себе си, - да бъдеш отговорен не е едно собствено качество на големия артист! Та най-силният блокер относно една творческа и предприемаческа неполитическа потенция (щом е налична) би било т. нар. чувство за отговорност - страхът да не сгрешиш, нарушиш и се провалиш. Перфекционистът е надвилият си над чувството за отговорност. А безотговорният творец-неполитик е щастливец - въпреки екзистенциалните и физическите несгоди, които евентуално би му се наложило да понася. Пример: прословутите препирни на Микеланджело с Юлий II... Но пък нима не би могло и на политиката да се погледне естетически? Т. е. на политиците като на артисти? Следва да си во истине мислител-демократ, за да изискваш от политиците отговорност; но пък следва да си философ, за да пробираш у тях безотговорността на прекрасното: която умря с Бонапарт. И ето че изведох и третата разлика: борджианската политика е неотделима част от ренесансовото изкуство. И го е нямало при Ренесанса онова самостойно нещо, онзи нивелиращ похлупак, който в днешно време наричаме политика... Думата ми беше за безотговорността. Да, след Бонапарат политика в Европа няма.
цитирай
4. valsodar - Имаше една култова фраза изречена ...
06.01.2012 19:20
Имаше една култова фраза изречена от Гешев преди да напусне България и тя по памет звучи горе-долу следното "Прибрах ви качествените хора, оставих ви кундурджиите да ви оправляват, а да видя сега, как ще се оправите?"
И в това има много истина - качественият човешки материал е бил систематично изтребван и репресиран, до пълното му подчинение пред некачественият - този, който е готов да се подчинява и да не мисли много над това, което му се казва.
С течение на времето, едва за 2-3 поколения от време робското мислене от нарицателно се е превърнало във всеобщ модел за подражание, което си е отразено като мироглед дори и в една от най-често цитираните поговорки у нас "Преклонена главица сабя не я сече".
Е, как с толкова много преклонени главици можем изобщо да очакваме, че някой ще изправи снага над тях и ще ги разбунтува? Та нали първо ще му посегнат околните, а ако е по-опърничав и непокорен ще го издадат на бея, та той да му бере гайлето?
От 600 години насам живеем в един феодален строй - страната ни е разделена между няколко бея, заели се със задачата да стрижат до голо раята. Само дето титуловането им е било различно - от околийски управители, през окръжни секретари до областни и кметски в наши дни.
А феодалът си остава феодал - здраво стиснал властта в ръцете, която само с кръв предава на по-силните зверове от него.
През това време раята доволно си сумти тихичко под нос - Така им се пада на душманите! - и се моли да доживее до утрешният си ден.
Не може в държава от роби за свобода да се говори и да се бунтува раята.
цитирай
5. анонимен - Презерватив употребен, погово...
06.01.2012 19:23
Презерватив употребен, поговорката е "Преклонена главица сабя не я сече, но гъз целува". Въздухар!
цитирай
6. momchil - Както обикновенно много интересен ...
06.01.2012 19:29
Както обикновенно много интересен текст. И с много дълбочина. Браво
цитирай
7. eli23 - То пък наш'та свобода!
06.01.2012 20:04
Я к'во ни е хубаво да си кютим така!Бойко...може и да не му се отдава,но се пъне...да мисли.То мисленето си е тормоз!Роби и бедняци сме си,та дори и когато сме на власт и имаме пари.Щот не знаем ни с парите,ни с властта,ни със свободата си к'во да правим.Те Маите ще дойдат!Чакам ги! :)
цитирай
8. анонимен - 1944
06.01.2012 23:01
Интересно как тези същите роби от 1878 до 1944 са успяли да изградят държава с нормална пазарна икономика сравнима по технологично развитие с останалата част на европа.(Към 1944 в българия е имало 3 фабрики за самолети, българия е била на първо място по степен на доброволно коопериране в селското стопанство в съшата тази европа и др. и др.) май феодалите от тогава и по късно се различават по разни неща
цитирай
9. анонимен - чичо Тиквичка
06.01.2012 23:44
Не само сте умен и високо образован човек, г-н Беров, Вие имате дарба на предводител! Живея от дълги години на запад и това, което става в родината ни го обяснявате с няколко думи. Много от Вашите критици в тази рубрика, не разбират какво сте написали, но не им се сърдете. Българина поставя на клада героите, които се жертвуват за него и венцеславят такива като Бърдоквата, Бай Ганьо Балкански, сега Бойко. От сърце Ви желая здраве и успех по трудния път, който сте избрали, да отваряте очите на умни и глупави...
цитирай
10. valsodar - ... май феодалите от тогава и по късно се различават по разни неща
07.01.2012 00:35
Добре ще е да се запознаете с темата за държавният монопол от преди 1944-та година, определено има какво да се научи от там.
Кооперациите са били с доста силно ограничен диапазон на действие, както и на пазар за продукцията им.
Естествено, че след 09.09.1944 нещата за частният бизнес и инициатива стават много по-зле, но хайде да не се лъжем, че преди това всичко е било цветя и рози.

Четете историята ни, така единствено има шанс да не повтаряме едни и същи грешки през поколение!
цитирай
11. kabuli - Значи,
07.01.2012 09:22
според теб робите не са имали по-висша цел, като да затрият Рим - центъра на покварата, поради робската си същност?
Беров, имаш извратено мислене, за да не предпочетеш бедната Свобода пред охолното Робство. Ако го нямаш ти, тогава като как го вменяваш на тези роби, които спрели на крачка пред своята свобода и се завърнали обратно, с мисълта да я дарят тази свобода на всички.
цитирай
12. lyubomircholakov - Малка историческа неточност
07.01.2012 09:57
Литературният стил на статията е блестящ, но има една неточност от чисто исторически аспект. Робите на Спартак въобще не са имали намерение да нападат Рим, нито да се връщат доброволно като роби в него. Придвижвали са се към пристанището Бриндизи на източния италиански бряг, за да се прехвърлят на корабите на пирати, на които са били платили предварително. Тоест, искали са от все сърце да избягат от културния Рим и да се върнат при "умирисаните женски". Само, че пиратите просто са ги излъгали, не са се появили на мястото на срещата и те по неволя приемат последната си битка с легионите на Марк Лициний Крас (няма Касий). В случая може би по-подходяща е аналогията с евреите на Мойсей в пустинята, които 40 години въздишат за "египетските казани" - независимо, че това сравнение доста се поизтърка от употреба.
цитирай
13. kostas - !!!! Ти от къде дойде за да даваш мнение ,погледни си чергата? Нямаш моралното право,не си от тоз народ!
07.01.2012 10:56
* там са варварските им родини, * * * Добре, ще отидат там, при варварските си родини, при своите влажни и мокри землянки, където хората спят заедно със свинете, ще отидат при своите одимени юрти, където единственото забавление през дългите и мрачни зимни нощи са приказки на бабите за караконджули и върколаци и сношаването с умирисани женски
цитирай
14. alexs - "И за това няма да са виновни ...
07.01.2012 12:23
"И за това няма да са виновни само те. Ще си е виновна и демократичната общност."
цитирай
15. monaliza121 - Господин Чолаков,
07.01.2012 13:06
Ако размърдате малко мозъка си, ще ви светне, че това не е урок по Римска история. Става въпрос за робското съзнание на българина. Коментирайте него, а не желанието на римските роби да се върнат при "умирисаните женски". Ако не ви харесват тези роби, вземете американските или по-добре руските крепостни селяни. У нас се ражда четвърто поколение роби, които си мислят, че като сменят робовладелеца ще станат свободни. Но и това е крачка напред в мъртвото поле на нерешителността.
цитирай
16. poet - Монализа121,
07.01.2012 13:24
тъпа сте като гъз.
цитирай
17. sande - Демократична общност не е имало никога, няма и не се знае дали ще има някога...
07.01.2012 13:42
Нищо не сме дали никому. ТЕ сами си я взеха, без да питат когото и да било.

А и защо да питат?

Силният не пита.

Вярно е, гласували сме за някои от тях.

А за кого да гласуваме? За Фидел Кастро и брат му Раул?

И ще продължим да гласуваме, за поредните месиии.

Докато българската "майка юнашка" не роди истинския /може би вече го е родила!/

Защото, съгласете се, на 100 години тя ражда по един - двама ... Вчера чествахме Един.

Ще дойде той.Забави се много, но идва.
цитирай
18. bezmitove - Иво Беров защо лъжеш и мамиш така нагло и се опитваш да вменяваш робска психика на българите?
07.01.2012 14:41
Как си позволяваш така нагло и просташки да наричаш траките(българите) варвари?
Нима си толкова невеж, че не знаеш, не си чул, не си учил за тракийската култура и бит?Парадокса е, че точно в тази блог платформа пише и sparotok, който добре изяснява на такива слуги на червените олигарси като тебе, какви всъщност са българите! Защо не четеш?
Какъв си бил ти преди 1989г.? Доносник? Или от десетките хиляди сътрудници на службите на "бившите" БКП, занимаващи се с пропаганда и манипулации сред населението? Които сега са роби на пременените големи капаталисти, бивши управляващи комунисти?! Така ли е робе Иво Беров?

Защо манипулираш читателите по този глупав начин? С толкова лъжи и манипулации?
Бойко Борисов сам вземел решения? А не като папагал да повтаря това което му кажат, такива като тебе политолози, социолози, пиари и всякакви подобни? Сам пишеш че е прост, а после пишеш, че той вземал решенията, а не е марионетка на червените олигарси?
Кого си мислиш че лъжеш и се опитваш да манипулираш?
Офф, ти направо си егати и нагаждача и манипулатора?

"Той взема решения. Той прави. Той е принуден да мисли. Това не винаги му се отдава.
Но пък той е възприемчив . „Преди всичко възприемчив”, както определя своя прочут герой Алеко Константинов. Той се учи
И е в състояние да се поучи от грешките си."
Поучавал се от грешките си Боко Тиквата? Беров какви са тези глупости, които си писал? Ти самия вярваш ли си?

Защо се правиш на ударен, че не знаеш много добре защо българите са в това състояние? Кой управлява сега България? Бившите ръководители от БКП, ДС? Кой управлява тогава такива като Станишев, Костов, Боко Тиквата? Имат ли те(бившите от БКП, ДС) огромен апарат от доносници, агенти...които и сега действат за манипулирането и подтискането на българите?
Ти господине Иво Беров(предишен другарю) от тях ли си?
цитирай
19. анонимен - Стига разделение на обществото, спрете антикомунистическата истерия - Националист
07.01.2012 14:55
Докога бе, господин Беров ще разделяте този изстрадал народ. Тази хипотеза за Висшия, за висшите и робите, които ги обслужват съществува много отдавна. Само че тя изражда обществото. Конкуренция трябва не само в производството, но и в мисълта, в организацията. А колкото повече участвуват в тази конкуренция, толкова по-добре ще е за дадената държава. А според Вашите разсъждения, правото е на Избрания, на наследника на Избрания, Робът няма право да стане Избран. Само че в тази Римска империя, много често Роби са ставали върховни предводители, дори и императори. Роби-гладиатори. Това Наполеон го разбра. Затова жънеше победа след победа. И ако не бе полската курвичка, той нямаше да тръгне към Русия, щеше да съхрани силите на Франция да защити ГРАЖДАНИТЕ. От тези ГРАЖДАНИ става маршали и воюваха много добре. Ватерлоо е загубен, защото Груши се оказа предател. Сега малко за комунистите. Виждам, че сте роден твърде късничко, дете сте на Априлския пленум, Тодор Живковче сте. Аз съм малко по-старичък. Тези които нямаха образование се учеха на ход. Те създаваха, господин Беров, те изграждаха икономиката, която дотогава бе икономика на маслобойните, предачните и тъкачните фабрики, на оралата с воловете, селскостопанска икономика, където от декар се добиваше едва 150 - 200 килограма жито. Вие сигурно никога не сте били на село. Кой плямпа тези глупости, че България била една от първите със силна икономика преди 9 септември. Аз се родих в тази икономика. Баща ми обработваше над 200 декара ниви, 13 декара лозя, 22 декара гори. Бе среден селянин, но едва свързваше двата края. Имаше ли частна собственост след 9.9.44 год. Да, до Тодор Живков - зъболекари, лекари, обущари, бръснари, имаше и хора извън коператива; Кооператива заплащаше рента. Отвориха се гимназии на всеки 5 - 6 села по една. Изучавахме класическата политикономия и диалектически материализъм, а не ни пробутваха тезисите на Т.Живков и Брежнев. На Вас Ви ги пробутваха и затова разсъждавате по Тодор Живковиски.
цитирай
20. rustocks - Повесится, немедлено!
07.01.2012 14:56
Да, да - Иво Беров е виновен!
цитирай
21. анонимен - Жестоко, но жестоко вярно !
07.01.2012 15:02
И ако някой "анонимник" все още живее в епохата на "робските души" , осъзнаването им ще бъде още по-жестоко !
Поздравления за постинга !

ЧЕСТИТ ИМЕН ДЕН !
цитирай
22. bezmitove - Не бе!
07.01.2012 15:09
Те доносниците и предишните тайни сътрудници на БКП и ДС , които сега са политолози, социолози, пиари, журналисти ..., и са слуги и роби на червените олигарси, нямат никаква вина! Ама абсолютно никаква нали?
цитирай
23. анонимен - Кое от написаното е невярно, та к...
07.01.2012 15:22
Кое от написаното е невярно, та коментарът ми бе изтрит:
- че Иво Беров е циганин;
- че му плащат, за да лее помия върху всичко българско;
- че разни малоумници му пригласят.
Кое не е вярно?
цитирай
цитирай
24. анонимен - продължение на коментар 19 - Т.Т-в
07.01.2012 15:33
В нашето село умните направиха ТКЗС-то. Още през 1946 год. Тези, които имаха имоти и мозък в главата си. Те организараха електрификацията още през 1950 год, давайки медни съдове на държавата и получиха електрификацията. Те организираха хората в селото, каптираха вода и прекараха водопровод; първоначално на всяко кръстовище чешма, по-късно във всеки дом. Те организираха селото и сами си изградиха читалищен дом, сами си изградиха складовете за продукцията, оборите за животните. Всяка година със своя труд променяха селото. Сега слушам за села, които нямат ни ток, ни вода - чакали са всичко държавата да им направи. Ако във Вашите разсъждения се базирате на такива села и градове, донякъде мога да приема критиката. На 9.9.44 год. в селото имаше 2 с висшо образование, двадесетина със средно и полувисши - учители. Те бяха всред първите, които потърсиха новото. Защо ли? Защото обичаха държавата си, народа си. А след идването на Тодор Живков, на власт започваха да идват неговите мазила и нещата дадоха назад. В цялата държава селското стопанство тръгна нанадолу, сринаха го. Започна бързото обезлюдяване на селата, неимоверно нарастване на градовете. След ноември 1989 год., СДС-то срина до нулата селското стопанство, разруши промишленост, транспорт, здравеопазване. Кои управляват сега? Бившите платеникомсомолски секретри, деца на Партийни хора от втората фаланга, тези които не са участвували в никаква Яташка или партизанска дейност. Старите наивници комунисти бяха изгонени от партията, която са създавали; някои заплатиха с живота си, понеже пречеха на ТодорЖивковизма; Ако говорите за втората фаланга, съм съгласен. Самият аз си изпатих от тях - обявиха ме за предател, за враг по средата на осемдесетте години на 20-ти век. Тази фаланга не се срамеше да посегне на семейството, да го преследва. Пред Българският народ стои неимоверна задача, да възстанови единството си, да възстанови истината около някои Български граждани, които не се признават за Българи, а са от Български корен.
цитирай
25. monaliza121 - Като твоят ли, умнико?
07.01.2012 15:59
poet написа:
тъпа сте като гъз.

цитирай
26. nikikm - Като
07.01.2012 16:10
изключим някои неща,авторът е зле с историята на собствения си,ако му е собствен, защото може и да не е, народ,а с анализа и заключенията е направо катастрофа.Или е нарочно,или не може да свърже ясно мислите си,но и едното и другото са нелицеприятни в публично пространство! Другарю Беров,знаеш ли кой основа,създаде Рим? Само не ми казвай,че е вълчицата!
цитирай
27. kass - По-добре да се вземат грешни реш...
07.01.2012 16:11
По-добре да се вземат грешни решения, отколкото никакви. По-добре да се провалиш правейки нещо, отколкото да не правиш нищо.

Вярно е и всички го направиха - започнаха бизнес, стачкуваха, гласуваха... Да си припомним началото на прехода...
И така докато всяко решение не се оказа грешно и всяко действие провал... при това системно и масово...
Грешката май не е в нашият телевизор...
Поздрави!
цитирай
28. bezmitove - Грешката е вярна!
07.01.2012 16:31
И тук е разковничето на отговорите. За обикновения човек този преход и всички действия на управляващите може да изглеждат грешни, но всъщност те са предварително режисирани и изиграни, така че "бившите" от БКП и ДС и техните деца отново да са управляващи и цялата икономическа власт да е в техните ръце. И така без да пролеят капка кръв, от твърди комунисти се превърнаха в големи капиталисти. Но това не може да се случи без много добра предварителна подготовка на огромния апарат от доносници и агенти за които съм споменал по горе.
И още нещо МНОГО, МНОГО ВАЖНО-това не може да случи без предварителни преговори и договорки със управляващите в Западните държави! Затваряха си очите, какво се случва във вече "демократична" България, а сега работят и "на високо ниво" със същите капиталисти, които преди това им бяха врагове комунисти! Защо е така съм описал в поста си "Как Западните държави ограбват България". Всичко е навързано...вече Земята е като едно село...
цитирай
29. malkiatprintz - Поредната вредна поговорка: &q...
07.01.2012 16:54
Поредната вредна поговорка: "По-умният отстъпва". Това е положението.
цитирай
30. анонимен - Кви са тоя мозъчни полюции, бе!
07.01.2012 17:04
Кви са тоя мозъчни полюции, бе!
цитирай
31. анонимен - Според мен, тази статия е малко н...
07.01.2012 18:03
Според мен,тази статия е малко непълна,т.е. има много още какво да се добави.Тук изобщо не се споменава за Русия и Държавна сигурност,без чиито помощи,нещата в Бг,може би щяха да са подобни на Полша и останалите бивши соц.страни.В момента всички парламентарнопредставени партии,за носа ги води държавна сигурност,която е подчинена на руското КГБ.Русия е най заинтересована да се запази това статукво у нас.Не съм съгласен,че боко тиквата управлява държавата ни в момента.Всички знаем,че Валентин Златев,ръката на руската мафия у нас,е вечния премиер в сянка вече 22 години.Той дърпа конците едновременно на Борисов,Костав,Доган,Гоци и всички останали които мислим,че ни управляват.Всички видяхме,че Валентин Златев нагледно ни демонстрира,че е недосегаем,че цялата съдебна и правоохранителна система му е подчинена,полиция,армия,адвокятура и пр.Видяхме и как се гавреше с правителството на Борисов,особено с министър Трайков.Всички правителства от 1944 г до сега са работили в интерес на Русия,и начело на държавата ни са били само руски гъзомииници,каквито са и в момента великия правешки слуга Б.Б. и Гоце.Защо даже и обикновените хора в Полша,Чехия,Унгария,бившите прибалтииски съв.републики мразят руснаците.Защо от Брюксел продължават да ни смятат за троянски кон на Русия.Защо единствено началника на генщаб на Българската Армия,не го допускат до съвещанията на НАТО(поради изтичане на информация към Русия).Една от най важните причини ЕК за България,да не ни допуска в шенгенската зона е,че не пазим надежно външните граници на ЕС.За никого не е тайна,че двете пристанищ Варна и Бургас са в ръцете на руснаците,там наще митничари и полицаи ги е шубе и да припарят,руснаците убиват,не си играят.Именно от там,руските мутри вкарват най големите количества синтетични наркотици ,оръжие,проститутки,контрабандни цигари и пр.на територията на Бг и на ЕС.Никой не говори какви имоти имат в България руснаците,особено Тимаджиите.
цитирай
32. анонимен - За да тръгнат нещата у нас в правилна ...
07.01.2012 18:18
За да тръгнат нещата у нас в правилна посока,на власт трябва да дойде партия,която би провела повсеместна декомунизация и желязна лустрация,поляците ни направиха едно показно,как се прави това.Това няма как да се случи,без помощ от Евросъюза.Едно от нещата което ще ние е необходимо е една 12000 жандармерия,защото само във Варна се разхождат съвсем спокойно 6000 руски мутри с автомати.
Изглежда,България е обречена.Съгласен съм,че българския народ е като тестото,колкото повече го мачкат,по хубаво му става.Вярно е и това,обаче,че на политическата сергия у нас,единствено Държавна Сигурност предлага стока,която андрешковския ни народец,трябва да хареса по време на избори.Задачата на ДС е да запази максимално дълго сегашното статукво,за да мине време,да бъдат заметени и заличени кражбите и престъпленията на комунистическата измет у нас.
Не мога да си обясня,как нашия лукав народец не се усети,че именно по време на правителството на Жан виденов,бешетотално ограбен.Тогава нашите комунисти,към края на 1994 год.взеха властта при долар равен на 35-40 лева и я върнаха след 2 години при долар=3200 лева.До този момент хората,особено по селата,имаха спестявания,но след зимата на 97г,вече нямаха
цитирай
33. анонимен - OT JULI
07.01.2012 21:59
iv4ooo,iv4o,napravi si edna plasti4na operacia,4e mnogo ti li4i kakav si ,bre mama !
цитирай
34. abv21 - Интересно как тези същите роби от ...
07.01.2012 23:48
анонимен написа:
Интересно как тези същите роби от 1878 до 1944 са успяли да изградят държава с нормална пазарна икономика сравнима по технологично развитие с останалата част на европа.(Към 1944 в българия е имало 3 фабрики за самолети, българия е била на първо място по степен на доброволно коопериране в селското стопанство в съшата тази европа и др. и др.) май феодалите от тогава и по късно се различават по разни неща


Браво - удар точно в десятката! На всички писачи, самообявили се за "просветители", "демократи" или (не дай Боже) "интелектуалци", които се надпреварват да наричат българина роб, нека да седнат и обяснят как така се случи големият напредък на България в цитирания период, който даже е по-къс, ако изключим възстановяването от двете национални катастрофи, както и тоновете злато, които сме платили на Русия по случай Руско-турската война.
цитирай
35. анонимен - Б.Б.е просто логичен етап
09.01.2012 13:26
Нещо или нищо нека оставим историята да определи.Винаги сме живяли вярващи (поне от части ),че след време на някакви лишения и ограничения ще доживеем до времето когато заприличаме на нормална държава.Някои хора дори и до днес си мислят ,че не бива да се сменят управляващите с нови защото новите ще дойдат гладни и докато се налапат(сякаш някой се е наял на власт и пари колкото и да е бил на власт)Какво ни предложи новото време?Без никакъв референдум ни набутаха в НАТО а после и в Европейския съюз,разсипаха цялата икономика (и не ефективната и ефективната).Единствената привилегия която получихме реално е да се движим по -свободно по света-всъщност да излизаме безпрепядствено от България и след лични лишения и борба да ставаме повече или по-малко успели емигранти.Въпреки ,че уж партиите и лидерите на власт се сменяха политиката си оставаше все една и съща.Като резултат всеки знае в каква държава живеем днес и всеки я определя според богатството и позициите които има.Б.Б.поне в някои отношения се стреми към нормалност-с всичките си грешки,лъкатушения и също може би вярва ,че е избрал за нас верния път.Неговата политика е все пак винаги в полза преди всичко на едрия бизнес и за това не се стреми да използва дори спестяванията на хората за изгодни инвестиции и народен капитализъм.
цитирай
36. анонимен - ,,Голямата загадка"всъщност си има и съвсем логическо обеснение.
09.01.2012 13:54
За никакво робско поведение и мързел в мисленето не може да става и дума .Зад тях нямало вече легиони-нали така беше?Защо тогава осъзнали силата си, от бягащи въстанали роби не станат господари на държавата която ги е експлоатирала след като са разбили армията и?Защо да не накажат подобаващо своите мъчители вместо да бягат като страхливци от тях?Примера ви господине не само не е подходящ но е обиден и за моя народ.Това ,че проявяваме търпение се дължи на хуманизма ни дори с нашите мъчители които заслужават най-строго наказание.Търпението обаче се изчерпва и паленето на коли макар и твърде стихийно и (както твърдят) безогледно е проява на къкрещото недоволство.
цитирай
37. анонимен - чичо Тиквичка
09.01.2012 14:10
Изумен съм от плюнките и обидите тук. Господин Беров, моля ви простете великодушно, много от критиците ви не разбират за какво става реч. На патерица ЧИД! Ще се радвам, ако продължите да пишете в блога си.
цитирай
38. анонимен - Sin
09.01.2012 17:50
България е под нов вид робство. Напълно уместно е сравнението с робите на Спартак. У нас комуноидната върхушка се скри зад един тъпунгер и дърпа конците иззад кадър. Така в момента и е по-удобно и доста комфортно. Колкото повече разберат, че тази власт е пагубна, толкова по-скоро ще се и събудим.
Тези, които могат да мислят, са се сгушили и не искат да рискуват дори спокойствието си. Много злоба и неидентифицирана омраза се е натрупала. Хората се гневят на това, което им посочи пропагандата. Те хабят ежедневно енергия и време да се дивят на нещата, които са нарочени за проблематични и не виждат същността, първопричините. Това е сложно за изясняване, особено когато сме притиснати от криза в какво ли не. Трябват жертви гръмогласни или гръмотевици изневиделица. Или просто събуждане.
Същият ефект ще има и една стабилизация на държавата, даже и на сегашното прекалено ниско равнище. Това, обаче го знаят и от Ченгеджийницата. Затова и непрекъснатия хаос. Както и да го наричат. Първо беше спиране на тока, на парното, после източваха водата. След това скриха хляба, изнамериха хиперинфлацията. Сега са по-префинени - прекалено високи цени на парно, неразбории, които могат да насочат в каквато си искат посока, бясна дивашка и простакелска пропаганда и пр.Т.е. ТЕ имат инициативата. Чрез Ръпона, ЦвЦв, Доган, Гоце и пр. "знайни и незнайни". Дали може всеки сам за себе си да направи нещо ? Да, като не пристъпва зоните на Здрача - не слуша, не чете, не контактува с уроди ала Гоце, Станишев, Доган, Ръпон, С 2, на ниво квартал - с кварталните комуниди, радио Веселина, разните Фолг ТВ, Слави Трифонов, вестниците Стандарт, Монитор, Труд, Преса, 24 Часа, т.е. почти всички печатни всекидневници. Махнете калта дълеч от себе си, не им се връзвайте да влизате в дискусии, в които те държат и сопата и остена, да им слушат тъпотиите ала ББ, да гледате Слави Трифонов и аналогични.
цитирай
39. анонимен - Распутин
10.01.2012 11:47
Уважаеми г-н Беров,
От 20-ина години волю-неволю наблюдавам публичните Ви изяви и съм със смесени чувства. В началото по-одобрителни и оптимистични, напоследък все по-песимистични по отношение на посоката, в която се развивате. В никакъв случай няма да си присвоявам несвойствени функции, като тази да Ви съдя, но от всичко, което ни представяте напоследък, се налага натрапчиво един извод - все повече и повече приемате за тъжна даденост факта, че ние, българите, сме една банда от страхливци, продажници, глупаци и т.н., и т.н... Но всички обвинения са нищо пред най-главното - че сме РОБИ! Бездушни, пасивни, примирени РОБИ! На какво основание правите този извод? Казано накратко - че търпим такъв Бай Ганю, като Борисов. Най-общо и кратко бих Ви казал 2 неща. Първо, този извод, за робите, е допустимо да правите САМО ЗА СЕБЕ СИ! Това е задължително за един интелектуалец, който разбира, че всеки човек е една вселена и цял живот не стига човек да опознае себе си, какво остава за другите! А за да дадеш оценка на някого, ТРЯБВА ДОБРЕ да го познаваш. И второ, с мантрата, че народа е тъп, робски и не го заслужава, един политик от близкото минало превърна в минало една кауза, която следвах безпрекословно и по която все още имам сантименти. Синята идея! И не случайно вашата публицистична съдба се родее със съдбата на "гуруто" Иван Костов - бавно и невъзвратимо към битието! Ако нещо от написаното предизвика у Вас какъвто и да е въпрос, съм готов да го изслушам и да дам скромното си мнение. Ако ли пък не, останете си със здраве, дано не съм прав...
цитирай
40. анонимен - Распутин
10.01.2012 11:50
С извинение, "НЕбитието"...
цитирай
41. анонимен - Другарю Разпутин,
10.01.2012 18:22
Вместо да правите характеристика на публицистичното развитие на Иво Беров, постарайте се да помислите за развитието на България като народ и държава.Мисля,че това е много по-важно.Ако не сте съграсен със становището за робския манталитет на българина, то опровергайте това становище.Опитайте се да отговорите, защо българина ,въпреки трикратните провали на БСП в управлението , продължава да гласува за тях тъпо и упорито.Защо българина, в т.ч. и вашата особа, сте намразили Костов,когато последния единствен е направил нещо добро за България през последните 22 години.
Изразявате надежда да не сте прав във вашето изложение.Искам да ви зарадвам.Вие действително не сте прав!
цитирай
42. анонимен - "Робската психика" е мит
12.01.2012 11:15
„Робската психика” на българите едно дълбоко вкоренено клише или мит, който не намира никаква опора във фактите. Историята май наистина са лъжите, които никой не оспорва.

По-скоро е обратното, българите са прекалено свободолюбиви и на моменти стигат до анархизъм. Исторически България, както много други страни, наистина е била дълго време под чуждо господство, но това се дължи най-вече на геополитически, не на „народопсихологически” фактори, които явно са любима тема на българските анализатори. По тази логика шотландците, баските, каталонците, северните ирландци, кюрдите и т.н., които още са под робство, трябва да са с най-робска психика. Впрочем свободолюбието на българите беше демонстрирано най-нагледно и след 1989, Пламен Даракчиев казва по този повод:

„Мисля, че моето поколение изпълни своя граждански дълг. То бе призовано на улицата и стоя там достатъчно дълго. Едва ли има друга европейска страна, в която хората да са стояли толкова дълго по улиците и площадите. Това, че улицата на преля в отворени институции и модерна държава, вече лежи на съвестта на лидерите.”

Колкото до това защо българската политика и правителства са такива, каквито са, мисля, че е крайно време българските анализатори да спрат да се плъзгат по повърхността и да се откажат от конвенционалните, банални обяснения. Ясно е, че „рухването” на комунизма беше планирано и дирижирано и че българските правителства след 1990 са такива, каквито Москва и КГБ искат да са, а не такива, каквито иска българският народ.
цитирай
43. анонимен - Sin
12.01.2012 14:51
Мисля, че тук се бърка с понятията робство и подтиснатост. Робството, за което И.Беров говори е състоянието, в което е поставена страната в момента - почти тотална подтиснатост от мафията и монополите. То няма нищо общо с т.нар. "робска психика", уж унаследена от турското робство.
Днешното състояние е постналожено, то не е било такова през 1992. или през 1997-2001г., примерно. То започна да се осъществява при управлението на С 2, наложи се по време на Тройната коалиция и се утвърждава сега. То е близко до онова, което е в Русия:
- силно изкривена демокрация
- липса на икономическа свобода
- липса на истинска пазарна икономика
- липса на свободна преса
- крайна мизерия за по-голямата част от народа.
цитирай
44. jmethodius - Дилемата за избор на понятие
12.01.2012 18:00
Най-парадоксален ми се струва отговорът на следния въпрос: кой у нас днес се ползва в последна сметка от (и впряга, целеполага, покровителства, менажира, осмисля, заплаща) експертния - голям или малък - потенциал на ненапусналите България българи, т. е. на икономисти, инженери, юристи? Експертен административно-управленски елит, еманация на националната воля ли? Не. Но ето кой: невежи и простовати - но арогантни и обиграни (и с многодесетилетна традиция зад гърба си) - деребеи с бай-ганювски манталитет! И не това е най-лошото - а най-лошото е, че се сдушват помежду си и афинитивно бъзикат най-низката струна на народа. Т. е.: гнусно е; и не съдържа механизъм за самоочистване. И, да, тези са еманация, но на калното и блатното у нас, българите.

Човек у нас завършва технократско образование не с идея, че ще отпочне свое (в най-широк смисъл) предприятие, свой бизнес (или кариерно изкачване към отворен хоризонт), а с нагласа, че кърмилно (и най-вече "с връзки") ще го "вземат" на (експертна) работа. И кой да го вземе? Ами една-и-същата властна и възпроизвеждаща се - и кадруваща по ловните дружинки - простащина. И си оставаш до пенсия (и с потупване по рамото) "наше момче", в случай, че си "отговорен" и "принципен", т. е. боязлив и траещ (и не особено гениален в професията). И не зная дали да наричам това "робска ситуация" или "робска психика".

Е, какво пък, и Людовико Моро е бил деребей, а Леонардо - наемен експерт...

Изводът? - Ако ще царува технокрация и меритокрация, то нека царува технокрация и меритокрация! Ала ако ще върлува деребейщина и творчески титанизъм, то нека върлува деребейщина и творчески титанизъм! Т. е.: ако ще грачи гарван, то нека грачи грозно, зловещо! Че иначе не ми харесва: комунистическият почин ражда някакъв мелез.
цитирай
45. анонимен - Иво, да си жив и здрав!
01.02.2012 16:49
ЧИД на голяма патерица и съжелявам че не се сетих да честитя навреме. Все още дразниш ужасно , бесепари, кадесари, националисти и комунисти, (българо-траки???? и всички , за които бедата е настъпила от "тая демокрация". Макар и доста половинчата пак не им е кеф. Ако стане както трябва, съвсем ще им стане тъжно. :))
Пиши си както ти е кеф! Да се пенявят колкото си щат. Колкото повече ти възразяват и те плюят , толкова повече знам че си прав!
Бъде здрав и все така неприклоним! Симеон
цитирай
46. анонимен - Циганин!
06.02.2012 15:39
Циганин!
цитирай
47. apostapostoloff - Май преоткривате топлата вода.
06.02.2012 17:24
Прочетете "Равносметката" на У. С. Моъм. Много преди вас той е проумял, че не е необходим голям ум, за да се управлява една държава.
цитирай
48. анонимен - Положението е много по-сложно.
15.06.2012 13:16
Онези, които могат да взимат самостоятелни решения обикновено са малко.
Трябват 2 качества: едното е да си умен и съобразителен, да имаш и да усвояваш информация.
Второто е, да имаш смелостта да рискуваш. Така че, хората имащи и двете качества са не повече от 1 на 10.000.
Именно тези 0.01% от хора напуснаха и продължават да напускат България. Тука остават да управляват основно такива, които са склонни към авантюри и са склонни да рискуват. Те обаче нямат първото качество - те не са достатъчно интелигентни и просто не са компетентни. Бойко Борисов е типичен пример.
От друга страна, глобалната ситуация е много лоша за нас: намираме се на кръстопът на интереси: от една страна руснаците ни теглят, от друга страна Европата и САЩ, а и Турция. Нацията ни е раздирана от противоречия.
цитирай
49. анонимен - Интелектуално ниво 1
12.07.2012 10:36
Нещата не са така прости. Общото образователно и оттам интелектуално ниво на българите в свободна, „буржоазна” България 1878-1944 в никакъв случай не е било по-високо от днес, напротив, има всички основания да смятаме, че е било по-ниско с оглед на това, че България тогава се е състояла от 80% селяни с немалък процент неграмотни и въпреки това НИВОТО НА БЪЛГАРСКИТЕ ПОЛИТИЦИ, ИЗБИРАНИ ОТ СЪЩИЯ ТОЗИ БЪЛГАРСКИ НАРОД ТОГАВА ОПРЕДЕЛЕНО Е БИЛО ПО-ВИСОКО. Някой от тях като Стоилов дори са били интелектуалци на европейско ниво. Даже „народният трибун”, „селянин” и „антиинтелектуалец” Стамболийски съвсем не е бил толкова прост и неук. Той е учил известно време в Германия, поназнайвал е малко немски, бил е талантлив публицист и въобще оригинална личност.

Има обаче една фундаментална разлика между България преди и България след 1944. В стара, свободна България преди 1944 може и да е имало на моменти силно руско влияние, но в нея не са съществували нито комунистическата ДС, нито КГБ с техните неизчерпаеми възможности и ресурси за манипулации, а БКП въпреки някои частични успехи е била маргинална партия. Така че обяснението за понякога безумните политици и партии в посткомунистическа България е в простия факт, че демокрацията в България след 1989 е фасадна, в която публичните политици са само марионетки на скритите кукловоди, чиито най-висш ешелон се намира, разбира се, в Москва. Или както пише един анализатор:
цитирай
50. анонимен - Интелектуално ниво 2
12.07.2012 10:37
„Съветските стратези реформираха своята система, въведоха своя собствена система на псевдодемокрация и направиха промени в икономиката. Те замениха остарялото и дискредитирано управление на комунистическата партия с нова, контролирана масова политическа структура. Но при това те запазиха същия политически елит, същата армия с нейните политически комисари, по същество същото разузнаване и тайни служби и други елементи на бившата съветска система… Политическият елит все още се състои от 25 милиона „бивши” комунисти и 50 милиона млади комунисти, които са най-активният политически елемент в Русия и „независимите държави” и държат реалната власт. Този елит създава, инфилтрира и направлява новите партии и опозиционни групи… според изискванията на стратегията. Елитът получава указания чрез различни държавни и полуофициални канали. „Реформираният” КГБ и неговите агенти продължават да са активни, особено в чувствителни области като антисемитските операции, където използват опита на тайната полиция, наследен от царисткия и сталинисткия период… В резултат на дългия исторически опит, на техния по-голям политически, икономически и военен потенциал и основна подготовка комунистическите стратези са уверени, че могат да водят своите народи без загуба на контрол... при необходимост обаче ситуацията ще бъде решена по обичайния начин – чрез военна репресия...”

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7807090
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031