Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2013 15:45 - Отворено писмо до българите по повод дрязгите им с Англия
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 21414 Коментари: 24 Гласове:
22

Последна промяна: 07.02.2013 15:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Уважаеми българи, Тъй като вече стана едва ли не всенароден обичай да се пишат отворени писма до всеки и до всички, най-вече до англичаните, защото англичаните били гонили българите от Англия / от Англия, представете си !/, реших и аз по този повод да напиша едно отворено писмо към всеки и към всички, но най-вече към българите този път. ... Уважаеми българи,  Искам веднага да споделя с вас два сигурни и безотказни начина да не бъдете никога и по никакъв повод гонени от Англия. Първият от тях, между другото е два пъти по-сигурен и безотказен от втория. Не ходете в Англия. Това е първият начин. Вторият начин е - ако ще ходите там, ходете само с пари. С много пари. Колкото повече пари, толкова по-добре. Защото толкова повече своеобразия можете да си позволите. Толкова по-ярко можете да изразите своите битови, родови, и национални особености. Онези, заради които бихте били изгонени, ако нямахте пари. Знам какво ще ми възразите. Ще кажете, че ходите в Англия тъкмо за да изкарате пари. / Аз пък за малко щях да си помисля, че към Англия ви води единствено природната любознателността и желанието да научите повече за историческите и културните забележителности на тази далечна страна/ Само че тук ще трябва да ви издам една дълбока, вековна и ревниво пазена тайна. Знам, че вие сте умни, възпитани, образовани, учтиви, приветливи и чистоплътни, знам че не сте никак завистливи, че мразите далаверите, мошеничествата и кьоравото, знам че сте трудолюбиви, честни и почтени, знам че сте добронамерени към чужденците и малцинствата и ненавиждате простащината.  С типичното си английско самомнение, северна студенина и имперска надменност, обаче, англичаните, колкото и чудно и неразбираемо да ви се струва това, са построили своята индустрия и търговия, изградили са своята демокрация, своята държава и своята цивилизация за самите себе си, а не за нас българите, макар да сме известни в целия свят със своя ум, възпитание, образование, учтивост, приветливост, чистоплътност, липса на завист, непоносимост към мошеничествата, далаверите и кьораво, с трудолюбието, честността и почтеността си, с доброто си отношение към чужденците и малцинствата и непоносимостта си към простащината. Та каквото са направили англичаните, направили са го за англичаните, а не за нас, или за който и да било друг – това е тайната. .... И заради тази английска надменност и студенина, затова им имперско високомерие, ние българите бихме имали пълно право да им кажем : „ Ваш,та мама деба английска, к,во се пра,ите на отворковци бе, наш,та държава е три, четири, ако не и пет века по-стара от ваш,та мама, тоест държава, а пък наш,та култура е два, три, ако не и четири пъти по-културна, от английската, бе ваш,та култура английска, тоест ваш,та мама такава” И само нашето българко възпитание и учтивост, само прословутата ни изисканост и нетърпимост към всички прояви на простащината ни пречи да ви Речем: „ Абе вашта мама английска „…и останалото. Уважаеми българи, ние всички си знаем, че повечето от българите, които англичаните гонят от Англия / от Англия, представете си !/ не са никакви българи, още по-малко уважаеми, а са най-обикновени цигани, макар да са роми, също както английските индийци са всъщност роми, тоест вид цигани, макар да са англичани. Трябва да си признаем, обаче, че нашите роми, тоест цигани са си наша грижа, наш кахър, наш дерт, наша си работа и наш проблем, точно както техните си индийски цигани са си техен кахър, техен дерт и техен проблем, така че ние не можем да искаме те приобщават нашите цигани към Англия, така както те не искат от нас ние да им приобщаваме техните индийци към България. И със сигурност няма да ни се разсърдят, ако започнем да гоним всички индийци, които в качеството си на английски роми и членове на Европейския съюза нахлуят в България / в нашата България, представете си !/ да търсят работа и препитание. И сега искам да споделя с вас основната причина, която ни прави неспособни да решим ромския, тоест циганския проблем. ... Уважаеми българи, Ние не можем да решим проблема /грижата, кахъра, задачата/ с циганите в България, защото не можем да решим проблема /грижата, кахъра, задачата/ с българите в България. Доста от нашите властници мислят, че този проблем би могъл да се реши по английски – като се изгонят от България всички българите и всички цигани. И наистина, ако от България се изгонят всички цигани, българи и други подобни, то сякаш проблемът с циганите, българите и другите подобни в България ще се разреши от самосебе си . Може би водени от подобни съображение българските власти се справят с изгонването на българите и циганите от България много по-успешно отколкото англичаните се справят с изгонването им от Англия. Успехът на този английския подход към българите в България, обаче е привиден. Привиден е, защото между гоненията на българите от Англия и гоненията на българите от България има една тънка, едва недоловима, и сякаш изплъзваща се от политическите и обществени наблюдатели разлика, която се изразява в следното. Едните гонения на българи стават в Англия, а другите гонения стават в България – това е тънката разлика. ... Уважаеми българи, С изключение на правителството, неговите приближени, водещите на сутрешните блокове, чалгарите, писачите на тъпи телевизионни смешки, Ники Дудука, Митьо Пищова, Андрей Матрака и разни подобни, българите в България се чувстват зле. / в България, представете си!/ Което е странно. Нали българите са създали своята държава един, два, три, ако не и четири века преди англичаните, нали тяхната култура е с един два, три, ако не и четири века по-стара от английската, да не говорим пък колко пъти е по-културна от тяхната. Може би това се дължи на обстоятелството, че българската култура е слабо позната или дори въобще непозната. За англичанина Исак Нютон, например се знае, че през 17 век е изследвал разлагането и природата на светлината, изчислил е скоростта на звука, разсъждавал е за произходът на звездите, измислил е теорията за цветовете и най-накрая е написал прочутия си труд Философие натуралис приципиа математика /Philosophiae Naturalis Principia Mathematica / в която обяснява движението на небесните тела и гравитацията. Труд с който преобразява света. Докато за българската наука и култура през 17 век нищо не се знае. За културата и науката през 16 век също нищо не се знае. И за културата през 15 век нищо не се знае. И за 14 век нищо не се знае. За 18 век вече се знае. Знае се, че един монах тъмен, непознат и бледен, наречен Паисий е написал книжле, в което припомня на българите, че са имали някога царство... Уважаеми българи, Вместо да негодуваме срещу англичаните, които гонят българите /българите, представете си !/, от Англия, под предлог, че са построили своята демокрация, общество и цивилизация за самите тях си, а не за нас, може би е по-добре и ние да съградим своя собствена си държава, общество и цивилизация за самите нас си. Но да ги съградим така, че да ни харесват, да се чувстваме добре и удобно с тях и да бъдем успешни чрез тях. Да ни е толкова добре в нашето си царство, че други разни народи, които не са успели да си построят хубави държави, да се натискат да идват при нас, а пък ние да ги гоним, ако им намерим нещо кусур. ... Уважаеми българи, Англичаните, като един задръстен и не съвсем развит народ нас са построили своята демокрация, държава, общество и култура за едно примерно осем-девет. десет века. Ние като много по-окумуш, по-отворени и по-оправни от тях можем да свършим тая работа за едно петдесетина години само. А при съвременните технологии за по-малко даже. Откъде да започнем ли ? Може би първо трябва се откажем от първично-простоватите си представи, присъщи за недоразвитите племена, че някой як вожд ще въведе ред, ще въздаде справедливост, ще измъкне страната ни от блатото и ще я поведе напред. Още повече, ако този иначе наистина як вожд е необразован и първично-простоват като представите на недоразвитите племена. Можем също да се опитаме да бъдем поне толкова възпитани, образовани, учтиви, приветливи и чистоплътни, колкото Андрей Матрака се мисли за умен, колкото агент Димитър се мисли за почтен и колкото Венета Райкова се мисли за красива и обаятелна, например. Можем да отхвърлим далаверите, мошеничествата и кьоравото като обществени и лични ценности, можем да отхвърлим простащината като образец на управление, образец на поведение и условие за успех, може да решим да печелим чрез знания и почтен труд, може да...  Ама всъщност, май много работи ни се натрупаха. А и много време ще ни отнемат всичките тия работи. Едно двайсетина, ако не и петдесетина години най-малко. По-добре да не си даваме толкова зор. Не си заслужава просто. По-лесно е да направим друго. Нещо, което съвсем малко време ще ни отнеме. Месец най-много. Да натирим тия десетина или стотина английски пенсионери, всъщност единствените май добронамерено настроени към нас англичани, да ги натирим обратно в Англия като отмъщение за накърненото ни достойнство и доказателство за националното ни величие. Да поръчаме на Божидар Димитров да разказва по телевизорите колко сме по- велики от англичаните и как докато ние сме заравяли тракийски съкровища в земята, те са се катерили по дърветата. Да поръчаме на разните водещи по сутрешните блокове, или въобще на разните водещи по телевизорите, на разните там черни и руси патки / или бяха златки/ да защитават българщината от попълзновенията на англичанщината, а също поръчаме на нашия външния министър да не се прави на тапа, ами да им удари на англичаните една нота, или каквото там му се викаше, а пък ние съвкупно да окнем : „ Абе ваш,та мама деба английска, кво се пра,ите на отворковци бе, наш,та държава е три, четири, ако не и пет века по-стара от ваш,та мама, тоест държава, а пък наш,та култура е два, три, ако не и четири пъти по-културна, от английската, бе ваш,та култура, тоест мама такава".

Написано първо в
www.ivremena.com   С уважение :Иво Беров  



Гласувай:
23



1. sistemite - Супер ! Направо ми оправи настроението.....
07.02.2013 16:53
Тъкмо си мислих, как може да обясним (по друг начин) поведението на онзи скептик по евро-кривия макарон за гледане в бъдещето (Фараж), който такава грешка допусна със средната работна заплата и пенсия, че добре, че беше едно наше окумуш момиче да го поправи. Всъщност той каза, че били много ниски, но го оборихме, че били по-малко много ниски. А, по отношение на културата (коя по-древна) си абсолютно прав - прайм разкопки и току виж през месец вадим по някой друг "вампир", с което пък Англичаните въобще са назад с древно-вековния материал.
Поздрави !
цитирай
2. dinkov - Динков
07.02.2013 21:01
За някой неща не си много прав. Ако англичани искат да посещават България, нека да идват. Защо да не идват и те са хора, а и нали присъединихме Европата към нас, а пък те са в Европата. Някак си е неудобно да ги пъдим. Няма лошо, да идват.
Ицко
цитирай
3. rokset - Сега пък ще ги стигаме и англичаните.
07.02.2013 21:40
Единственото ,което ме интересува от Англия е Лондонския музей ,ама и той е събран с кражби / покупки / от целия свят. Май много сгрешихме с влизането в ЕС.По- добре да бяхме в Шенген ,а да не ни бяха допуснали в ЕС.Да си работим и да се борим за живот в България,но да можем да пътуваме навсякъде.
цитирай
4. chavdar01 - МНОГО ХУБАВ ПОСТ!
07.02.2013 21:53
ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
цитирай
5. barrybarovec - Няма да пиша отворено писмо, обаче не мога да се въздържа и ще коментирам
07.02.2013 22:18
Не си прав, Иво Беров. Проблемът на англичаните си е техен. Защото са им калпави законите и позволяват на българи, румънци, поляци и всякаква друга "паплач" да се възползва от това. Всъщност българите, румънците и другата "паплач" не правят АБСОЛЮТНО НИЩО незаконно. Просто се възползват от дупките във "великите" английски закони. Аз много се кефя на истеричния призив на тоя пич Фараж към българите и другата "паплач": Моля ви се, не идвайте в Англия, ама много ви се моля. Патетично и смешно. Тяхната (на англичаните) работа е точно като оня лаф "кой ми сра в гащите". Накрая българите им били виновни.
цитирай
6. osi4kata - да се забрани на англичаните по българските села
08.02.2013 05:17
да говорят английски! Казах! ;)
цитирай
7. roxys - Голата истина
08.02.2013 11:01
Поздравления и от мен за поста!
цитирай
8. apostapostoloff - Все се чудя
08.02.2013 11:04
защо около 1000 англичани ЕЖЕДНЕВНО напускат Англия завинаги. Защо ли?...
цитирай
9. vmir - Много хубаво си представил проблема, само не разбирам защо ти е хилав и невзрачен не-вожд,
08.02.2013 11:10
да не би да вярваш, че анархията е най-перфектният ред и обществото няма нужда от правителство и органи за управлението му, а престъпниците ще се саморазкаят и ще си направят публично харакири, за да видят всички колко е лошо човек да е вършил престъпления и да не си помисля никой повече за далавери и престъпления?

Знаеш ли, че според Платон, политиците е трябвало по конституция да бъдат задължени да се занимават със спорт, за да бъдат физически силни, предполагам, за да се изкушават по-малко от недостойните прийоми на онези, които дават обещания, които нито са се опитвали, нито ще се опитат да изпълнят някога? Древноримският идеал е почти като Платоновият - "Здрав дух - в здраво тяло". Странно защо древен народ като нашия, трябва да се разграничава от античните идеали.
цитирай
10. djani - СЪГЛАСЕН, почти напълно с Иво...
08.02.2013 11:23
За мотивите ми, който е любопитен да прочете пътеписа ми "Английски запознанства" в сайта poblizo.com , или в eurochicago.com. Да припомня, че само преди 3-4 десетилетия инвазията на братята виетнамци в тогава уредената ни държава бе възмутила до такава степен обществото ни, че ги натоварихме на самолетите и ги изпратихме "по живо, по здраво". Дрябва да се стегнем, да наритаме управниците и да си оправим държавата, а не нас "да оправят"...
цитирай
11. blogerka - Oтворено писмо
08.02.2013 12:59
Браво ! То Алеко Е прав и след 150г. Много не схванаха чувството ви за хумор или се
припознаха с персонажите!!!
цитирай
12. razkazvachka - Браво!
08.02.2013 13:10
и освен това - англичаните гледат на света като на "данъкоплатци", но някак си изпускат, че българите на техния мършав остров си скъсват задниците от бачкане и съответно плащат и данъци
и освен това - абе, колко сме лоши, пак обиждаме техните турски приятели - що не си ги вземат тях вместо нас в Ийстенд и да приключим...
цитирай
13. bogdan33 - Хайде и вие започнахте да се само...
08.02.2013 13:17
Хайде и вие започнахте да се самонаказвахте с камшикът на нихилизма. Вашта мама английска- това е на български. А на английски е "Hey bitch suck my dick "" Незнам дали "вашта мама" или ромското "да ми смучеш ****,кучко" е по-добро." Май са еднакво грозни не мислиш ли? Цялата работа е следната и вие би трябвало да сте го осъзнал. Кльощавият застаряващ чичка с дебела двойна гуша дето подпалва истерията от Острова има нужда от политически старт.В страна в която жълтата преса е най-меродавният източник на информация а пикселизираните голи цици на неква цветнокожа са по-ценни от Библията най лесно е да ръсиш заплахи и да хвърляш "бомби".Такаа и тъй като оня е прекалено страхлив за да каже нещо срещу милионите чернилки които заливат страната му (нали ще го изядат жив буквално) българите са много удобен повод.Сами,бедни,без защита,без лоби,без "велики сили" на тяхна страна.Квото и да им направиш ще си остане без последствия.Както се казва : "удри смело".А островитянина си е хулиган.С удоволствие би пребил по-слабият за да и вземе парите при условие ,че няма кой да го бие после.Нещо за Пакистан да каже?Огромна страна пълна с мюсюлмани фанатици които има и ядрено оръжие в големи количества?В страната му пакистанци заграждат английските улици и ги обявяват за "шериат зоун".. Мислиш ли ,че не псуват на "вашта мама",че и по грозно? Ама... си ги харесват. Относно циганите... Кога циганите бяха най-хора? По времето на комунизма нали. На практика не се отличаваха от обикновените хора. Е тъкмо по онова време всички тези страни дето сега им се мазним па те ни викат ,че сме боклуци и расисти твърдяха,че циганите били онеправдани и дискриминирани.Същите тези продължават да твърдят,че българите са виновни защото циганите вършат престъпления,но самите те не се наемат да поемат нещата в свой ръце и да стартират превъзпитаване на ромският етнос.Цялата работа е ,че те имат нужда от много цигани точно такива каквито са.Незнам защо- може би някаква проява на атавизъм,може би просто лудост.
цитирай
14. sistemite - Абе, на някои хора на "патагонски" ли трябва дз им обясняваш,.....
08.02.2013 15:40
в прав текст, че не ви искат българите (и не само) в Англия ?? Да ! Точно казано Вас, които сте си наумили да ходите там. Като покажете данни - може ! За сега англичаните - не са навити. Значи, все едно аз тази седмица не желая да ми идват гости в къщи, ама те - не !... ще ти идваме на гости. И най-нахално ще седне на масата на едно от местата на децата ми, а моето ще стои в ъгъла, понеже гостът му е заел мястото. Що ? Щото свободно се придвижвали гостите и можели да си ходят на гости у когото си поискат ? Ако, го "отрежеш" директно - че няма място на масата, ще почне да те кандърдисва поне в коридора да свърши някаква работа, да поизмие, да почисти, че "белким" му дадеш ядене. Казваш му, че и това не може, а то пак се натиска. Обещаваш му, че като си пооправи нещата в собствената си къщичка, тогава на драго сърце - бихте се канили един -друг на гости, то ти казва, че това не го устройва. На туй отгоре ти дава и акъли, как си му бил длъжен, след като и то влязло да живее в крайния квартал на голямото село ??
Пиша така, щото не желая някои "кресливи тъпанари" да убиват и малкото гордост и самочувствие, което ми е останало на мен и децата ми - тук в България, като Българи и в защита на собственото си - СЕБЕУВАЖЕНИЕ. На кого ще накривите на шапката, на кого ? На англичаните ли ? Ей, сега ще видите Вий, кои сме Ний ?? И кои сте Вий - тези дето само крякате ли ? (х)лапешка работа !
цитирай
15. ko642 - @9. vmir
08.02.2013 15:55
според същия Платон, политиците е трябвало да се занимават с философия!
цитирай
16. vmir - 16. ko642,
08.02.2013 16:33
ko642 написа:
според същия Платон, политиците е трябвало да се занимават с философия!


Така, така. А в диалога си "Тимайос" казва, че които не е физически здрав, не може здраво да философства. Съгласен съм.

Няма как да философстваш, ако си в роб на страхове. Затова у нас първата работа на всеки негодяй е да наплаши останалите с лоши управници, вместо с дела да докаже, че е по-добър от тях. Къде по-лесно е да оклеветиш, отколкото да направиш повече или по-добре от конкурентите си.
цитирай
17. bogdan33 - Еее ама тва "не ви искат бъл...
08.02.2013 16:35
Еее ама тва "не ви искат българите" не е концерт по желание.Ми за кво плащаме такса за клошарският им ЕС?Задължения,задължения ама и права.А не :" вие ще правите това това и онова а ние ще се отмятаме от задълженията си и ще пишем,че българите са много прост народ".Те и ирландците ги гърмяха с бомби и те бяха терористи и прост народ ама като видяха,че е много вероятно да ги загубят бързо смениха тактиката.Цялата работа е следната- страх ги е от цветнокожите и арабите.Тъй като хич ама хич не им се занимава реално с проблемът.Търсят разрешение.И то се нарича пренасочване.На средностатистическият лумпен в Англия който е недоволен,че нема кинти да се нареже или да лежи пред телевизора му трябват виновни.Той не може да мисли."Фермата" която го е отгледала или системата няма нужда от мислещи същества.Има нужда от същества с потребности.Колкото по-примитивни и лесно задоволими толкова по-добре.
цитирай
18. vmir - 15. sistemite,
08.02.2013 16:36
Много добре си го казал. И аз се чудя на извратената представа, която тъпанарите имат за достойнството. Според мен самите не си вярват, но като нямат какво друго да кажат, започват да си търсят публика измежду себеподобните си некадърници, без да ги е грижа, че така произвеждат единствено некадърност и наглост.
цитирай
19. sistemite - Вмир, преди да правят "жабокрек" - жабите трябва да са .....
08.02.2013 17:17
прекалено наясно, че наоколо не се навърта някои "снабдител на Италиянски ресторант" ?! А, дават ли си сметка, че като крякат - то уронват името, престижа и извоюваното доверие на чужди държави към други свестни българи, които са отишли да учат и които са се изучили и са се установили трайно в тези държави. Аз, лично нямам близки роднини - такива, но кагато вземам отношение по такъв въпрос се чувствувам задължен и да обмисля това и от тази гледна точка. И после ще чакаме именно тези българи, които имат вече някакъв статус и са приети добронамерено в странство да работят за издигане на авторитета на тази наша държава. Баста ! Всички било то "немургави или мургави" (без оглед на раса, пол и религиозни убеждения), които зад граница уронват доброто име на България - нямат работа в тези държави. Защото отварят проблем и.... на България. А, тук в България или ще влизат в пътя (такива) или .... хурката, СПОРЕД ЗАКОНА. Предпочитам да плащам от моите данъци за "детски градини", но ако трябва ще се понапъна да плащам и да строителството на - "пандизи". Стига съдебната ти система да е наред !!
цитирай
20. sistemite - Богдан 33 - мисля, че донякъде имаш право, тъй като.....
08.02.2013 17:21
имат сериозен вътрешен проблем (този който го описваш). Обаче, Ние нямаме ли си същия проблем и то колко години вече ? И ако сега в България се заприиждат и "закотвят" миграционни и пр... допълнително, какво ще правим ? Те са в същото дередже и си е тяхно право - така да роптаят (англичаните, де).
цитирай
21. ko642 - @17
08.02.2013 17:39
Платон говори за баланс между умствена и физическа дейност, която в нашия случай очевидно липсва. Ако се наблегне на едната страна - спортната то всеки по добър спортист би трябвало да е успешен политик.

Аз лично не възприемам написаното от г-н Беров като критика към управлението на вожда. Просто вожда отразява възприятията на племето за човек, който би ги управлявал успешно. Съответно друго племе, съшия вожд не би ги управлявал така успешно ... може би ще му се наложи да отбира повече от философия и по малко от спорт :)
цитирай
22. vmir - 20. sistemite,
08.02.2013 17:43
Прав си, за всички българи е унизително да се жалваме навън, преди да сме направили необходимото тук. Никой няма да дойде да ни оправя, само ще ти размахва поучително пръст, което не е честно, защото някои с нищо не са заслужили поучения, изтръгнати с клевети. Де да имаше повече достойни българи като Петко Каравелов - питат го чужди журналисти кой го е пребил, а той им отговаря, че унас не може да се случат такива неща. А за затворите, отдавна си мисля, че по-добра инвестиция от строежа за затвори в момента няма. Чувал съм неведнъж, че съдиите се въздържали от осъдителни присъди поради липса на затвори. Крайно време е този въпрос да бъде решен.
цитирай
23. barrybarovec - Ако използвам аналогията с гост...
08.02.2013 21:22
Ако използвам аналогията с гостите, англичаните са наредили трапезата, отворили са ширико входната врата и подсмърчат недоволно, че им идвали гости. Ами хак да им е, като се правят на толкова велики. Не смеят да забранят на мюсюлманите да ходят в Англия, обаче се репчат на българи и румънци. Пак да повторя -- проблемът си е техен (на англичаните). Сега само ще им гледаме сеира.
цитирай
24. shtaparov - И още нещо,уважаеми Българи:
14.02.2013 00:58
Ако искате англичаните да Ви уважават,изковете за тях същите закони,които и те коват за Вас!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7797383
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031