Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2007 21:18 - Величавата сестринска епопея - опит за обобщение
Автор: ivoberov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 22017 Коментари: 58 Гласове:
0

Последна промяна: 27.07.2007 22:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Всички противоречия, потайности, неразбории и неясноти около разправата с българските медици могат да бъдат изяснени и разгадани, ако се разбере нещо извънредно просто. То е, че...

  Либия днес е това, което беше България вчера.

  Тоталитарна държава в която няма правосъдие. Това е Либия днес.

  Или доколкото има правосъдие, то е подчинено на изпълнителната власт и на човека, който всъщност управлява държавата – Кадафи.

  Което значи, че правосъдие в Либия всъщност никак няма.

 Но тази съвсем очевидна особеност на либийската държава сякаш доста хора в България досеха не забелязваха. Или пък се правеха, че не я забелязват.

  Защото ако бяха направили сравнение между днешна тоталитарна Либия и вчерашна комунистическа България щяха изпаднат в едно доста неловко противоречие.

   Ще изпаднат в положението на хора, които негодуват срещу това, което хвалят. И  се възмущават от това, което ги умилява.

  Защото умилението по комунизма вече дори не е прикрито. Нито пък случайно. Нито пък мимолетно.

  Умилението по комунизма е явно. И всекидневно. То е покровителствано, насърчавано и направлявано от сегашната политическа върхушка.

  Но тези, които се умиляват или се възхищават от комунистическото ни  минало, трябва да си дадат сметка, че всъщност се възхищават от Либийското настояще. Тези, които хвалят комунистическа България трябва да знаят, че всъщност хвалят Либия на Кадафи.

  Защото Либия на Кадафи се перчи със благини които уж била имала /поне така твърдят мнозина / България на Тошо.

 На първо място в Либия няма безработица. Това е страна, която предлага работа на специалисти от целия свят. / Макар че кой знае защо, предимно български специалисти се натискат да ходят там.Дори и сега след присъдата срещу сестрите/

 Освен това Либия дава на своите граждани толкова жадуваната от българите сигурност.  Най-малкото защото там не стрелят по улиците всеки ден. И въобще не стрелят. По начало в тоталитарните страни всичко тихо и спокойно. “А на кладбище все спокойненко ,…., все так мирненько, так пристойненько,удивительная благодать..." – както пееше Висоцки. /А на гробището всичко е спокойно, мирно и пристойно – удивителна благодат./

  Освен това в Либия има справедливост при разпределение на благата. Или поне няма такава пропаст между бедни и богати като в България. Дори палатката на Кадафи, колкото и да е разкошна, все пак е палатка, нали, а не палат. Докато тук съмнителни люде вдигат разкошни палати, а други се ровят в кофите за боклук.

  Въобще Либия на Кадафи е една справедлива мирна,  тиха и спокойна държава. /Също каквато беше България на Тошо/.

 Този начин на мислене щеше да определя сега  общественото мнение в България / изненадващо много българи си падат по Уго Чавес/, ако не беше разправата със сестрите. Но и сега този начин на мислене е в основата на едно наглед неразрешимо противоречие.

   Как да приемем, че в тоталитарна Либия няма правосъдие, след като всеобщото умилението по комунистическото ни минало наложи мнението, че в тоталитарна България е имало много повече правосъдие, отколкото в България след демократичните промени.

   / Изречението е малко сложно за дневникарския начин на писане, но е точно и при добро желание може да бъде разбрано/.

 Това противоречие беше и една от причините българската дипломация да работи толкова непоследователно и колебливо

  То и без това дипломацията на демократичните държави винаги губят при сблъсъка си с дипломацията на тоталитарните държави/ Сталин превзе половин Полша, пък и други страни само с дипломатически хитрости, баз да даде нито една жертва/

  Демократичните държави винаги губят най-малкото поради две причини. Първата е, че свободните медии неволно предупреждават диктаторите за обществените нагласи в свободните общества и за стъпкито, които могат да се очакват от правителствата и дипломатите в тези общества. Докато от либийските медии, например, по никакъв начи не можа да се разбере какви ги мъти и крои Кадафи. Втората причина е, че в демократичните страни опозицията винаги е склонна да обвинява за дадена обществена или политическа злополука по-скоро собствените си, нежели чуждите управници. / В началото / че и после, докато не дойде на власт любимеца му Първанов/ Слави Трифонов, например /освен опозицията/  лееше хули, жлъч и гняв не срещу либийското, а срещу българското правителство. Нещо от което Кадафи може само да се възползва. И което можеше само да го насърчи при при дипломатическото хитруване.

  Отгоре на всичко, вместо да действа като демократична страна, България се хлъзна по стария, познат и утъпкан път на тоталитарната дипломация, позната от ония времена,  когато Либия  беше “братска държава”. “ Братска държава” за която изнасяхме не само специалисти, но и оръжие. За да може Кадафи да громи американския империализъм и НАТО/. Плъзнахме се по ония тържествено – лигави дипломатически пошлотии, когато  Тошо се целуваше по филмовите прегледи с Брежнев, Кастро, Кадафи и останалите диктатори, а после в Бояна, или в другите си потайни резиденции договаряше внос на нефт и износ на АК-47.

  България по навик тръгна да прилага старите  комунистически чалъми, наследени от времената, когато всичко се уреждаше с връзки  - от месото на “соц. гастрономите” до решенията на съда. /Които се вземаха с надлежната намесата на партийните величия/

Тъкмо затова Симеон беше посрещнат с такива надежи – не само да оправи България за осемстотин дни, ами да задвижи арабските си връзки, за да освободи сестрите. Забравиха вече царските фенове, ама само допреди пет-шест години това беше един от основните пропагандни слухове в полза на Симеон– пускани незнайно от кого
/всъщност знайно – от неизбежните ченгета/.  Забрави май обществото ни как се надяваше допреди четири - пет години, че  приятелството между Соломон Паси и сина на Кадафи ще свърши работа.

  Щото, нали, големите работи така се ставаха по комунистическо – с връзки и по време на лов с дружинката на Живков.Та си въобразяваха българите, че и при Кадафи така ще стане – ще седне Соломон Паси на разпивка със сина му, ще го целуне на някое и друго място, пък и на още по-друго място, ако се наложи и работата ще се уреди.

   И тя се уреди. Гърмяха тогава всички медии и пробутваха на широките простонародни маси старата комунистичски лаф “ работата / освобождаването / се урежда, човекът /Кадафи / рече “ще видим”

  За да се стигне до най-големия кашмер сред всичките тия тия дипломатическо - медийни маскарлъци и шумотевици :

  Докато либийските надзиратели измъчваха българските сестри с електрически ток, официозна България с премиер Симеон Сакс Кобургготски и външен министър Соломон Паси гласува Либия да оглави Комисията на ООН, забележете – по Правата на човека. Още веднъж за тези, които не вникват в кашмера :

  Докато либийските надзиратели  измъчва българските сестри, България пожела Либия да оглави комисията по Правата на човека  към ООН.

  / Ама иначе как трогателно се разплака Паси пред камерите, след като европейската дипломация върна сестрите – как да не му се радваш на доброто момче.../

      Та цялата тази непоследователност и противоречивост на дипломацията, заложена във все още неустановения набор от ценностти, които българското общесво все реди, все  пренарежда и все не може окончателно да нареди, обуславя и противоречивото, а понякога и откровено неприятно поведение на сестрите.

 Те трябваш да направят нещо съвсем просто и човешко - да благодарят на Световната демократична общност, че ги освободи от един диктатор, решил да ги обвини за мърлявщината на здравеопазването в страната си. / Друг е въпросът, че сестрите са се приспособили към тази мърлявщина, възползвали са се от нея и следователно носят отговорност за нея. Биха ли се съгласили медици от Англия, Германия и Швейцария, а не от България и Филипините да работят в мръсните либийски болници без да постаяв условия за чистотата и начина на работа с кръвните банки ?.../

  Сестрите, обаче не благодариха нито на демократичните страни, нито на България, която умело или неумело, но се опита все пак да ги спаси и цели осем години непрекъснато се занимаваше със съдбата им. Те сякаш бяха готови да благодарят по-скоро на Кадафи и да осъдят собствената си демократична държава.

  Разбира се, към това ги подтикваше и пошлата пропаганда на българските медии, които преследваха своите съвсем прозрачни и користни пропагандни цели. / Ама то май се поувлякоха в пропагандното си рвение, та отблъснаха дори съвсем неизкушени в политическото задкулисие зрители/.

  Затова като цяло обществото ни остана объркано и леко смутено. Със смущение, потулвано не дотам умело с неловки театрални изблици. А България не само не успя да изведе някаква поука от сестринския епос, но дори и не се опита да го направи.

  Остана също и лошия привкус на нещо гадничко, мръсничко и скритно.

  А остана, защото май действително има нещо такова.

  Гаднично мръсничко и скритно.

  И не само едно.



Тагове:   опит,   обобщение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alexanderkolev - Най-любопитното е този вроден и ...
27.07.2007 22:31
Най-любопитното е този вроден и неизкореним стремеж всичко да се върши по тоталитарному—и то по селско-тарикатски тоталитарному. По Бай-Ганьовски тоталитарному—точно така както Тодор и част от т.н. бригада (всъщност селска банда) Чавдар управляваха България няколко десетилетия.
Та нашите сегашните така са си и закърмени и каквото и да правят не могат се отърси от тези си табиети. Просто им е в кръвта. Примерът, които даваш с това да гласуваме за либийско председателство по човешките права, докато те изтезават сестрите е и възмутителен, и много показателен. Да се подмажем някому, та да ни даде нещо. Без оглед на неща като принципи, чест, идеали, самоуважение. То да беше само дипломацията ни такава. Чувам, че в държавната ни администрация било същото. Правилото било навскъде да се назначават абсолютни простаци и некадърници, но зависими и поради това верни и редовно отчитащи се. Примери много и един от друг по стряскащи—ако само една десета са верни, значи е страшно. А изобщо, един от най-ярките примери за неизкоренимата сила на бай-Ганьовски тоталитарните табиети и начин на мислене е личността и кариерата на агент Гоце, мисля.
цитирай
2. stoni - Stoni
27.07.2007 22:44
Dokolkoto znam...sa tqrguvali s krqv...koeto e osnovnata pri4ina za zarazqvaniqta....za6to nikoj ne q komentira....spin ot mrqsotiq ne se hva6ta...vsi4ko drugo no ne i spin...
Ostanaloto e qsno!
цитирай
3. vladyyan - Имаш още да пишеш
27.07.2007 23:02
Прочетох го и все ми се струва, че има още да се каже по въпроса.

В рамките на шегата - пропуснал си "тайната" мисия на ББ с онова куфарче :).

А иначе като се поразрових из нета намерих и други информации, малко по-различни от официалната.

http://news.ibox.bg/material/id_1477772790/fpage_0/#clist

Самият дебат е доста интересен и поучителен.
цитирай
4. ivoberov - До Влади.
27.07.2007 23:10
Да, имам. Като например случая със "спиновозите" от Судан. И кои бяха посредниците на холадската фирма, която изнесе негодни кръвни /и вероятно заразени / банки. Но ще изглежда като дребно заяждане. Грешката, мисля, че е все пак в основното, което съм се опитал да покажа. А всъщност има и друго. Ще ти дам една отпратка, ако искаш ти я помести в своя дневник, мен ме е гнус, макар че се изкушавам. А ти ....както прецениш.
цитирай
5. stoni - Stoni
27.07.2007 23:25
Dokolkoto znam...sa tqrguvali s krqv...koeto e osnovnata pri4ina za zarazqvaniqta....za6to nikoj ne q komentira....spin ot mrqsotiq ne se hva6ta...vsi4ko drugo no ne i spin...
Ostanaloto e qsno!
цитирай
6. stoni - Da vidim obvinitelniq akt
27.07.2007 23:42
боби
Регистриран на: 11.07.2007, 22:46
Пуснато на: 21.07.2007, 08:11

" От 15г живея и работя в Либия,но нямам проблеми с тукашното законодателство.
Кристияна никога не е работила в Либия като мед.сестра.Познавам я лично,тъй като по стечение на обстоятелствата пътувахме в един самолет от Сф за Бенгази през далечната 1991г
Всички лекари и сестри заехме работните си места,които ни определиха.Единствено Кристияна бе назначена на работа в административната сграда на министерството на здравето в Бенгази,в офиса на гл.секретар д-р Саад ал Амруни,
млад,симпатичен либиец с ранг на министър като кафеджийка.Тя разнасяше табличка с кафета,чай и студена вода на гостите на министъра.Тя работеше в т.нар."Теа офис" на длъжност кафеджийка,която според либийското законодателство се заема от безработни либийци,инвалиди и ако няма кандидати от необразовани египтяни,суданци,
тунезийци,мароканци...Това де факто е нарушение и неизпълнение на трудовият й договор,сключен с Джамахирията,коята я е наела в качеството й на мед.сестра.Естествено,че такова нарушение и неспазване на договора може да бъде допуснато само при условие,че имаш покровител и благодетел,който да ти предостави такава възможност и цяло Бенгази я наричаше Мудира кибира,което в буквален превод означава голяма началничка,а в преносен,подигравателен началничката на началническия....За разлика от България,тук министерствата са достъпни за всеки гражданин.Интересни са взаимоотношенията между високопоставените и обикновените либийци.Тук,министъра черпи по традиция чай и кафе,говори си поне 5минути с посетителя,докато си пият чая или кафето и се разпитват един други кой от коя фаилия е.Невероятно е,но дори да не се познават лично винаги си знаят фамилиите.
Пак повтарям Кристияна е подсъдима не като мед.сестра,а като бг гражданка.Тя ходеше с наметната,не закопчана бяла манта като Батманка на етажа на министъра и сервираше чай,кафе на либийците.Това,нито е останало незабелязано,нито пък не наказано.Баш министерството на здравето е в Триполи,а онова в Бенгази е регионално.И нали "Бог високо,цар далеко"кара си момичето така,докато дошъл Видовден.Та за какви игли,спринцовки,ниска хигиена ставаше дума и какво общо има тя с тях?
д-р Здравко,бачкатора,който е в Либия от 1985г е дошъл тук като лекар,но още след първата година е започнал работа в южно-корейска строителна фирма като общ работник.Отдавна е изгубил лекарските си права.В настоящият момент е назначен в Бг посолство като градинар на циментеният тротоар,който се мете от чистачката.Здравко получава валутна заплата,здравни и пенсионни осигуровки,върви му трудов стаж,и ползва безплатен телефон,за да манипулира бг народ.Безплатен за него,но не и за бгданъкоплатеце,разбира се.Та пак да питам за какви игли,спринцовки и ниска хигиена става дума,когато се говори за бачкатора в пустинята?
Д-р Ашраф не е доктор,а клиничен лаборант.Него не го познавам лично,както Кристияна и Здравко,но със сигурност знам,че не е лекар,а е бил студент в Бенгазийския мед.университет специалност клиничен лаборант,при това все още недипломиран,защото е арестуван по време на стажуването му.
Това са три факта,които никога не бяха съобщени на бг народ,а делото бе именувано на "дело на медиците ни".Както виждате по това дело има само 4 медицински сестри,които са среден мед. персонал и не се титулуват с медици.
Това е първата съществена манипулация в бг медии по това дело.
Следващата е,че никога за 8г в бг печат не се появиха нито обвинителният акт на либийската прокуратура,нито мотивите на съда за издаване на смъртни присъди.Вечното оправдание беше,че нямало все още превод.Свидетели сме били на смешни ситуации,когато ни показват кадри на бг адвокати защитници,отлитащи за Либия,а в същият ден в пресата ни пише,че все още нямало превод на обвинението,решението и т.н.и за каква защита тогава става дума или просто една разходка до Триполи,където бг данъкоплатец е осигурил скъпоструващ луксозен хотел от рода на Кемпингски Зографски...а бе,знаем си целта е да се оправдаят средствата.
Другата манипулация е,че Българските три поредни правителства,занимаващи се с този проблем прилагаха двоен стандарт.Един за пред света,и друг за пред народа си.
Четвърта манипулация-спасяването на сестрите де факто не е спасяването на главите им,а спасяване кожите на крадливите и корумпирани бг политици.
И докато умишлено се превъзбуждаха емоциите на бг народ се изнизаха либийският външен дълг към България,един господ знае в каква посока,20 милиарда от изгубените нефтени концесии,нарочно доведените до фалит бг държавни фирми,изкупени от частни лица и пак съществуват,но вече не са на бг народ,а на частни лица,никой не отвори дума за ограбените бг фирми тук,оборудване-тежкотоварна строителна техника,климатици,хладилници и т.н.всичко купувано с бг народна пара....
И докато едни прибираха Парата,други лапаха парата...А наглостта да пробутваш обединителна кауза на псевдопатриоти и наивници,че заедно спасяваме медиците?И ги спасихме.
Те невинни,но помилвани.
Ние великите патриоти,голи,боси и гладни,или митарстваме по света,или покрай родните контейнери.Нашите старци пукат от глад и без пари за лекарства,без лекарски и сестрински грижи,но ние ще плащаме докато почине и последното либийче,заразено със СПИН.За лечението на своите деца просим сами от себе си,но каузата ни е толкоз яка,пък сме и ербап как да не плащаме на държава,четвърта в света по добив на петрол.Нели сме велика нация! "

цитирай
7. vladyyan - Гнус ме е и мен
27.07.2007 23:54
от цялата тази работа. Прав си, написал си основното, А-то и Б-то, за което всеки трябва да се сети. Всичко останало са подробности, за които знаем, дори и нищичко да не сме чели. Просто и ние сме чеда на системата, та развихме възможността да виждаме онова уж скритото.
Хем целият ми живот мина в тази гадост и пак да му се невиди ми става едно тегаво и неприятно в устата.

До stoni.

Бих те помолил да махнеш по-горния текст. Аз не случайно сложих само линк. Прекалено е отвратително всичко за да се копират цели чаршафи.
цитирай
8. ivoberov - Не, Влади, не смятам, че си съвсем ...
28.07.2007 00:30
Не, Влади, не смятам, че си съвсем прав.
Горното явно е писано от човек, който познава нещата. Нека си стои като сведение. В края на краищата нали затова е Мрежата - да разпространява сведения, които иначе няма как да се появят и разберат. Разбира се ,лошо е че текста е анонимен, но то и истините за Бойко Борисов са анонимни. А се чувства, че са истини, защото са му изброени всички фирми и връзки.
И който иска може да провери истинността им в платените сайтове за фирмени сведения.
Кагато казах, че ме е гнус, говорех аз друго.
За препратката към оная снимка с Кристияна, или както се казваше там сестрата, дето май не е сестра. Реших да не показвам тая снимка.
Но ако някой друг я покаже не бих го спрял и съдил.
Впрочем не знам, ето че не знам кое е по-добре и по-достойно.
Дали да се разпространява тази снимка, показана в либийския вестник, или не.
Също и както снимките с голия вожд на оная новоизбуяла партия. Просто не знам.
цитирай
9. vladyyan - Не мисля
28.07.2007 01:37
Не мисля, че е удачно да се публикува каквото и да е в този стил. Просто защото се пада на нивото на обикновената чалга, която ни залива отвсякъде. Аз и затова помолих да се махне онзи чаршаф. Който иска да знае, търси и чете. Впрочем без да съм го чел (чаршафа) не беше трудно да се сетя, че истината е горе долу такава и коренно се различава от официалната.
Е, не че не съм развивал тезата за успешни ходове стил ала Кондьо. Ама нещо никак не ме бива по такива изпълнения :).

Впрочем да си призная, цялата тази история не ме изпълва с особен оптимизъм за съвремеността ни като цяло, включително и "демократичната общност". Затова и казах, че в написаното от теб липсват още пластове.
цитирай
10. tera - Абе нали всичко свърши ?!?
28.07.2007 01:53
Какво сега му ровите кокалите? Защо не го написа преди? Тези истории пост фактум са си направо отегчителни!
цитирай
11. ivoberov - Разбира се, че съм го писал и преди. ...
28.07.2007 02:09
Разбира се, че съм го писал и преди, макар и не в блога. Един народ, освен ако не е стадо, трябва да осмисля това, което му се случва. А не да чака водач, или пастир, който да мисли и за него.
Основното все пак от цялата история според мен е избора на ценности и отстояването на тези ценности.
Навсякъд. Тук, във Франция, в Америка и в Ирак.
Саркози, със защитата на българските сестри защити европейски и общочовешки цивилизационни ценности.
Ние защитавахме повечето племенни ценности.
" Тия са добри щот са наши и...дайте да си защитим нашите". То не че е лошо това, но трябва да бъдем и нещо повече.
А на който му е отегчително може спокойно да гледа телевизия или да чете писмена за това кой какъв бански да си купи, че да му отива на шапката.
Свободна страна сме, Тера
И не е свършило всичко.
Напротив, осъзнаването и отстояването на ценности от българското природонаселение и от широките простонародни маси предстои
цитирай
12. анонимен - Ivo, Ivo!
28.07.2007 03:20
Ivo, edva li imah turpenie da ti izcheta pisaniyata. Neznam zashto, no ne te uvajavam ot vremeto, kogato te gledah po televiziyata! Imah chuvstvoto, che togava ti iskashe da predstavish sDS kato alternativa na BSP. Za sreburnici li go napravi ili ot naivnost? Jiv i zdrav da si!
цитирай
13. alison - Съгласна съм по-скоро с Тера
28.07.2007 09:01
Вярвам,че "чалга " е нещо друго обаче:
...безразборното хвърляне на кал и епитети безогледно върху всички "либийски " жертви.
Нека да се пише,нека да се публикуват чаршафи---защото всичко скрито под килима рано или късно започва да вони!Права е Тера,защо сега ,а не тогава!?Но по-добре късно ,отколкото никога.
Обаче през това "тогава"някой си е плел кошницата,някой си го е пазил,друг си ги е гледал безмълвно,от страх или безразличие...А сега ,когато тая"кошница" успешно е завършена----ВИЕ ,ДЕТО СТЕ ГЛЕДАЛИ ОТСТРАНИ;ВИЕ ДЕТО ЗНАЕТЕ ЧИЯ Е ТАЯ "КАРЗИНА"----ПАК МЪЛЧИТЕ ИЛИ НАШЕПВАТЕ...СРАМЛИВО.
КАЖЕТЕ ЯСНО :ШЕСТИМАТА МАЛКО ИЛИ МНОГО СА ПИОНКИ(НО ТЯХ РАЗПЪВАТ НА КРЪСТ ОТНОВО!)
........................................................................
а ТИЯ ,ДЕТО СИ ОПЛЕТОХА КОШНИЦИТЕ ,НЕ СА ЛИ ОНИЯ ,КОИТО СЕГА РАЗДАВАТ ПРИВИЛЕГИИ НА ДОВЧЕРАШНИТЕ ЗАТВОРНИЧКИ!?
За да си изчистят съвестта....
Без да им пука ,че вбесиха ЛАБИЛНИЯ СИ ,НЕЩАСТЕН НАРОД(почти всички прослойки на това общество-от пенсионера до тинейджъра)
.....................................................................
Сега защо да мълчим и да крием дела и документи---кого пазим!?И КОГО УБИВАМЕ?
Много лицемерие -много ЧАЛГА.
цитирай
14. анонимен - Кратки въпроси и отговори по казуса "Българо-Либийска спин-афера"
28.07.2007 14:37
Въпрос:Как се заразява със СПИН?
Отговор:По кръвен и по полов път.
Въпрос: Либийските деца по полов, или по кръвен път са заразени?
Отговор: По кръвен.
Въпрос:Кой извършва кръвните манипулации и кой отговаря за хигиената в болниците не само в Либия, но и по целия Свят?
Отговор:мед,сестрите!!!
Въпрос:Ще има ли разлика в чувствата Ви , ако детето Ви почине от СПИН, поради лоша хигиена , или поради умишлена зараза?
Отговор:Не!!!
цитирай
15. alexanderkolev - Въпрос: Кога според западни екс...
28.07.2007 14:45
Въпрос: Кога според западни експерти са заразени със спин децата?
Отговор: Преди сестрите да започнат работа там.
цитирай
16. анонимен - Липсва ни човешко достойнство!
28.07.2007 16:10
Затова тая мърлящина цари навсякъде и няма никакво осъзнаване, изваждане на поуки. Лично аз съм потресена от цялата церемония, сълзи, стонове, писъци, вопли, министерски "хватки" и "игрички" , присъствието на Паси (тоя срам няма, явно), президентско мълчание, журналистически раздувки и писания в България, принизени изисквания, липса на смирение, сдържаност, неутралност, самоотричане и подлизурство на принципа "щом е чуждоземско е хубаво". Пълна смрад и помия! Откъде я извадихме не знам...
цитирай
17. zemaria - Демокрацията не е измислена за д...
28.07.2007 16:22
Демокрацията не е измислена за доброто на робите. Тя е измислена за това,че отделният свободен гражанин да живее по-добре. Когато робите, обаче, сами по себе си нямат визия за общото бъдеще, тогава няма правила които да олицетворяват общото съгласие. Когато няма общо съгласие по общи, важни теми на полиса, общото дело няма накъде да тръгне. То се лута и запълва дупки-като при Беров и царя, както при тройната коалиция. Политиката е именно това общо дело, общо съгласие, обединени в обща визия. Политиката е израз на справеливост- казва Аристотел.Тя е най-главна от всички науки и изкуства, защото висшето благо е преимуществено нейна цел, а то е справедливостта, другото име на това, което е от обща полза.
Реакцията ни по случилото се със сестрите е най-яркото доказателство за липсата на всичко, описано по горе.
цитирай
18. zari - Демокрация означава никой да няма монопол върху общественото мнение
28.07.2007 16:53
тоест..
цитирай
19. анонимен - Радостното в случая е, че има и по...
28.07.2007 17:41
Радостното в случая е, че има и по-друг от официалния прочит на историята със сестрите. А това вече не е никак лошо.
цитирай
20. анонимен - Въпрос: Къде е побликуван обвин...
28.07.2007 17:45
Въпрос: Къде е побликуван обвинителният акт по делото?
Въпрос:Къде са публикувани мотивите на съда за присъдата? Май има поне три съдебни решения със съответните мотиви.
Въпрос: Наистина ли освобождаването на сестрите е победа на демократичната общност?
цитирай
21. ivoberov - Честно казано Саркози ме разоча...
29.07.2007 01:42
Честно казано Саркози ме разочарова с тази сделка. Не защото по този начин е спасил сестрите, а защото е прекалено първично. И с краткосрочни последствия. Големият печеливш си остава Кадафи, а това е лошо за всички.
Дори и за тези, които не са достатъчно прозорливи /меко казано/, за да разберат защо е лошо и за тях.
цитирай
22. анонимен - Стони,
29.07.2007 10:30
Стони, искам да коментирам част от написаното от някой си Боби, който уж бил познавал медиците.
********************
д-р Здравко,бачкатора,който е в Либия от 1985г е дошъл тук като лекар,но още след първата година е започнал работа в южно-корейска строителна фирма като общ работник.Отдавна е изгубил лекарските си права.
********************
Е, това не е вярно! През 1991 година д-р Здравко си беше в България, работеше си като педиатър, лекувал е детето ми, затова го познавам добре. Впечатленията ми от него са много добри - грижовен, внимателен и добър специалист, затова аз лично много съжалявах, когато по-късно той реши да отиде на гурбет в Либия, като ПЕДИАТъР, а не като бачкатор, както тук се твърди.
Та, след като тази част от написаното от Боби не е вярна, как да се доверя и на останалите гнусотии, написани по адрес на другите медици?
цитирай
23. анонимен - В кое по-точно здравно заведение ...
29.07.2007 11:08
В кое по-точно здравно заведение беше лекувано детето Ви от д-р Здравко Георгиев?
цитирай
24. анонимен - e, vie se olivate...
29.07.2007 11:50
ne vi li stigat jyltite vestnici?!
цитирай
25. анонимен - "кахъри ,мале,черни ядове..."
29.07.2007 12:04
Дай му на българския народ да се кахъри!Ние не сме нормални хора,не!Нормалните хора се радват на всеки спасен човешки живот,защото , откакто свят светува, се знае,че няма по-висша ценност от Н.В.ЖИВОТА.
А ние нападнахме спасените(?!!)Ех,ако бяха ги затрили,тогава да видиш всенароден плач и национален траур...и приятното усещане ,че до тебе има някой,че си част от една общност.Кадафи,Кадафи,трябваше да ги обесиш.Народът ни (вероятно от робствата)е свикнал да се обединява само в мъката и омразата,но не и в радостта. KalinaT
цитирай
26. анонимен - Към КалинаТ
29.07.2007 13:44
Вероятно нещо не си разбрала. Никой за нищо не се кахъри. Никой, никого не напада. Казано на най-елементарен език - писна ни от "спасителите". Писна ни от безумни излияния. Писна ни от тикви, които не могат да мислят с главите си.
А на мене лично ми писна от такива като тебе, дето все за нещо им е виновен "ненормалният" народ. Същия този, дето понякога може и да се позамисли колко прави 2+2. Не си тормози главата с ненормалностите ни - отговорът е 5.
цитирай
27. анонимен - kogato edin 4ovek e vyv faza "pisna mi"...
29.07.2007 13:55
s nego trqbva da razgovarqt naj-blizkite mu i psihoanalitici...
цитирай
28. анонимен - Gospoda!
29.07.2007 13:57
Pove4e seks!Toj pone ne vredi!
цитирай
29. stoni - Ama tolkova e lesno
29.07.2007 15:54
...ako se publikuwa obvinitelniq akt....tam ima vsi4ki otgovori na skritite vqprosi i vsi4ko 6te ni stane qsno i vsi4ki insinuacii, lqgi i zabludi 6te iz4eznat..pone za Bqlgarskiq narod...
Neka si predstavim, 4e sre6tu men se skalqpqt nqkakvi obvineniq....Vednaga 6te publikuvam obvinitelniq akt....6te go raznesa dori sqs samolet vqv vid na pozivi, za6toto taka vsi4ki hora na koito dqrga, sqotvetno te me poznavat 6te razberqt 4e sqm gertva a samo te sa ot zna4enie za men kakvo mislqt...
Ako ima ot kakvo da me e stram....neznam dali 6te go napravq a i ako imam inaisina nqkakva vina pak:)
Mrazq tozi duh na bqlgarskoto upravlnie da tqrsi izgoda ot vsqka slu4ka na tozi svqt....i tova e delo na sqvetnicite ot DS...te tova mogat i tova im e givota te sa v simbioza s sqs sobsvenata si du6a i lqgata....te nqma kak da se otdelqt ot tova dori i da gi nasili6...vsi4ki re6eniq po tezi slu4ai se priemat na bazata na sqbanata ot tqh informaciq, obrabotva, analizira i predava a glupaci kato agent Goce i sina na onq tikvenik Stani6ev kak moge da reagirat....carq si trae...Dogan ostri u6i i si goni negovatadrebna cel...
Tova e stara i gnusna rabota, koqto prevqrnaha v svetoven problem, estestveno podvegdani ot star kom.brat polkovnik s kogoto sa si bratq po du6a...
цитирай
30. zemaria - скюзми,
29.07.2007 16:04
И с какво, собствено, ви е разочаровал, г-н Беров Саркози? Та нима той не се кълнеше още в предизборната си платформа че ще ги спаси по най-бързия начин. Че лично ще ги доведе? Стори лиго, след по-малко от два месеца? Представам си как щеше да ви разочарова ,ако се беше върнал с празни ръце. Не писахте ли вие "Не, не влиза прочута рок звезда"-текст, който сложих в рубриката си топ четива на седмицата? Кое му е първичното да отидеш и да си свършиш работата-за два дена. Същата, която останалите я точехме по комунистически осем години. Биило първично-ами свободата е нещо първично. Дай Боже повече властимащи от тоя калибър да си вършат така работа -първично, пък после интелигентите да има какво да окайват. Щял да спечели Кадафи-ами той няма как да загуби. Защото заложниците са у него, а не на Плац пигал. В борба с диктаторите демокрацията винаги губи-сетете се защо
цитирай
31. анонимен - ах
29.07.2007 16:28
Колко сте умен, г-н Мария, браво! И сте прав, абсалютно сте прав!! Дай Боже Повече. Горкият г-н Саркози, какъв цветен кадър губи във Ваше лице
цитирай
32. анонимен - duelite
29.07.2007 16:55
sa hubavo ne6to.jalko ,4e sega sa samo verbalni...malko kryv moje i da vi otrezvi...
цитирай
33. анонимен - :)
29.07.2007 16:57
"В борбата с диктаторите, демокрацията винаги губи"

Ей това е велика мисъл, изказана от още по-велик (какъв беше, военен или медиен) стратег.

И понеже нищо друго не мога да се сетя по-дълбоко от нея, отивам да броя имената на диктаторите по пръстите на краката си.
цитирай
34. zemaria - еспешиъли за горния
29.07.2007 21:17
Неделно училище

Границите на цивилизацията

Евгений Дайнов

Всички диктатори са луди, но само Вилхелм Райх и, донякъде, Теодор Адорно са успели да ги анализират с методите на психологията. Всъщност няма защо да се отива чак дотам. Класическата политическа философия дава достатъчно възможности за пълноценен анализ - т.е. разбиране на явлението и прогнозиране на неговото поведение - на диктаторството.
Това личи и от един фрагмент, който се разпространява на принципа "самиздат" из родината на Марк Шагал вече две седмици. Написан от незнаен майстор, фрагментът е озаглавен "The Ambient Leader (A.L.): a philosophical sketch", което в не особено точен превод гласи "Всеприсъстващият лидер: философски шарж". Привеждаме превод на текста с незначителни съкращения.

Цивилизацията е изкуствен продукт -

създаден с усилие на волята, саморефлектиращо и съзнателно поддържано състояние на неестествено живеене. Колкото по-изкуствен - по-далеч от природното състояние - е животът, който водиш, толкова по-цивилизован си.
Изкуствените конструкции са съставено от компоненти, които са ясно отчленени един от друг. Такъв конструкт е мостът, прехвърлен през река. Той е нещо, по същината си различно от паднало през реката дърво, макар и по двете да можеш да я пресечеш.
Цивилизацията - това са ясните граници между нещата. Колкото са по-видни границите, толкова по-цивилизован си. Английският селски пейзаж е по-цивилизован от руския такъв. Английският поп-философ Бъркли е по-цивилизован от руския поп-философ Соловьов. Първият прокарва граници там, където не заварва такива. Вторият прави усилието да заличи граници, които вече са изградени.
Разделението на властите и върховенството на закона са границите, които цивилизацията чертае на арената на властта.

Докато тези граници съществуват

и се поддържат пред очите на публиката, имаме политика. Няма граници - няма политика. Има само власт. Властта, която няма вътрешни граници, не е цивилизация. Тя е като безкрайното, кално руско поле през пролетта.
A.L. не разполага с мозъчния софтуеър да види или разбере границите между нещата. В качеството си на държател на властта, той разрушава границите, които заварва и оставя властта да следва своята природа и да се съсредоточава в едно място - в него. Затова според конституцията, подписана от него, ако негов указ се сблъска с някой закон, указът има надмощие.
Така той става равен на фараоните. Макар да са живели в свят, през който вече е минал Хамурапи Първи-Законодател, фараоните не са желаели да имат нищо общо с идеята за граници върху тяхната воля. Всяко тяхно разпореждане е било закон, дори да е обратното на предишно тяхно разпореждане, дадено по същия повод предната сутрин.
Това е състоянието на нещата, описвано с руската дума "беспредел" ("без-предели"), използвана от критиците за описание на

действията на всеприсъстващия лидер

Ограниченията - пределите - върху волята могат да дойдат само от три места. Първо: от степен на цивилизованост, вътрешна на индивида, която е от по-висок порядък от окръжаващата цивилизация. Това е на практика невъзможно и се вижда само от време на време в действията на историческите герои. Второ: самата цивилизация. Трето: традиционното общество, с неговите нерефлектирани ритуали, табу и предварително определени роли ("традиции"), което отвън ограничава индивидуалната воля.
Не-цивилизованите индивиди обикновено просто се крият в ограниченията на традиционното общество, за да не се окажат голи пред лицето на света - на Хайдегеровото "всеприиждащо Битие". A.L. не прави така. Той не е ограничен нито от изкуственостите на цивилизацията, нито от ограниченията на традицията. Оттук нататък той може да изпълнява само една роля: както зрелия Ким Ир Сен,

да се самообяви за божество

Но не е в природата на човешките същества да бъдат богове. Човешката природа не е такава, че да може да носи тежестта на пълната власт. Затова, както посочва още Аристотел, човек, живеещ отвъд правилата на човешката общност и нейните ограничителни кодове, може да бъде едно от две неща: не само (и не предимно) Бог, но и Звяр.
Повечето от тези, които се опитват да бъдат богове, стават зверове. Техните слуги и лакеи, които ги имитират, но не притежават истинска власт, стават бледи подобия на Звяра - насилници. Вземането и налагането на решения става просто насилие - едно малко кръгче от "беспредел", което се оформя около всеки слуга на Звяра.
И оттук: всяко държавно решение, с което международните институции се сблъскват в тази ситуация, най-вероятно е просто насилие, упражнявано от насилник, а не - продукт на някаква артикулирана (цивилизована), определяна от правила ситуация, която да трябва да бъде подробно разбрана, за да бъде оценено действието и неговия резултат. И всяко обяснение за каквото и да е, давано от което и да е официално лице, най-вероятно е лъжа, родена на момента, а не - честно обяснение на някакъв процес на вземане на решения.
Оценките на международни институции в такива ситуации се превръщат в безпомощно упражнение по свръхобяснение в една ситуация, която по терминологията на Луи Алтюсер, е тежко "под-детерминирана"

А ти пак си гледай пръстите на краката...няя лошо
цитирай
35. анонимен - Най-малкото е невъзпитано в блога ...
29.07.2007 23:05
Най-малкото е невъзпитано в блога на един автор да се копират чужди статии. Нещо повече, копиралият не веднъж е показал страст към разводняване на дискусия и отклоняване от темата съвсем съзнателно.
Ето защо, би било добре горното просто да бъде подложено на елементарната операция delete.
цитирай
36. gantree -
29.07.2007 23:59
да бе ... Зе, ти блог нямаш ли си, та си седнал тук да копираш комплексарщините дайнови?
цитирай
37. анонимен - Стига плюхте по Кадафито бе, сер...
30.07.2007 00:23
Стига плюхте по Кадафито бе, серсеми. Я вижте човекът как се е грижил за сестрите ни и какви пухкави ги върна. Машалла. Само този Здравко кат чироз изглежда. Ама той май на издръжка на посолството ни беше сума време.
цитирай
38. анонимен - Тук заприлича на кръчма,
30.07.2007 10:35
в която мъжете са на етап "Ти мене уважаваш ли ме?"...
цитирай
39. анонимен - То цялата история със сестрите е ...
30.07.2007 11:02
То цялата история със сестрите е доста кръчмарска, а това, което направиха нашите медии в последните дни ,премина отдавна фазата "Ти мене уважаваш ли ме?".
цитирай
40. mph - Помощ
30.07.2007 13:03
Моля да бъда спасен от спасените, от техните спасители и от възпяващите процеса на спасяването.
А, да, не искам да плащам за неща, за които не знам предварително. И имам право на информация, т.е. ясно обяснение нашите управници.
Последно, президентът Г. счита ли осъдените за невинни по всички обвинения? Подразбира се оттук-оттам, че обвиненията са повече от едно и доста неприятни, но публично се върти само това за заразяване със спин като отговора, включващ една известна краставица.
цитирай
41. анонимен - Кой работи в Либия
30.07.2007 17:59
Иво, хвърляте обвинения, но не сте проучили че в същата болница работеха френски, полски , та даже и филипински медицински работници (или поне медиите съобщиха само за тези). Моля Ви, проучете внимателон случая, защото около него има и други интересни факти из историята на международните отношения. Да не говорим колко е, извините за израза, елемнтарно да се сравняват държава с ислямистска традиция, с държава, чиято правна традиция е изградена върху германската, респективно римската правна система. Дори и по време на 9тоюнския преврат у нас нещата са били много различни от тия в Либия. Въпрос: Защо в крайна сметка опраха пешкира само българи и палестинец и какво е общото между тяхБ Ясно е като бял ден-в пандиза останаха хората, които нямат държава. Едните обаче поне я нямат и на хартия.
цитирай
42. ivoberov - 41
30.07.2007 18:30
Деветоюнският преврат е станал преди България да се превърне в тоталитарна държава.
В тоталитарните държави просто няма правосъдие. Присъдите зависят единствено от диктатора и обкръжението му.
Това прави тоталитарна България вчера и днешна тоталитарна Либия съпоставими.
Любопитното е също как се случи така, че към 28 / май толкова бяха /български медици бяха предупредени, разбраха за какво става въпрос и напуснаха Либия а точно тези останаха.
Защо нито един вестник, нито една телевизия, нито едно радио и въобще нито едно средство за масово осведомяване не покани на разговор поне един от онези медици, които бяха предупредени и напуснаха Либия.
Ако става дума за "елементарност", или първичност, струва ми се съвсем първично твърдението, което българските медии успежно пробутаха сред обществото. А именно :
" Другите си спасиха медиците, ама ние не успяхме, щото нямаме държавност "
А успяха да пробутат успешно това мнение тъкмо защото е първично, тоест " елементарно"
Тъкмо защото е лесно за предъвкване.
Защото е джваняк.
За това какво означава "джваняк" виж едно от предишните ми послания.
А също и посланието ми " Лъжата"
цитирай
43. анонимен - Иво Беров е боклук и
30.07.2007 18:36
Иво Беров е боклук и нещастен вечен лузър, впиянчен индивид, дето си мисли, че е велик журналист
цитирай
44. ivoberov - Не мисля, че съм чак велик, но мисля, ...
30.07.2007 18:47
Не мисля, че съм чак велик, но мисля, че съм един от най-добрите журналисти в България. Може би само Любослава Русева е по-добра от мен.
Въобще не съм пияница.
Но може би съм лузър /губещ/, доколкото не мога да се меря по богаство и известност са така наречените журналистически "звезди".
Намирам, че при днешните български условия истинските и добрите журналисти няма как да не бъдат губещи.
Губещ, обаче в никакъв случай не означава "нещастен".
В крайна сметка съм по-скоро щастлив човек.
Повече за мен - в едно от посланията ми, озаглавено - Откровение, което не е Апокалипсис.
И едно важно уточнение.
Благоволявам да ви отговоря по изключени. защото днес съм във весело настроение.
Иначе на послания, които почват с такива обръщения въобще не отговарям.
Моля, все пак, да не злоупотребявате с временната ми склоност за снизхождение към първичността и просташките изблици.
Послепис :
Освен това смятам себе си за нещо много повече от журналист. Но затова - отново в "Откровение, което не е Апокалипсис"
цитирай
45. анонимен - до анон. 43
30.07.2007 18:58
Липсва ти най-ценното качество на простака - умението да мълчи!
Ако познанието ти създава проблеми, имаш голям проблем. Вместо да подхранваш плоскодънното си невежество, по-добре го признай.
М.
цитирай
46. vladyyan - Бъркаш
31.07.2007 01:27
Мисля, че си най-добрият пишещ журналист. При това не точно журналист. Да го наречем политически есеист.
цитирай
47. stoni - Иво е Пич
31.07.2007 04:49
Иво е Пич, a с няколко такива ако са ми приятели 7 милиона мога да ги огъна....но това са само подробности:)
цитирай
48. анонимен - За медиците и циците
31.07.2007 09:27
http://extremecentrepoint.blog.bg/viewpost.php?id=68764
http://nc.cult.bg/nname/2007/07/blog-post_30.html
цитирай
49. анонимен - Сътвореното от Иво
31.07.2007 19:59
Сътвореното от Иво е заредено с особен вид енергия, а стилът му е неповторим.

Несъмнено е най-големият български публицист!

Без него щеше да е прекалино празно.
И тъпо...

xppp-scorpio52
цитирай
50. ivoberov - Един от най- четените български ...
03.08.2007 01:04
Един от най- четените български вестници вече написа колко бил добър Кадафи.
И колко хубаво било, че България се разбирала с Либия през комунистическо.
И какви трогателни писма писала дъщерята на Живков до Кадафи, за да спаси сестрите...
И въобще...
Написах нещо, което си мислех, че е преувеличение. Преувеличих, за да засила нещата и да подчертая доводите си.
Пък то излезе истина.
Човек да не смее да си предтави нещо пошло, гадно, или тъпо.
Веднага се осъществява.
Не е така с красивите и умни помисли и представи.
Не се осъществяват веднага.
Ако въобще се осъществяват, разбира се.
цитирай
51. vladyyan - :)
03.08.2007 11:55
Иво, знаеш ли, във връзка с това което си написал, аз имам един принцип - Каквото и лошо да си помислиш за комунистите, то никога не е достатъчно лошо. Те винаги са в състояние да надхвърлят твоето въображение.
цитирай
52. анонимен - Докато всички се напреварват да се ...
03.08.2007 13:31
Докато всички се напреварват да се снимат със сестрите, Сергей Антонов бил НАМЕРЕН мъртъв в дома си ...
цитирай
53. анонимен - Хайде стига сме се занимавали с тия нещастници!
03.08.2007 17:49
Много важно, че една медицинска сестра спала с зам.-министъра на Либия... Голямата работа. Моника Люински "обслужване" Клинтън, Митеран тичал по мацки из цяла Франция - има и извънбрачна дъщеря, с която ни проглушиха ушите... Хайде стига вече - страшното е, че не се самоуважаваме!!! За всички е ясно, че сме играчка в ръцете на другите поради проспиване и ВЪТРЕШНИ ИГРИ ЗА ВЛАСТ в България.
Това ми мнение не се отнася към автора.
Петя
цитирай
54. gantree - :)
04.08.2007 09:54
седнали на една маса три блондинки; първата кихнала, втората казала "Наздраве", а третата се огледала недоволно, и казала на другите две "А на мен няма ли да ми сипете" :))
та, ти мене уважа`аш ли ме, Петя
цитирай
55. анонимен - анонимен :)
04.08.2007 16:55
Така или иначе сестрите се прибраха в БГ и може без претеснение за тяхната вече безопастност да се кажат някои истини и факти ( докато бяха в Либия трябваше да сме солидарни с тях - всички сме бг граждани !) Сега да си носят кръста, както другите БГв Либия-доста уплашени сестри видях по това време ,го носеха и заради тяхната АЛЧНОСТ !!!( и безмозачност бих добавил)
1. Кристияна спомняш ли си партитата в кампа на Браун енд Рут в Бенгази ???А видео записите? :)Колегите доста говореха за теб, някои от тях са били разпитвани в полицията с часове само защото са били на снимка с тебе !!!
2.Дори и не подозирахме че Здравко ти е съпруг, все пак Донга е Главен изпълнител а Браун енд Рут беше консултанта по проекта.За Здравко се говореше че е преливал кръв на корейците преди да си ходят отпуска за да са потентни:)) Бил взимал по 500 долара, това е споделяно от тях , понякога света е много малък...
И на края ви използваха за да заличат следите от много по големи кражби, за милиони ( като Техноекспортстрой), наши БГ пари изработени и не платени на такива като мен и още много хиляди, работели съвестно за разлика от ВАС. Другите участници как са попаднали в събитията и аз не знам, лош късмет за тях. Случаят не очаквам скоро да приключи ...:))
цитирай
56. анонимен - Гаднично мръсничко и скритно
12.08.2007 19:27
А децата? Някой да е чел обвинението: повече от очевидно е, че ”медичките” са мърсували, а е незнайно защо Гоце не ги дари с орден Стара Планина: Срам !!!
цитирай
57. анонимен - правосъдието
12.08.2007 21:24
"Което значи, че правосъдие в Либия всъщност никак няма".
странно, по-точно произволно твърдение, а в Либия правосъдие има, както е имало и в Отоманска Турция, нали Иво? Нищо, че не ни харесва
цитирай
58. анонимен - Immense catalogue raisonn‚ tell on
04.08.2011 22:43
Good day! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7806333
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031