Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2007 19:40 - Тополите пред блока не можем да спасим, та камо ли Странджа
Автор: ivoberov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24878 Коментари: 60 Гласове:
0

Последна промяна: 09.08.2007 19:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                        /сеч и снимки/

Искате, направо случката, нали. Знам ви аз, дневникари разхайтени такива. Ще ви се веднага да разберете какво е станало. И си мислите, че нямате нужда от моите разсъждения, нали...

Обаче няма пък. Ще си разсъждавам

Комуто това се не харесва да прескокне надолу.

Тоест да скролне даун, както се изразяват онези, които искат да минат за умни, начетени, нахакани, отворени, яки, руси, високи, синеоки и готини. За улеснение съм отбелязал мястото от което започва случката с дебело заглавие “ Случка”. То е след три страници. Някъде при снимките.

...

Човек се привъзва към всичко и всички понякога.
Дори към неща, които го обиждат, не го оценяват, пренебрегват, забравят, или предават.
Човек може да се привърже дори към някоя подла руса кучка.
А най-често се привързва тъкмо към някоя подла руса кучка.
А също, макар и не толкова често, към някоя не чак толкова подла, не чак толкова руса и не чак толкова кучка.
Поначало човек се привързва към някой, който е спечелил любовта и доверието му.
То иначе няма как да стане.
За да те предаде някой, да те изостави, или да те напусне, трябва да ти е много близък. И да не очакваш това от него.
Враговете не могат да те предадат. Те правят това, което очаквахш

....

Тополите, обаче, са същества, които няма да те предадат дори ако се привържеш към тях. Дори ако ти станат приятели. 
А причините човек да се привърже към тях са много.
Лично аз се привързах към тях, понеже ми бяха спътници. 
Не на целия ми живот, но на половината, което никак не е малко, за съжаление. Тоест не живота за съжаление, а продължителността му. Тоест не продължителността му, а точно обратното.
/ Някои вече сигурно злорадстват : “ Тоя се пъне да разсъждава, ама се оплете в собствените си разсъжения “. /
На се засягам, обаче. Разсъжденята са си мои. Ще се оплитам в тях колкото си искам. И няма да се разплитам, макар че мога. Харесва ми да си седя така – оплетен в собствените си разсъждения /.

Та за какво пишех, значи...

А, за живота. Тоест за тополите. Тоест за живота на тополите, който приключи преди седмица. И за тополите на живота, които все още трябва да ги съществуват някъде.
Защото са част от живота.
Защото са по-добрата му част.
Или поне от част от моя живот

...

В тъжни и гадни дни излизах на балкона да пуша /някога пушех/ и гледах тополите. Те се въздигаха нагоре, протягаха се и гледаха да сръчкат небето. Тополите обичат да ръчкат небето с цел да го продупчат. Не че наистина ще го продупчат, ама да го сръчкат поне, така от жизненост и закачливост.
Та тополите ръчкаха небето в тъжни и гадни дни и ми викаха :“ Аре стига бе. Какво си се смръцафръцал
Хората ръчкат небето, пък ти се притесняваш, че не си взел някакъв тъпанарски изпит, че някаква тъпа кучка те напуснала, че Шкодата /някога имах Шкода/ не ще да запали, и че спрели топлата вода. Я не се излагай...”
А в дни на подем и необоснована гордост те пък ми казваха :“ Я не се фукай толкова.
Хората ръчкат небето, пък ти се хвалиш, че си взел някакъв изпит, че си свалил някаква тъпа кучка, че Шкодата ти /някога имах Шкода/ запалила веднага и че не са ти спрели топлата вода...Я не се излагай...”

Та така хората ме държаха в душевно равновесие. Да не се фукам прекалено и да не унивам бадевя.
Ако пък някой възрази, че тополите не са хора, ще му кажа, че е тъкмо обратното, каквото и да означава това.
Тоест означава най-вече, че тополите са хора, разбира се. И то по-добрите хора, както се казва в рекламите.

Освен това подозирам, че те наистина са успели да продупчат небето. Защото нощем, като като го гледам над тополите виждам, че е надупчено от малки светещи малки дупки. Все едно се спуснало като одеяло, пък тополите го сръчкали, пробили го и през дупките хлуе светлина. 
А това също обяснява и защо небето е толкова високо. Дигнало се е горе нависоко, за да не го дупчат тополите.

Но това, разбира са си мои измишльотини. Моя някаква си космогония / представа за устройството на вселената/ изстъргана от най-тъмните пластове на родовото подсъзнание / чел съм Юнг, кво.../
А освен това съм чел научни списания и знам, че светещите точки въобще не са дупки, пробити от тополите, а звезди с термоядрена реакция при която водора се превръща в хелий.

А иначе на небето наистина има дупки. Това се черните дупки, които поглъщат всичко, даже светлината. Затова те не се виждат. Ако погледнете нощното небе и не видите нещо, да знаете, че това са черните дупки. Че тъкмо тях не сте видели.

Ако пък погледнете към тополите и не ги видите, да знаете че...
Да знаете, че ги отряза общината и ми е мъчно за тях.

И не само защото са полезни превръщат въглерода в кислород по цяла нощ.И не само защото ми бяха спътници в живота.
 А може би най-вече защото  закриваха гледката прозореца и балкона към 219-ти блок. 
Най-хубавото нещо, което може да се каже за този блок е, че не е по-грозен от всички останали блокове наоколо.
Това, обаче, не може да се каже за обитателите му.
Тя бяха, и все още са по-грозни от него. / С изключение на едно Миме от пети вход, но то отдавна замина за Чехия /.

И не че бяха чак пъко толкова грозни обитателите му, но се държаха така, сякаш са чак пък толкова грозни / С изключение на Мимето, дето замина за Чехия /. Освен другите си грозни навици те имаха грозния навик да излизат на балконите по потници и мазни пенюари /едни такива дълги домакински дрехи с петна от туршии/, да пушат, да псуват и да си говорят глупости на висок глас.

По-грозни от тези грозни съседи бяха, обаче, долните им гащи.

А първичната непосредственос, стигаща до гордост с която ги излагаха по балконите сякаш идваше да каже
“ Вижте, вижте има нещо по – грозно и от мен”.

Това с долните гащите вероятно някакъв изконен праславянски, или прабългаски обичаи. Опора на националното ни своеобразие. Нещо, което трябва да бъде пазен от европейските попълзновения.
Защото никъде из Европа, с изключение може би на някои италиански селца хората не си излагат долните си гащи по пенджури и чардаци с такава гордост. Сякаш слагат там българското национално знаме.

А може би точно затова из българско нямат навик да си слагат националното знаме по пенджури и чардаци. Нали то веднага ще започне да се вее редом до долните гащи на родолюбеца, който го е забучил. 
Този наболял общонационален въпрос си има, обаче, едно просто разрешение. 
Националното ни знаме се направи по тертипа долните гащи на природонаселението - там герб, цветове и каквото трябва. Така преправено то може спокойно може да се вее по всички пенджури и чардаци. 
А може би пък тъкмо затова бяха изсечени тополите. Да може родолюбивото природонеселие да наблюдава с възхите долните си гащи и да се изпълва с чувство за гордост и национално своеобразие.

Каквито и да са причинито за изсичането на тополите, ето и следствието. Тоест случката :
                     СЛУЧКАТА

Връщам се преди седмица от някъде си и съседите, понеже знаят моите пристрастия тутакси ми казват :
“ Отразяха тополите”. 
Излязох навън с апаратчето и снимах това :
image

Върнах се, взех телефона на община “Красно село” – 955 43 27 и веднаха започнах да звъня. Оттам веднага не ми вдигнаха. По-късно също не ми вдигнаха. 
Добрах се някак до друг телефон. На инженер Йоргова – нещо като заместник – кмет по екология, или нещо подобно - 955 42 98, а също и 856 30 70. Тя каза, че общината имала разрешително за изсичане на тополите. Дадено им е било от “Зелени системи “. Защото от блока ни имало оплакване, че тополите са гнили.
  - Снимах тополите и от снимката се вижда, че въобще не са гнили – казах на Йоргова. / След като се представих, разбира се./
Ето снимката на дънера :

image

  - Вие можете да сте ги снимали, но пък аз имам документ, че са гнили- обори ме тутакси Йоргова.
Върнах се оборен при секачите. Ето и секачите :

image
 
 - Защо сечете тополите ? - питам ги - нали виждате, че не са гнили.Не са гнили, но са на повече от 40 години, а щом са на повече ги сечем – обясни един млад и отракан секач.
 -  Аз преброих кръговете и едва стигнах до 33 - възразих.
  - То е защото си ги броил от горната част на ствола- обори ме секачът
-  Ама те не са ли еднакъв брой навсякъде - не се оставих да бъда оборен аз 
 - Ама кой тук е дърварят- ядоса се той - аз и ли ти
 - Ти си дърваря, бе, ти си – признах се за оборен аз – голям дървар си. Много голям даже.

“ А освен това си дърво, чвор, пън “ – щях да добавя, но не добавих “. Нямаше да разбере похвалата.

Върнах се и питах Йоргова коя фирма сече тополите. Тя ми я каза и аз я записах някъде, но вече не си спомням името й.Затова пък снимах камионите на фирмата. Ето ги:

image

И така, далаверката ми стана ясна. Фирмата си е харесала тополите и е черпила местния пияница с две ракии, за да подаде оплакване, че са гнили. После е платила на някой общинар, който да разреши сечта. И готово.  
  “Ех да знаеше всичко това бате Бойко – рекох си аз, -веднага щеше да прилети като един бате Бойко, да спаси тополите, да спре корупцията и да въздаде справедливост. Ама нищо. Идат избори, ще гласувам за него и всичко ще се оправи 
 Това си го рекох, защото ми се прищя поне за малко да бъда тъп. Да се почувствам част от природонаселението. Част от победитителите.Часто от тия на които им секат тополите, без да им пука.
 Действо облекчаващо. Замалко поне.
А после, когато това малко отмина, си рекох друго : “Абе ние тополите пред блока не успяхме да спасим, та Странджа ли...?”
- си рекох.




Тагове:   Камо,   Странджа,   можем,


Гласувай:
0



1. margoto - На мен пък...
09.08.2007 20:08
ми харесаха точно разсъжденията. :)))
цитирай
2. zemaria - Е, а що не писа,
09.08.2007 20:09
истината, че като провери в КАТ, камионите се оказаха на фирма на Костов :))
Зарежи Юнг, чети Райх:)
Четивото ми хареса. Както обикновено, когато не е намесен Злодея:))
цитирай
3. esen - По подобен начин преживях изсичането на
09.08.2007 20:15
най-красивите тополи покрай Хасковска река, която сега е вписана като хидро-техническо съоръжение, макар че си има извор и се покрива с бетон и застроява усилено. Дори и аз направих снимки, които ще се постарая да кача в сайт и ще дам линк. Тъжно!
Няма спасение! Няма шанс! Но пък сега ще си имаме бутици:( И бетон....
Е, оплаках ти се...:(((
цитирай
4. анонимен - Е
09.08.2007 20:23
другият вариант е някоя топола да падне върху кола, както се случи на съседа ми Данчо.
Нека не търсим във всичко световна конспирация.
цитирай
5. sowhat - случката е една средно статистическа случка
09.08.2007 21:09
която може да се случи не само в софия но и горно койнаре и в петрич и радомир или дори в рудозем.
но разсъжденията ти са това ,което прави подобни тривиалности в неща много по ценно-а именно в спомени.
мерси.
цитирай
6. bendida - Ne vinagi e taka
09.08.2007 22:10
Ponjakoga topolite sa opasni ,nepodhodja6to zasadeni v blizost do jili6nite blokove ili obilno plododnose6ti i pri4injavat draznene na strada6tite ot alergii i se nalaga tjahnata se4!Po dobre e tova da se oraganizira v nai-podhodja6tija moment , za da ne stane 6teta.
Normalno e da se pravi spisak na potenzialno opasnite i da se obikalla ejegodno da se gledat ili da se pregledat 4rez svredel. No tai kato sme pakistan - ponjakoga se rejat o6te zdravi s prevantivna mjarka i razbira se s njakakva izgoda za opredelen krag hora.
Ne im se sardete - 6toto dokato sa rjazali topolite predstavete si kolko drugi po-vajni oblagi sa se slu4il za njakoi horai.
цитирай
7. pakostin - Е,хей,Беров.
09.08.2007 22:43
Що за противоречия.Обикновенни случки превръщаме в 'предателство'.
Приятелите да,понякога предават...но на края,господинчо,доста накрая...
А може би и доста дълго са търпели 'приятелството' ни.Приятелите си остават
приятели често дори и разделени...Не,приятелството не си отива та дори и да е "русо"...котенце.

Тополите посмекчиха малко хапливоста ти...съчувствам ти...
А има и по хубави дървета от тополите...засадете си нови фиданки и пак ще им се радваш...
Я погледни навън,някой сякаш те очаква...
цитирай
8. vladyyan - Както винаги точни разсъждения и ...
09.08.2007 23:31
Както винаги точни разсъждения и още по-точни изводи. Е, понякога е малко тъжно.

Впрочем, Иво, преди няколко години и аз имах подобен случай. В София има една емблематична улица - Доспат, която цялата е в брези. Почва зад НДК и свършва на гърба на Пирогов. Пред всяка къща и от двете страни е засадена по една бреза. Доста е красиво. Но за съжаление има и големи идиоти. Та един такъв кретен живее под нас. От онези прекрасни, задрави и градивни българи, чиято мечта е бетон, бетон и пак бетон. Та този катил виждаше голям зор с брезата пред входа. Какво ли не прави, накрая даже й бетонира стъблото. Е, както трябва да се сети човек, дървото залиня. Разбих бетона, имаше шанс да живне дръвчето, но онзи ме беше изпреварил и дойдоха някакви идиоти та го отрязаха. Бях побеснял. И аз като тебе развъртях телефоните. Но вероятно въртях по-правилни телефони, а още по вероятно съм бил много ядосан. Интересното е, че след скандалите, които вдигнах за един предиобед, на другия ден ми се обадиха официално с извинение за грешката и като компенсация засадиха на същото място нова брезичка. Да ти кажа честно - голяма гордост ми е. И бая порасна.
Сега се сещам друг един щрих от цялата случка. Мисълта ми е за "гражданското общество". По онова време бях, както знаеш, бая активен във форума на Медиапул. В разгара на всичките пунически войни дето се водеха, аз им предложих нещо съвсем простичко - и на сини, и на червени - просто да направим нещо, така щото поне да се вдигне патърдия за едно отсечено дърво. Абе много е просто. Ама днес едно дръвче, утре друго, белким поне с дръвчетата да направи нещо туй "гражданско общество". Глас в пустиня. Най-много ме ядоса едно леке, дето се пишеше нещо журналист. После се оказа, че бил карикатурист във в. Сега (с някакво комарско име, ама не помня точно какво беше). Та това леке го даде много тежко, чак ми се придрайфа от разсъжденията му. Карай, теглих му една майна и на него, и на гражданското общество, и за един предиобед с много майни накарах онези от столичното озеленяване да направят каквото трябва.

Впрочем като четох писаното ми хрумна идея. Вземи им кажи, че си близък приятел на ББ и довечера ще говориш с него за това безобразие. Майтапа е, че на разните чиновници подобни заплахи действат поразително. Не става въпрос за инициалите ББ, със същия успех може да се ползват ПП, ГМ и каквото още ти хрумне :)
цитирай
9. анонимен - Тъжна столична картинка...
09.08.2007 23:47
Чудя се кога и нашите дръвчета ще погнат. Тук пред нас имаме една малка горичка, чуден терен за нова бетонна прелест, кога ли и нея ще я бастисат ... :(
цитирай
10. trevistozelena - нека бъда последователна
09.08.2007 23:51
1. и на мен ми харесва да си седиш така - оплетен в собствените си разсъждения (макар да е относително доколко оплетени звучат те...по-скоро звучат впечатляващо философски...)
2.винаги съм се възхищавала на някоя споделена космогония от твоя тип - уж незначителна, обаче всъщност прекрасна. вариантите на космогония май винаги са субективни представи, неизбежно е. описанието на твоя вариант ме развълнува. много
3.чел си Юнг. знам. от "Бетонната фея" още знам:)
4.ужасно ме натъжи СЛУЧКАТА, съдбата на тополите и най-вече снимките им. съжалявам, Иво. защото няколко тополи доста често са много повече от гледка, с която си свикнал. няколко тополи могат да са повод за усмивка. гадно е да губиш поводи за усмивка, знам го. важно е да ги има
цитирай
11. marchemence - еех
10.08.2007 00:59
Много ми харесаха разсъжденията. Омайни... не усещаш кога стигаш до...
Случката. Кофти работа.
Но наистина, посадете си нови дървета. Надявам се поне това да успеете да направите там с убавите хора.
Ама не така за Странджа. Да не убиваме надеждата!... Пък и за нея повече народ има да ревне. За радост!
цитирай
12. анонимен - Всяка жаба да си знае...
10.08.2007 01:26
На снимката ясно се вижда, че са гнили и престарели.
Защо не уважавате мнението на специалистите? Утре като се разходите до ортопедията и там може да си дадете мнението на кого да отрежат крак и на кого не. от: горския
цитирай
13. sever - пак си отгатнал нещо ))
10.08.2007 01:41
`Тополите, обаче, са същества, които няма да те предадат дори ако се привържеш към тях.`
цитирай
14. templar - Чудесен текст
10.08.2007 09:27
От най-добрите ти словесни бисери! Достави ми удоволствие!

Колкото до тополите - те наистина са опасни след 33-тата си година, защото са много чупливи и гният. Не е нужно да е в основата, може и по-нагоре. Затова има норма да се режат, след определена възраст. По принцип мисля, че е глупаво да се садят тополи, по-добре е липа, кестени, габър, иглолистни и т.н. защото могат да векуват.

А като стана дума за гражданско обществи, може би правилното е да се потърси съдействие от общината и на мястото на тополите да се засадят нови дръвчета, да им се направят оградки, за да изкласят и за 3 - 4 години ще имаш много приятна горичка. В нашия двор стана точно така.

Май че преди това трябва да се извадят корените на тополите, което е доста трудна табота...

Ще ми се да вярвам, че Общината не е толкова лоша и би съдействала, ако се появи гражданска инициатива, която да я сръчка. А и Бате Бойко не е чак толкова лош, колкото го описваме в злобните си сектантски кошмари, родени в мрачните гори над Драгалевци:)
цитирай
15. patilan - Много красиво, тъжно и емоционално!!!
10.08.2007 09:27
Това е един от най-дборите постинги (оффф трябва да се намери БГ еквивалент на тази дума) на Иво! Мога само да си мечтая един ден и аз да мога да се изразявам така. Такъв патос, такава емоция, и дори иронията е точно премерена.

ОК, стига глупости, а да преминем към въпроса.
Този текст е пример как, ЕМОЦИИТЕ магат да замаглят РАЗУМА. Когато човек започне да живее единствено на емоционално ниво, то резултатът е имено такъв, прекрасно произведение, но БЕЗМИСЛЕНО и ИРАЦИОНАЛНО. Разбира се емоциите са е адски положителна черта в изкуствата.
Но когато се пренесът в ежедневието, и когато започнат да се намесват в съвсем прагматични въпроси, като този, нещата могат да станат много изкривени.
ЗАЩОТО, всяко по зряло дете, знае че тополите гният. Аз поне бях на 10-12 когато започнах да се възмущавам от този безобразна сеч, която се извършваше в родното ми градче по онова време. Питах, и получих отговор. 2ма човека в болница и няколко изпотрошени автомобила, това били резултатите след силният вятър ( не буря) преди няколко дни. И това защото са прпуснали няколко години да премахнат възрастните тополи, защото ТОПОЛИТЕ ГНИЯТ, и отсичанет им навсякъде е редовна практика. Това е единсвено с цел безопасност на хората.

Защо Иво не знае това? Това само той може да ни каже. Но предполагам е преакалил с художествената/фолосовската литература. Не че това е лошо, но когато става за сметка на елементарни, ежедневни познания, може да доведе до комични ситуации. Разбира се ако Иво притежаваше поне малко стремеж за нови знания, всичко щеше да приключи с разговора с дърваря. Но за съжаление този стремеж е заменен със зле прикрита арогантност, резултатът от която е:
1. Един красив и емоционално наситен текст. Който в същото време е
2. Един недомислен, дори безумен текст, с които авторът единствено демонстрира арогантност, и глупави намеци за конспирации, далавери и прочие.

Резлутат: Нула!
цитирай
16. alexanderkolev - Браво, Иво! Чудесено послание, ...
10.08.2007 12:22
Браво, Иво! Чудесено послание, както винаги. И моля те не обръщай внимание на глуповати коментари, писани от хора, които си нямат понятие от български език, камо ли пък да могат да оценят това, което си написал. Между другото, препрочетох посланието ти “Лъжата”. Наистина е много хубаво – а май там някой те съветваше да си си починел. Изобщо, откакто почнах да чета дневниците тука, често оставам смаян от едно много типично съчетание на явна неграмотност (идейна и езикова) с огромно самочувствие при някои от скъпите ни съдневникари. Чак ме напушва смях понякога. Хора неграмотни, които едва ли са написали нещо що-годе смислено (да не говорим пък за красиво и въздействащо) през живота си, а раздават най-критични мнения с един такъв самоуверенo-взискателен тон... За неща, за които не биха могли и да мечтаят да напишат. А като им погледнеш дневника, за да видиш кои са аджеба тези строги съдници...:-) Наистина е смешно. Както и да е...

Vladyyan казва нещо много вярно за важността на малките стъпки. На малките победи, които дават голяма увереност, че нещо все пак може да бъде променено. Това е наистина нещо ключово, за да могат да тръгнат нещата. А ако тръгнат веднъж, няма да могат да бъдат спрени.
цитирай
17. gantree - :))
10.08.2007 13:01
"гражданското общество" в момента е на море, приятели;
ако не ми вярвате - имам и веществено доказателство

http://starshel.bg/img_page.php?num=3
цитирай
18. анонимен - Същото се случи и в двора на 104-то у-ще, кв. Гоце Делчев.
10.08.2007 13:43
Там изсякоха тополите от западната страна на двора - могъщи дървета, без следа от загниване. използваха случая в Нова Загора. Така се разчисти изгледа на новопостроените блокове. От южната страна обаче ги оставиха, което показва, че не грижата за учениците е била решаваща.
цитирай
19. mph - Нови!
10.08.2007 15:14
Освен да си посадиш нови. Някои все ще секат. Важното е да се сади, все ще порасне нещо. Иначе тъжно.
цитирай
20. ianchefff - Перфектно написано
10.08.2007 19:20
и тъжно.
И не гласувай за Б.Б.
(знам, че няма да гласуваш:))))

Поздрави.
цитирай
21. анонимен - Дървье
10.08.2007 20:06
Като си помислиш колко много неща се случват на едно дърво... Случват му се много повече събития, отколкото на един човек. И къде по-смислени. Но дърветата не секат хора. Това го можем само ние, венците.
цитирай
22. анонимен - Странджата
10.08.2007 20:11
С тополите верно може да е както със Странджа. Ако искаш да не ги гътат, свиркаш на феновете и се строяваме под блока, който е срещу бл. 219. Само трябва да обадиш кой е квартала. Не вярваш? Предпочиташ да разсъждаваш и да снимаш? Може. Тополите ще простят и това.
цитирай
23. orangefire - .
10.08.2007 21:59
Смъртта на едно дърво никога не може да бъде повод за радостни мисли
цитирай
24. анонимен - Дръж фотоапарата, бягай от лопатата!
11.08.2007 06:44
Литературно произведение – добро. Сериозна гражданска позиция – слабо. Слабо, защото винаги, когато използваш “изгнил” повод, вместо да изпишеш вежди вадиш очи.
Полза все още може и да има от написаното. Осигури няколко фиданки, напиши тук и положително някои от нас ще дойдат да ти ги засадят. А ти ще имаш възможност за още фотографски упражнения. ;)
цитирай
25. alexanderkolev - Направиха ми впечатление няколко ...
12.08.2007 09:33
Направиха ми впечатление няколко коментара загрижени за “безопасността”. За това, че можело да падне клон и да удари някого или да повреди кола. Такава опасност наистина съществува. Също като опасността от пословичната керемида върху главата. Мисля, че наскоро едно момче умря ударено от паднал клон в училище. Изключително рядък случай. Несравнимо по-рядък от стотиците (ако не и хиляди) катастрофи и убити и осакатени от коли по пътищата ни всяка година. Никой не настоява обаче да бъдат спрени и забранени колите. Защо тогава трябва да се изсичат несравнимо по-безопасните тополи? Защото от колите имало полза, а от тополите не? Е, ако ми отговорите така, значи всъщност нищо не разбирате. Нищо не разбират от това какво е полезно и какво не и защо. А най-вече, нищо не разбирате от космогония. Дет се вика, грешна ви e космогонията.:-)
цитирай
26. ivoberov - Александре, прав си.
12.08.2007 17:07
Някои хора намират това, което търсят дори там, където го няма.
Най-вече там.
цитирай
27. анонимен - predi dni vidyah izgoryala do os...
13.08.2007 19:08
predi dni vidyah izgoryala do osnovite si kwshta - vijdaha se samo ostatwchi ot rwjdyasali metalni chasti na mebeli, uredi, pokwshtnina. Nedalech - zapusnata rabotilnica, benzinostanciya i malko magazinche. Pred tazi mimoletna gledka ot wgwlcheto na indianski reservat fucheshe dostolepna centralna magistrala. Swdbi, harakteri, sluchki, emocii, stradaniya, goresti, chujdi pobedi i porajeniya. Zad edin kadwr.

Ne vsichko, koeto ne e barbirosano*, e grozno. Ne vsichko, koeto se e nalojilo za norma, e stoynostno. No za da razberesh tova, tryabva da proumeesh i onova, "neuspeshnoto", ne-barbirosanoto.
swshto kato jabata na Ivo.


Ekaterina

*napravno po kalwpa na kuklata barbi i priyatelya y, mwjkoto barbi
цитирай
28. анонимен - Пак от оня с лопатата
14.08.2007 08:19
Някои хора имат нужда от доста обяснения.
Вярно, че някои хора намират това, което търсят дори там, където го няма. Особено като не знаят какво търсят или къде трябва да го търсят.
В “драматичния” описан случай става дума само за едно: носят ли хората отговорност за целия живот на създадено от тях нещо или след фанфарите друг да му бере гайлето.
Конкретно: дърветата в градовете са посадени от хората. Те не растат в дива гора, където след като умрат, падат и изгниват в полза на бъдещите дървета. Тук човек ги е посадил (в неестествена за тях среда!) за своя угода, длъжен е да се грижи за тях през целия им живот и да се погрижи да ги “приспи” накрая. Това е, няма алтернатива. А ако продължава да има нужда от тях, веднага трябва да се погрижи да засади “поколение”.
Тук изобщо не става дума за опасността да паднат на някого на главата (макар, че за някои хора това може да се окаже от полза! :) ).
Между другото, тополите са едни от най-крехките дървета. В градовете още повече, защото израстват бързо на височина за да търсят светлината и небето. Затова не са и много подходящи, въпреки че са удобни за хората – задоволяват се с по-малко пространство около себе си и оставят повече за човешкия бетон...
цитирай
29. alexanderkolev - Какво “приспиване”, какви пет л...
14.08.2007 09:10
Какво “приспиване”, какви пет лева... Наистина ми е смешно. Някои хора просто си умират да “приспиват” някого – дали ще е бездомно куче или котило с котета, дали ще секат дървета или храсти, дали ще обясняват колко хуманна е евтаназията; просто си умират да приспиват, въвеждат ред, подрязват дървета, подстригват ливади (за да заприличат на килим), наливат бетон, слагат огради, връзват кучета, скубят плевели, садят дървета в редици, грижат се за безопасността и забраняват къпането на неохранявани места, абе въобще има един такъв неподражаем манталитет (тип заместник-директор).

Аз пък съм от другите – тия дето минават през заграденото, катерят се по дърветата, оставят всичко да си расте, без да го подстригват и превиват, хранят бездомните кучета и котки, къпят се точно там, където е забранено...и изобщо обичат да нарушават глупавите правила. Това е предполагам от скито-татаро-монголско-номадската ми порода. А тия прекалено подредените са ми просто непонятни същества – и мисля, че просто не усещат и не разбират нещо много ценно в живота.
цитирай
30. marchemence - може би
14.08.2007 10:48
истината е някъде по средата (межу alexanderkolev и анонимния преди него), колкото и клиширано да е... Определено има нужда от правила, иначе - хаос. Определено човек има нужда и да избяга от някои правила, понякога...
Също така в градовете дърветата са посадени от хората, защото те имат нужда от тях, и защото, за да построят тези градове, те са изсекли преди това дървета, които са били в естествената си среда.
Иначе в конкретния случай никога няма всички да са доволни. Едните се оплакват (с основание), че не може ей така да се секат дървета, другите се оплакват (може би пак с основание), че че не може току така да се оставят опасни дървета... Въпросът всъщност е там да се вземе решението за отсичане на дървото, когато то наистина стане опасно. Дали в случая е така, аз не мога да знам. Авторът си излага своята гледна точка, и то по доста интересен начин.
цитирай
31. анонимен - na "onya s lopatata" vse ...
14.08.2007 18:48
na "onya s lopatata" vse tryabva da se obyasnyava bavno i na malki stwpki: Vseki si bolee za negovot si i chujdata "spravedlivost" ponyakoga moje i da ne e moya spravedlivost. Ivo e preswzdal edna kartina ili pashkul ot mislovni chuvstva i tolkova. Tuk se vpusnaha razni gorski, razni lesnichei da obyasnyavat kak se vijdalo i na snimkata, no ot SPECIALISTI i t.n. NE STAVA DUMA ZA TOVA, a za drugo: dori i da beshe otsecheno po vsichki razumni prichini, dwrvoto na Ivo si ostava negoviyat pochti polovin jivot i pak shte mu bwde mwchno. ZA bblizkite vi, umreli ot rak ili starost, nali vi e mwchno? Ili samo za otishlite si zdravi, mladi i krasivi? SHToto na men mi e mwchno, kolkoto i "ochakvana" da e nechiya smwrt. Tova i iskah da vi kaja s moyata kartinka: vseki si ima za kakvo da skwrbi i chesto zad kartinkata ne znaesh kakvo se krie.
Tyuyuyuy! Chovek da ne kaje neshto!
Ekaterina.
цитирай
32. анонимен - topolite bili krehki dwrveta. . . - ...
14.08.2007 19:35
topolite bili krehki dwrveta... - kaza edin, koyto ne moje may da razlichi topola ot kavak i breza
цитирай
33. ivoberov - Екатеино,
15.08.2007 00:19
Много съм ти благодарен
цитирай
34. анонимен - финал на оня с лопатата :)
16.08.2007 07:13
alexanderkolev, не е работата само да се чете, а и да се вниква в прочетеното. ;)
И други има, на които не се харесва да живеят в “наредения” човешки свят, ама не се отказват от градовете. Иначе този проблем е много лесен – колко села има само с по няколко старци в тях. Хубави български села! Ама там няма как да издува гърди човек като “бунтар срещу реда” и рушител на “глупавите правила”. BTW, така разсъждават и повечето убийци по пътищата – и те “изобщо обичат да нарушават глупавите правила”... Колкото до “приспиването” – безсмислено е да дискутирам, явно твърде елементарно “виждате” въпроса...
Ekaterina, благодаря за обяснението “bavno i na malki stwpki”! :) Не Ви виня – не съм регистриран тук и “вървя” анонимен, няма как да проследите постингите ми. Но те започват с “Литературно произведение – добро. Сериозна гражданска позиция – слабо.” И тъй като мненията натежават именно към гражданската позиция (дори и в съчинението на стопанина!), аз коментирам от тази гледна точка. От Вашата гледна точка съм точно на същото мнение като Вас!
До анонимния специалист по тополите възможно най-общообразователната справка:
“Уикипедия: Тополите (Populus) са род бързорастящи влаголюбиви дървета със сравнително мека дървесина. Дървесината й е мека и намира широко приложение в строителството, за направа на щайги, сандъци, клечки за кибрит, целулоза.”
За улеснение – обърнете внимание на “бързорастящи”, “мека дървесина” и за какво се употребява тя. :)
С това приключвам моето инцидентно присъствие тук. Моля за извинение заради намесата ми.
Моите уважения и най-искрени благопожелания, г-н ivoberov, приятно ми беше!
цитирай
35. alexanderkolev - Здравейте, приятелю с лопатата! ...
16.08.2007 09:23
Здравейте, приятелю с лопатата! Първо, моля за извинение, че едва ли не Ви приравних с убийците на кучета и котки – уверен съм, че не е така. Второ, и аз си мечтая да живея на село, но човек трябва да бъде там, където е най-полезен. По наболялата тема за убийците по пътищата, не съм от тях (понеже не шофирам, никога не се научих). Колите ги ненавиждам колкото бетона, а любимата ми техника е колелото (с компютъра сме в любов и омраза, love-hate relationship:-)). С колелото на пътя човек няма как да е недисциплиниран, ако иска да оцелее.

А сега нещо за наистина важното, за «активната гражданска позиция», по милия социалистически израз. (Комунистите си го обичаха този израз, без да вникват в това, че истинската—най-достойна за уважение, понеже и най-опасна—«активна гражданска позиция» по него време бе точно борбата срещу комунизма.) Да кажете, че посланието на Иво е пример за «слаба» гражданска позиция е като да кажете на бялото черно. Аз по-великолепни примери за «активна гражданска позиция» от посланията на Иво не съм виждал в днешно време. Не е ли «активна гражданска позиция» да защитиш нещо от малкото остананало красиво и човешко в отвратителната ни съвременна градска среда? Вместо да се примириш с факта, че то—под смешния и измислен предлог на «грижа за безопасността»—става на щайги и клечки за кибрит заради далаверата на група отблъскващи мошеници? Надявам се, че ще се върнете—задавам Ви този въпрос най-добронамерено.
цитирай
36. rossizoran - "А това също обяснява и защо ...
17.08.2007 14:37
"А това също обяснява и защо небето е толкова високо. Дигнало се е горе нависоко, за да не го дупчат тополите"-благодаря за тези думи!!! И сега малко прозаично обяснение от мен.Тополите са ми любимите дървета след брезите,но за съжаление стават опасни когато са пробивали небето дълги години.Всъщност вътрешността им става ронлива като корк и лесно се чупят-а така за съжаление могат да убият някое детенце...с уважение Роси
цитирай
37. анонимен - Хора,
17.08.2007 15:07
а в миниатюрната градинка пред нашия блок вчера някой е посадил цели четири дръвчета - три кипариса и една - не съм сигурна дали бреза или тополка;-) !!! Не зная колко дървета са загинали за да бъде построен блокът (и съседните блокове, и целия новозастрояващ се квартал...) - вероятно не малко и тази мисъл ме натъжава, но все пак има и Хора, които засаждат дръвчета!
Като дете си мечтаех някой ден да си посадя дръвче (бор или ела-елха) и да го наблюдавам как расте. Тази мечта все още не съм осъществила (затова пък си отгледах син - и много го обичам!!!), но не е късно да посадя не една, а няколко елхички и ще го направя. Засега си отглеждам красиви цветя по балконите и им се радвам. Признавам си че пак по балкона си простирам и гащите, и сутиените - но вервайте ми - красиви, естетични, някои дори триумфални;-) са и категорично смятам че правят "отвратителната ни съвременна градска среда" по-приемлива.
Може би моето писание се отклони от тополките към барбиросаното ми бельо, но съм толкова сигурна че бутилката е наполовина пълна, както и че четящите ме имат и чувство за хумор. Venceremos!
цитирай
38. анонимен - "триумфални" - aaa, ...
17.08.2007 17:54
"триумфални"
- aaa, ima i po-dobri marki. :)))))))))))))))

нъц!

E.
цитирай
39. анонимен - no vse pak, ROTFRONT, ne mislish li, ...
17.08.2007 18:15
no vse pak, ROTFRONT, ne mislish li, che belyoto e za polzvane, a ne za pokazvane?

ne e li po-priyatno da si sedish na balkona sred saksiite, vmesto da se usukvash v charshafi i havlii, dokato si vzemash glwtkata chist vwzduh i priyatna gledka?

nyakak ne razbiram smiswla na poslanieto ti, zashtoto za men razlikata mejdu krasiva nerazboriya i grozna nerazboriya e prenebrejimo malka poradi ednotipnostta na yavlenieto. :)

E.
цитирай
40. анонимен - posledno, no poneje e predlojen...
17.08.2007 18:21
posledno, no poneje e predlojenie:

zashto elhi v ravnoto Sofiysko pOle? zasadi topolka ili drug shirokolisen vid, podhodyasht za jegite i pochvata. A kogato topolata se gleda kato horata, ne e opasna - stari kloni se podryazvat i t.n. SHTe ti pazi prohlada prez avgust ot blagodarnost, chestna duma, taka pravyat.

E, kato y doyde vremeto, pak shte ti e mwchno, no pwk day da ne jiveem, shtoto sme shteli bili da umrem, kakto umno kazva moyat lyubimec Casanova.

E.
цитирай
41. анонимен - екологията изключва ли людето?
22.08.2007 11:50
Едно време прането се окачваше на балкона откъм улицата на `кооперацията` или в двора на къщата. Сега блоковете нямат дворове, а `околоблокови пространства`. В някои блокове има помещение на покрива, наречено сушилня, но в чия утопия то може да бъде потребявано от едно типично българско общежитие, умът ми не побира.
Прочее, убедително моля местната публика да не насажда чувство за вина у оцелелите софиянци. Прането иска слънце!
Така де. Откога екологията изключва човечеството. Грижа за тополите - любя-тача и милея. За Странджа ще дам да ми отрежат пръст. Обаче айде стига тормоз над праньето и гражданьето!
цитирай
42. анонимен - необходима корекция
22.08.2007 11:52
Едно време прането се окачваше на балкона откъм ДВОРА на `кооперацията` -- няма да се излагаме !
цитирай
43. анонимен - параноя...
15.10.2007 22:32
И така, далаверката ми стана ясна. Фирмата си е харесала тополите и е черпила местния пияница с две ракии, за да подаде оплакване, че са гнили. После е платила на някой общинар, който да разреши сечта. И готово.

- Остава дребният въпрос какво ще прави тая фирма с 10 кубика гнила тополова дървесина. Тя и суха да е, не се използва за нищо освен за огрев. Е - добра била и за кибритени клечки....
цитирай
44. анонимен - ni6to
05.11.2008 12:39
za kakvo ste go slogili tova purvoto-iskate napravo..........? ne vi razboram
!!!
цитирай
45. анонимен - buy guaranteed facebook fans bm
25.07.2011 05:55
buy cheap facebook fans
buy facebook fans cheap
buy facebook likes

facebook likes buy <a href="http://myimmortalrehost.webs.com/apps/profile/77098273/
">buy bulk facebook fans
</a> facebook likes buy buy likes on facebook
_________________
buy facebook likes <a href=http://www.digg-adult-education.info/story.php?id=15158#comments>buy facebook likes cheap</a> buy facebook fans cheap buy cheap facebook fans
цитирай
46. анонимен - kamagra soft 14281
20.10.2012 09:06
<a href=http://orderkamagranow.com/#elrfj>buy kamagra</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#jwkbh >online kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#ybfqj buy kamagra soft
цитирай
47. анонимен - payday loans 643 14715
20.10.2012 14:22
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#1252>payday loans</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#8545>payday loan</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#18375 payday loans
цитирай
48. анонимен - buy viagra 693 3405
20.10.2012 15:39
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#13153>buy generic viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#5807>generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#2394 buy viagra
цитирай
49. анонимен - viagra 50 mg 9030
21.10.2012 10:47
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#dcgua>viagra online without prescription</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#vwbbw >cheap generic viagra</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#kmlla viagra without prescription
цитирай
50. анонимен - levitra online
21.10.2012 11:10
If you want to buy levitra use keywords http://onlinelevitrabuy.com/#4524 - levitra 20 mg, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#2381>levitra 10 mg</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#3785 online
цитирай
51. анонимен - levitra 10 mg 12495
21.10.2012 12:03
<a href=http://orderlevitrahere.com/#eajjs>buy cheap levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#cqyyh >levitra online</a> , http://orderlevitrahere.com/#hmeop buy levitra online
цитирай
52. анонимен - cheap levitra 4128
22.10.2012 02:17
<a href=http://orderlevitrahere.com/#pjevc>buy levitra online</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#ytzza >cheap generic levitra</a> , http://orderlevitrahere.com/#howkp levitra online
цитирай
53. анонимен - generic cialis 667 12520
22.10.2012 09:30
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#5957>buy generic cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#15004>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#8437 buy generic cialis
цитирай
54. анонимен - payday loans 394 7782
22.10.2012 11:18
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#9862>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#3381>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#20322 payday loans
цитирай
55. анонимен - cialis without prescription 13908
23.10.2012 01:02
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#oyvwa>cialis 10 mg</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#fmsro >cialis online</a> , http://ordercheapcialishere.com/#awjtg cialis online
цитирай
56. анонимен - levitra without prescription
24.10.2012 02:11
If you want to buy levitra use keywords <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#4714>buy generic levitra</a>, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#1457>order levitra</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#8341 online
цитирай
57. анонимен - cialis online 11057
24.10.2012 08:55
<a href=http://cialisstorehere.com/#zsusk>generic cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#ofwtw >cheap cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#hajcl cheap cialis
цитирай
58. анонимен - buy viagra 9945
25.10.2012 05:04
<a href=http://viagrastorehere.com/#mhyvd>cheap viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#vugmb >cheap viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#qbzja buy viagra online
цитирай
59. анонимен - cheap levitra 17953
25.10.2012 05:57
<a href=http://levitrastorehere.com/#ictbj>levitra online</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#yaaxy >generic levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#cgxan cheap levitra
цитирай
60. анонимен - buy kamagra 5832
26.10.2012 07:41
<a href=http://kamagrastorehere.com/#gyfvu>buy kamagra</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#xobtt >buy kamagra online</a> , http://kamagrastorehere.com/#vpvmw generic kamagra
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7828138
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930