Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.08.2011 14:00 - Не дразнете простака, той е ваш и песен
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 17452 Коментари: 33 Гласове:
33

Последна промяна: 17.08.2011 12:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 После за простака. Отначало за един спор.
  
Имало ли е в България инакомислещи /дисиденти/ по комунистическо, защо е нямало, какви са били и кои са били те, ако ги е имало и къде са били, щом ги е имало, като никой не е чувал за тях. / Може би с едно-две изключения - Илия Минев и Едуард Генов. Но и те се появиха чак в край на 80-те/
 За двадесет години всичките тия въпроси не намериха отговори.  А би трябвало да намери отговор поне последният въпрос – къде са били те, щом уж ги е имало. За него има достатъчно много емпирика. /Тази дума сега си я измислих. Като има конкретика, защо да няма и емпирика/.  А емпириката, непосредното наблюдение тоест, показва нещо доста живописно и чудато. / Като повечето неща в нашенското битие/  У нас дисиденти /инакомислещи/ по време на диктатура няма. Те се появяват веднага след нея.  При нас борците срещу нещо си се появяват веднага след като нещото си отиде.  И няма съмнение, че след като Бойко Борисов си отиде, веднага ще се появят хора, които са го разобличавали.  Друг е въпросът кога ще си отиде нещото. Едва ли да е скоро. Нещото е прекалено народностно. А народностните неща са протяжни. Вечни, едва ли не. Като народа.  Но пък докато нещото не си е отишло,  може да се види и да се разбере защо по комунистическо у нас нямаше дисиденти. Ами защото и сега няма. Не става дума за политици, които са против властта на Бойко. На тях това им е работата, особено ако са в опозиция – да разобличават управляващите и да предлагат други пътища и решения на обществените задачи. Става дума за дисиденти в западния смисъл на понятието. Хора, които са достатъчно умни, образовани и смели, за да се устоят на общите течения /сега му викат тренд/ и да се опълчат срещу стадните пориви.  Които стадни пориви по нашия край са се изявявали някога главно чрез простащината и простотията. / Освен чрез надеждите за една силна ръка, която да оправи нещата /  Които стадни пориви и сега се изявяват главно чрез простащината и простотията /освен чрез другото/.  Които и в бъдеще ще се изявяват главно чрез простащината и простотията / и пак чрез другото/.  Защото няма в Българя / може би с изключение на Цветозар Томов / няма един-единствен известен и уважаван човек – писател, творец, учен, какъвто и да е, който да се осмели да изрече очевидното. Да го каже не като политик, а просто като умен, образован, смислен, смел и гражданин.  А очевидното е просто като самото себе си. То се казва Бойко Борисов.  Човекът не е простак по рождение Той може и да не е простак по възпитание или вътрешна нагласа. Но се държи като такъв. И това бива да му се каже. Бива някой умен, образован, смислен, достоен, известен и уважаван човек да му рекне:   „ Бойко, не се дръж като простак, освен ако не си такъв. Но дори и да си такъв, пак не се дръж като простак „  Това вече би било проява на съвременно дисидентство.  Народът е в кръчмата, рупа салати, плюе семки, жули ракия, слуша чалги, или пък в най-добрия случай си кюти у кюшето.  А пък умният и образован човек, дето не рупа, а се храни, дето не плюе и не жули ракия, дето не слуша чалга, а Мецо и дето също си кюти у кюшето, минава все пак понякога и край кръчмата, поглежда къмто народа и си дума философски : „ Има едно скрита мъдрост у тоя народ, чувства той нещата, макар да е прост, защото всъщност никак да не е прост, ами е много умен даже… „  Пък нищо чудно и той да влезе в кръчмата, нали са му казали, че „където народа, там и ние”, нали са му казали, че трябва да държи ръката си върху народния пулс и че е достойно да трепти и въжделява с трепетите и въжделенията на широките простонародни маси и всякакви такива пропагандни глупотевини от времената на Средния Соц.    „ Скритата народна мъдрост е избрала тъкмо тоя люд /единствено на люде / за свой водач, сега водач и народ са едно цяло и не бива да обиждаме водача, защото по тоя начин обиждаме и народа„  Продължава философските си дълбокомудрия образования и уважаван човек.  Привидно възвишени, макар и изтъркани умопостройки, зад които надничат две съвсем, ама съвсем първични чувства и съображения.  Съображението е корист. Чувството е страх. А пък в тия две първични чувства и съображения се гушка едно нещо, много по-първично всички чувства, от всички съображения и дори от Бойко Борисов.  Нарича се хляб. Или кльопачка. Или поминък. Или печалба. Или кьораво. Или пари. Или келепир. Има си много имена.  Защото като се подмазваш на народа, тоест на широките народни маси, като ги лъжеш и прелъгваш, по-лесно печелиш хляба си. Това го знаят всички народни политици. Ония, които са „хора на народа” и „хора от народа”  А пък когато си кюташ пред простака, то не е от уважение към народния избор. То от корист. И от страх.  Защото ако не си кюташ няма да те назначат, ще те уволня, ще те изхвърлят, ща те отстранят от благините, от обществото, от шумотевиците, от славата и от всички ония тръпкави неща, които привличат българския сбиротък,  самооблащаващ се определението „елит”, или отбрано общество, но който сбиротък всъщност едва ли е нещо повече от обкръжение /антураж/ и прислуга на Простака.     Кой е простакът сега и кой беше простакът преди е ясно. Кое беше обкръжението на предишния простак вече се уясни. Кое пък на сегашния – вече се уяснява. Но май не докрай.  Защото обкръжението не беше само политбюро или ловната дружинка около Първия. Оня Първи партиен и държавен ръководител, който не бе дотам чак напреднал в умственото си развитие, че да може изрече „ аз съм удовлетворен от социализма”, ами викаше„ Аз съм удолоторен от суцулизъма”. / Боже, даваме ли си сметка, че три десетилетия България беше управляван от един умствено изостанал люд/  Обкръжението и на тоя, и на оня простак се разплискваше на кръгове. На талази. Имаше най-близко обкръжение, близко обкръжение, по-малко близко обкръжение, далечно обкръжение и съвсем далечно обкръжение в лицето на дружинната ръководителка, кварталния отговорник, комсомолския натегач и обикновения натегач.  И за това, че в България не е имало и няма да има дисиденти, за това че в България никой не смее да каже на простака, че е простак, не са причина само страхът и користта на просветените и образовани люде. Виновно е и простонародното обкръжение. Всяка почтена постъпка има нужда от хорска подкрепа. Малка, голяма, пряка, непряка, каквато и да е, но да я има. С такава подкрепа, човек може да посрещне и превъзмогне всякакви несгоди. Ако знае, че има хора, които ще оценят постъпката му, човек може да извърши и подвиг.  Там, където една почтена постъпка ще се приеме като чудатост, или налудност, там където почтеният човек ще бъде презиран като балък,  неудачник, загубеняк, маргинал и нещастник, там няма герои и дисиденти.  Там, където целият народ е обкръжение на първия няма смелчаци. Няма почтени хора. Няма извисени хора. Всички са принизени. Всички са сгушени. Всички са минали през един и същи чушкопек. Всички са набутани в един и същ буркан.  Това, което могат да малкото хора, останали извън многобройните обкръжения на Първия, е да си помагат и да отстояват активно /действено/ същността си. Да се обединяват не по политически признак, а на основата на изначални човешки ценности.  Смисъл, отговорност, здрав разум, познания, добър вкус, чувство за мяра и почтеност, например. За да се образува, ако ще и тънка да е, но една обществена прослойка, способна да преобрази своята малобройност и дори маргиналност във възможност за съхранение на вековни човешки ценности и в прибежище на остатъчната българска свяст.  И за да може без притеснения да рече : „ Вие не дразнете простака, той си е ваш” А иначе примерите са толкова много и са толкова начесто, че вече може и без тях. За съжаление, тези примери не са само с Него. Те са с иначе съвсем възпитани и добронамерени хора.  Ето, през тази седмица в предаването „ Мегаструктури” на телевизия „ Дискавъри” показаха как е бил построен един от най-големите мостове на двадесети век –наистина огромна постройка – инженерно чудо. Откриване на моста нямаше. Между двете противоположни части на моста бе поставена бутилка шампанско и когато те се съединиха, бутилката се счупи. Работниците поздравиха главния инженер, главния инженер благодари на работниците, потупаха се по рамената и пиха шампанското.  По едно време се чуха сирени – пристигна и френският президент на строежа. Ама не, не за да го открие, а за да благодари на главния инженер и на работниците. Получи се мило. И в никакъв случай преднамерено, тъпанарско, пошло или грозно, както тук. Защото си беше съвсем естествено президентът, от името на данъкоплатците, да благодари на инженера и на работниците, за това, че умно и успешно са употребили техните им. А сега си представете какво би станало, ако френският президент подобно на нашия юнак беше дошъл да реже ленти и да говори, че за разлика от други, които нищо не са направили за страната си, той й е построил този чуден мост. Представихте ли си го ? Ако сте успели да си го представите, ще се сетите и за последствията от подобна смехория.     …  През същата тази седмица, когато една журналистка зададе въпрос, който явно подразни Първия, гласът на народа, в лицето на един средношишкав герберист я съпикяса със следния зашеметяващ, но всъщност очакван укор : „Защо го дразните сега, защо го дразните, много важно като си журналист, той открива магистрала, а вие го дразните".    През същата тази седмица Министър Плевнелиев откри ремонтирана улица в Бургас по ОПРР, каквото и да означава това / най-вероятно Оперативна Програма за Регионално Развитие /.  Ремонтирана улица в Бургас. Откри. Ремонтирана. Министър…          




Гласувай:
33



1. dedenze - Добри разсъждения !
16.08.2011 15:11
Точно в уводната част е заложен и ужаса на т. н. "демократични" промени. Тук по ясно е описан "елита" извършил това:
http://dedenze.blog.bg/politika/2011/02/26/etimologiia-na-syvremennite-nashi-politici.694540

Всичко останало е само последствие описано ето тук в поредица от 4 поста
http://dedenze.blog.bg/politika/2011/07/18/prehod-za-naivnici-obshtoto-nachalo.785176
http://dedenze.blog.bg/politika/2011/07/19/prehod-za-naivnici-nasheto-nachalo.786005

и т.н.....

Бойко Борисов е явление, заложено и родено още преди 22 години !! Искрено се надявам да успее и да направи нещо добро за България, НО
заложеното в обществения и политически модел и Конституция, правят това, даже и чисто теоретически - НЕВЪЗМОЖНО !
цитирай
2. vmir - По принцип съм съгласен, но виждам нуждата от едно необходимо уточнение,
16.08.2011 16:19
защото сговорчивостта с властнимащия не винаги е нещо лошо и грешно. След като Никифор едикой си превзел и оплячкосал Плиска, нашият Крум Страшний причаква воиските му и за по-малко от денонощие избива 45000 войници с изключение на един отряд от стотина конници. Ако Крум беше по-малко простак, можеше да предпочете ако не пътя на “тихата дипломация”, поне по-хуманен начин за противодействие, вместо да прави чаша от главата на противника си. Можеше да срещне войските в широката равнина и да покаже на Никифор колко са смели и силни войниците му. Вероятно, щеше да поощри командирите си да припомнят на войниците всички правила за самозащита и обезопасяване по време на битка, и да ги инструктира как да си съдействат подразделенията им.

Крум обаче прави обратното на това – слага българи да командват славянската пехота, а славянските командири на пехотата слага начело на българската конница. Идеята му вероятно е била, никой от командирите да не скатава “своите” в изчакване другите да свършат опасната работа. Ето така, простотията свършила работа и предотвратила всичко онова, което можеше да се случи от многото мозък на многото командири...
цитирай
3. анонимен - Поздравления
16.08.2011 16:41
и аплодисменти за позицията, г-н Беров!!! Някои тукашни блогъри трябва да четат, а след това да правят аналогии ... Бойко и Крум Страшний леле-леле !

В.Йорданова

цитирай
4. vmir - 3. анонимен,
16.08.2011 17:02
анонимен написа:
и аплодисменти за позицията, г-н Беров!!! Някои тукашни блогъри трябва да четат, а след това да правят аналогии ... Бойко и Крум Страшний леле-леле !

В.Йорданова



А какво разбра от "аналогията" - като Крум Страшни ли е Бойко или не?
(леле-леле - пак разбиращи всичко!!!)
цитирай
5. анонимен - vmir,
16.08.2011 17:18
или който си там, първо не съм "анонимен" и второ: може и без излишни напъни и демонстрации на "дълбокомислие" от твоя страна. Авторът го е написал пределно ясно и точно и не виждам нужда от "уточнения" като твоето. Къде го чукаш - къде се пука!
В. Йорданова
цитирай
6. vmir - 5. анонимен,
16.08.2011 18:10
анонимен написа:
или който си там, първо не съм "анонимен" и второ: може и без излишни напъни и демонстрации на "дълбокомислие" от твоя страна. Авторът го е написал пределно ясно и точно и не виждам нужда от "уточнения" като твоето. Къде го чукаш - къде се пука!
В. Йорданова


На всезкайковци съм обръгнал, затова - моля за конкретност - добре ли е шефа да свири на пиано, да владее повечето чужди езици, да говори така, че всички да изпадат в захлас или възторг, да решава наум системи диференциални уравнения, да бъде винаги където трябва и да не стъпва където не му е мястото, да владее множестнво други таланти, което е очевидно и за най-големия простак, всеки ден да приспива бабите за лека нощ, да буди нацията така, че нито един събуден да не помисля да се намръщи... ? И ако не е така, какво интелигенцията трябва да прави по въпроса?
цитирай
7. анонимен - Прекрасно би било,
16.08.2011 18:44
но не е задължително! Ако е шеф на фирма, която не е негова, просто е задължително да отговаря на определени критерии, за да бъде назначен
и да работи за просперитета на фирмата и благосъстоянието на служителите й.
Ако е негова, ще си назначи такъв управител,който е способен да я ръководи, да не го краде и да работи с кадърен екип. И пак да се грижи да благосъстоянието на служителите. Тези, които се скатават или умишлено саботират производството, много ясно какво се случва с тях. Но ако са читави и работят съвестно, а им се вменява некадърност, ще напуснат фази фирма и ще отидат в друга. Само че един свестен стопанин никога не би се самозабравил и не би унижавал и експлоатирал работниците си. Така че нека уточним - Бойко като какъв се изживява - като собственик, управител или...? И изобщо на какво отгоре се държи така, сякаш държавата е негова, всичко зависи от него и няма друга алтернатива? Аз също бих му казала да не се държи като простак дори и да е такъв!
В.Йорданова
цитирай
8. анонимен - Алекс
16.08.2011 19:15
В песента се пее "И в тази страна няма нито една девойка наречена...". Как продължава текста?
цитирай
9. ivoberov - Анна - Бел- Ли, или Анабел Ли
16.08.2011 20:31
То бе тъй отдавна в далечна страна,
в далечна страна сред мъгли
и в тази страна бе девойка една
наречена Ана Бел Ли
по стихотворението на Едгар По, много прочуто навремето си
цитирай
10. injir - Ami, veche poveche ot 20 godini g...
16.08.2011 21:00
Ami, veche poveche ot 20 godini gledame da ne draznim nikogo...
цитирай
11. alexanderkolev - Поздравления, Иво!
16.08.2011 21:06
Все пак, за да има спор, в който са казали, че се ражда истината, нека да отбележим, че има и следното мнение. Успешните реформатори по правило се опират на културата на народа си, когато я променят. Използват умело определени неща от нея, за да променят други. Иначе биха останали неразбрани, необичани и в крайна сметка неуспешни, като Костов да речем. Един много прост народ има нужда от един достатъчно прост водач. Водач, който да се харесва на простия народ, да вдъхва страх и уважение в чиновниците и така да може да постига целите си.
Бойко е простак несъмнено, но той е донякъде ефективен простак, така да се каже. Харесва се на народа (може би с простотията си, но се харесва), вдъхва известен страх и уважение в съпартийци и чиновници (които се убиват да му се подмазват) и така понякога успява да свърши нещо полезно - особено ако от ЕС и американското посолство са му казали достатъчно ясно и настойчиво какво точно трябва да свърши.
Вярно, че би било по-добре да ни управлява един наистина умен, просветен и почтен човек, но дали би могъл да управлява достатъчно ефективно и дали изобщо би могъл да бъде избран да управлява от един толкова изпростял народ? За добро или лошо, живеем в някаква форма на демокрация и царят-философ го няма, или ако го има не е философ.
С други думи, готов съм да приема известна умерена простотия от страна на Бойко, стига да управлява кадърно и да свърши някои наложителни неща. За съжаление, напоследък май не вървят добре и нещата с управлението, като основната причина едва ли е само в простотията Бойкова.
Главната причина почти всички следкомунистически управления на България да завършват с по-голям или по-малък провал е в неумението да се управлява, от страна на управляващите (дори когато се опитват да управляват, а не само да се награбят), и в просташко примиренческото нежелание и/или неумение и на управляваните да се самоорганизират и да изискват от властта да ги управлява по-добре. Или в робската (османско-комунистичка култу
цитирай
12. анонимен - А преди повече от 20
16.08.2011 21:07
injir написа:
Ami, veche poveche ot 20 godini gledame da ne draznim nikogo...


в продължение на 45 не смеехме и който посмееше си плащаше с живота
не че сега е много по-различно
цитирай
13. ko642 - Поздрви за написаното! За съжал...
16.08.2011 21:07
Поздрви за написаното! За съжаление е малко като затворен кръг :) Няма инакомислещи защото няма подкрепа от народа, няма подкрепа от народа защото няма инакомислещи. Ж. Желев не се ли водеше дисидент по комунистическо?! Нещо не се чува много .. още ли е дисидент не е ли?
цитирай
14. alexanderkolev - продължение
16.08.2011 21:22
Или, накратко казано, в робската (османско-комунистичка) политическа и управленска култура. Или още по-кратко и разбираемо казано, в простотията на народа и на т.н. отбрано общество (елит), като простотията на последните е несравнимо по укорима и неизвинима (нали все пак от тях се очаква да водят и просвещават).
В този смисъл подкрепям призива да наричаме простотията с истинското й име при ежедневните си сблъсъци с нея, особено когато идва от хората с власт. Това наистина е някаква проява на инакомислие - понякога минимална, понякога не толкова минимална и безопасна - и след време ще се срамуваме, ако се сега се свиваме и си мълчим.
цитирай
15. spass - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
17.08.2011 10:28
Много се притесних за тази улица, открита от министъра. Ами ако не беше я "открил", как щяха хората да я използват? Така щеше да си остане забутана някъде и неоткриваема :)))
цитирай
16. анонимен - ИМПЕРИАЛИСТ
17.08.2011 10:46
На село, кога почнат да колят свинките по Коледа, щом заквичи първото прасе в някой двор, то скоро заквичават и останалите в селото, дори преди да дойде при тях коляча. Благодаря Ти Господи, че ме запази жив да чуя комунистическото квичене. След 10.11.1989г. за да не може народът да потърси сметка от комунистическите дерибеи, държавата бе съвсем организирано и по план на ДС, тотално разсипана. Със стопиране и нищоправене от страна на властта, народът бе докаран на границата на оцеляване, за да няма физическа възможност да потърси сметка за дерибействата на комунистите през така наречения социалистически период.
Тези които се надяват сегашната власт да падне са като лисицата която вървяла след коча защото видяла, че мъдите му се клатят и чакала да паднат. Чакала цял ден и си останала гладна.
цитирай
17. apostapostoloff - Почти всички бяхме дисиденти-
17.08.2011 10:57
докзателство за това са онези хиляди антикомунистически вицове, които проф. Славов издаде след промените.

А моят дядо, който е бил приятел на Благоев, на смъртното си ложе го прокълна.

А сега за Б.Б. Не бива и за миг да забравяме, че капиталистическата държава е само една доста незначителна част от ЦЯЛАТА СТРАНА.

Б. Б. е нищо, нищо е и целият държавен апарат. Това МНОГО ЯРКО ПРОЛИЧА ПРЕДИ БРОЕНИ ДНИ В АНГЛИЯ.
цитирай
18. bosia - До Иво Беров
17.08.2011 11:20
Иво, в първата част си пресолил манджата. Не може твоята неосведоменост да бъде налагана като официална истина. Илия Минев не е станал дисидент през 80-те години. Той има зад гърба си 33 години затвор. А и не е бил никога само той инакомислещ и инакоговорещ. Политически затворници имаше достатъчно, но те не са силиконови курви, за да ги знаят читателите и зрителите. Погледни в блога ми и ще прочетеш доста неща, внлючително и далеч преди преврата. Ако искаш ще ти подаря и книгата на Георги Канов,"Жребий", която е писана от началото на 60-те години. Той лежа 4 пъти, като последния път беше заради самата книга. Няма да изброявам десетките дисиденти, които знам лично или от мои колеги. Никой не ти дава право да афишираш собственото си незнание като морален ментор.
Босия
цитирай
19. анонимен - Драйфа ми се, още щом ти видя мутрата ...
17.08.2011 11:36
Драйфа ми се, още щом ти видя мутрата на снимката. А като ти чета глупотевините, ми става жал за тебе.
цитирай
20. antikom - Прави текста черен, бе човек! ...
17.08.2011 11:46
Прави текста черен, бе човек!
Нечетимо е това сиво.
цитирай
21. vmir - 7. анонимен - Прекрасно би било,
17.08.2011 12:11
анонимен написа:
но не е задължително! Ако е шеф на фирма, която не е негова, просто е задължително да отговаря на определени критерии, за да бъде назначен
и да работи за просперитета на фирмата и благосъстоянието на служителите й.
Ако е негова, ще си назначи такъв управител,който е способен да я ръководи, да не го краде и да работи с кадърен екип. И пак да се грижи да благосъстоянието на служителите. Тези, които се скатават или умишлено саботират производството, много ясно какво се случва с тях. Но ако са читави и работят съвестно, а им се вменява некадърност, ще напуснат фази фирма и ще отидат в друга. Само че един свестен стопанин никога не би се самозабравил и не би унижавал и експлоатирал работниците си. Така че нека уточним - Бойко като какъв се изживява - като собственик, управител или...? И изобщо на какво отгоре се държи така, сякаш държавата е негова, всичко зависи от него и няма друга алтернатива? Аз също бих му казала да не се държи като простак дори и да е такъв!
В.Йорданова


Че къде има такива шефове? Аз, освен на приказки, другаде не съм виждал такива. Даже на приказки няма други, освен идеални. Когато избираш шеф и направиш списък на качествата на кандидатите, картинката се оказва НАПЪЛНО различна. И какво правим - чакаме да ни намери идеалният шеф, ама толкова идеален, че и от пръв да го разбереш, и цяла вечност да не спреш да му се възхищаваш. Все едно неграмотен да се прехласва пред написано.
цитирай
22. boristodorov56 - Браво за поста!
17.08.2011 12:23
Оказва се, че в Ю туб има доста твои песенни клипове, за които лично аз не знаех и вероятно малко хора подозират.
Жалко само дето още по-малко ще ги разберат.
Но си заслужават да им се хвърли по едно око и ухо!
цитирай
23. haralanov - Браво за текста и от мен!
17.08.2011 12:46
Жуленето на ракия не е традиция,както мнозина си мислят!
Нито пъщ щото на някой му се било ,,услаждало".
Както вика един познат:Пия щото имам социално-битови проблеми.
Ама няма страшно!СИКаджийската мутра Бойко Борисов е временно явление.
В най-лошия случай-президент ще стане.
В най-добрия ще ни е министър-председател само още две години!
цитирай
24. анонимен - latina56
18.08.2011 11:45
Иво и аз като Босия не мога да се съглася с теб, първо какво значи дисидент, много руски нихилизъм има в тази дума, да си бит от ДС ли значи дисидент, да хлърляш позиви ли пред резиденцията на ТЖ на улица Оборище ли значеше да си дисидент,или да откажеш да спиш с Първия наречен ТЖ ,всичко то ва го имаше в България, ако ти не познаваш такива хора които "удариха" режима според възможностите си аз познавам много от тях, незнайните войни антикомунисти, за които никой не пише е и Валери Петров минаваше за дисидент, до момента на онзи прослувут митинг пред Народната Банка когато така гротескно се изкряка пред насабралите се червени баби и дядовци а той е голям интелектуалец, но за него не пишете за неговото предателство...
Иво недей така, познавам лично много хора, които пробиха по една дупка в този гибелен режим, пилоти, генерали, директори, учители, инжинери, лекари, учени , даже и милиционери и палатиха с уволнения отклонения и какво ли не...а някои и с живота си...спомняш ли си актрисата Гинка Станчева, беше пример за всички актьори и актриси които не бяха комунисти...не се плюте сами бе Иво, достойни хора имаше и винаги ще има...
цитирай
25. анонимен - Само думи, пак думи и винаги само думи!
21.08.2011 12:12
Аз да си призная, не виждам никакъв смисъл от подобни констатации. На мен ми омръзна 22 г. да ми обясняват, че съм прост по подразбиране (сега му викат дифолт), понеже съм българин, а по подразбиране българския народ е най-простият от всички на планетата ни. Навсякъде по света народите са абсолютно същите като в България. Ако във Франция хората протестират, това е защото те имат перфектна демокрация и социална стабилност и знаят, че няма как да изгубят работата си или соц. придобивки ако излезат на улицата. Както и знаят, че никой няма да прати войска за да ги изтреби за половин час. Както и знаят, че протестът им ще бъде отразен по всички телевизии по света (там, където има ТВ разбира се). Сега я си представете като как точно китайците ще протестират? Мислите, че не знаят в какви условия живеят? Проблемът е, че ще стане като клането на Тянанмън преди 22 г. Ще се съберат студентите за да искат граждански права, след което ще дойдат танковете и ще ги размажат за броени минути. Това също ще бъде показано по чуждите телевизии, но какъв ще е резултатът? "Демократичния свят" ще излезе с декларация, която осъжда насилието и след известно време ще възобнови успешния двустранен бизнен, както е станало тогава. После всичко продължава постарому.Протест е възможен, само когато самата държава позволява това. Къде е България - някъде м/у Изтока и Запада, както като плитическа система, така и като бит и култура.
Това е разликата между демокрацията и авторитаризма. Впрочем и във Франция не е имало много дисиденти срещу режима Виши. И там са се подмазвали на властимащите и не са смеели да надигнат глава. Всички филми по темата, направени по-късно са пропагандни,за да ги изкарат французите по-малко заспали от нас. От никой народ НЕ ЗАВИСИ степента на демокрация, от него зависи ЕДИНСТВЕНО материалното развитие на страната и трупането на БВП,оттам е право и задължение на управляващия да разходва този ресурс. В цяла Европа се разбива средната класа,но всички си траят - защо ли?
цитирай
26. ivoberov - Степента на демокрацията
21.08.2011 14:07
Степента на демокрация в една държав зависи преди всички и най-вече от нейния народ. В следващото писание ще опиша как през цялата си история българският народ се стреми да се изхлузи от тежкия хомот на демокрацията и от непосилното иго на свободата
цитирай
27. abv21 - Степента на демокрация
22.08.2011 21:44
Аз съм авторът на 25-ти коментар. Ако демокрацията в държавата зависи "най-вече от нейния народ", тогава очаквам да получа отговор на въпроса каква точно е заслугата на френския народ да има една от най-развитите демокрации в света? А каква е заслугата на японския народ, ами на южнокорейския? (независимо, че не са най-демократичните държави, които човек може да си представи, Япония и Ю.Корея са безспорните "лидери" в това отношение в цяла Азия)
Също и противоположния случай - с какво точно е виновен севернокорейския народ за нечувания авторитарен режим в страната си?
цитирай
28. alexanderkolev - Заслугата е, че поколения французи ...
23.08.2011 08:13
Заслугата е, че поколения французи са я изградили тая демокрация.
И тя е такава каквато е, защото ценностите и отношенията между хората там (това, което антрополозите наричат "култура") са такива каквито са.
Същото важи и за България.
Нашата демокрация е такава каквато е, защото ценностите и отношенията между хората у нас са такива каквито са.
Или както са казали шопите, "прост народ, слаба държава" (и обратното).

Разбира се, както демокрацията, така и диктатурата могат да бъдат привнесени от външна сила.
Демокрацията в Япония и Южна Корея наистина е привнесена, докато в Северна Корея е привнесена комунистическата диктатура, както беше привнесена и у нас през 1944 г.
Никой обаче не може да отрече заслугата на японския и корейския народ за това, че опазиха и развиха привнесеното (въпреки периода на авторитаризъм в Южна Корея) и сега са добре управлявани и богати демократични държави.

Ние сме зле управлявана и бедна демократична държава и затова заслугата също си е наша.
Комунистическата диктатура беше привнесена, но след 1989-та имахме 22 две години и затова никой не ни е виновен за сегашното положение. Вижте какво направиха в Чехия и Полша например за тези 22 години.
цитирай
29. abv21 - Аз очаквах Иво Беров да защити те...
23.08.2011 12:55
Аз очаквах Иво Беров да защити тезата си за степента на демокрация. Иначе от написаното по-горе става напълно ясно, че от народът не зависи почти нищо и доказателството е Северна Корея, където диктатурата може да падне само и единствено от външна сила. Същото важи и за Китай, където няма никакъв начин народът сам да извоюва демокрация, силна поне колкото в Тайван или Южна Корея.
Колкото до Франция, не виждам как "поколенията, изграждали демокрация" биха се справили с това, ако десантът в Нормандия не беше успял, или пък ако бяха "освободени" от съветите. Ако България и Франция бяха с разменени исторически роли,днешното им състояние би било също на противоположните полюси.
Колкото до това къде са Полша и Чехия, а къде сме ние - да, отчасти заслугата си е наша, но външните инвестиции, вкарани в тези страни са несравнимо по-големи от тези в България. Защо икономически България няма бъдеще? Пак по същата причина - докато свежите пари са някакви си 2,3 млрд евро, половината идващи от емигрантите, не може да се говори за икономически скок.
цитирай
30. анонимен - бълвоч
30.08.2011 00:41
Поръчков бълвоч.
Мазен и тъп.
Следващият път за по-оригинално призови на въоръжена борба срещу строежа на магистралите. С живи вериги и знамена.
цитирай
31. анонимен - Простаците се дразнят
07.09.2011 23:39
Продължавай Иво, много работа те чака...
цитирай
32. alexanderkolev - Пак дразнят простака
20.09.2011 23:12
http://www.youtube.com/watch?v=_x7vRyJYQoY
цитирай
33. анонимен - И в старите демокрации готвят само с вода
21.12.2011 09:59
Модернизацията на Балканите по исторически причини е закъсняла, но от това съвсем не следва, че балканските народи, вкл. българите, са „най-долни”, „най-прости” и „чезнат йоще в невежество и незнание, докато съседните им народи са достигнали веке един доста горен степен на просвещение”, както казва иронично на едно място Добри Войников. Стига с тези провинциални комплекси, и другите народи готвят само с вода и делът на простите и простаците в старите демокрации в никакъв случай не е по-малък. Там има един огромен субпролетариат, който от поколения безделничи и живее само от социални помощи.

Колкото до дисидентите, то автентични такива няма в нито една източноевропейска страна. Харта 77, Солидарност, Сахаров, Хавел, Валенса и т.н. бяха продукти на КГБ и важен елемент от дългосрочната комунистическа стратегия, която вече навлиза в своя заключителен етап. Имената на „дисидентите” неслучайно са известни, но имената на истинските антикомунистически герои в тези страни са покрити с пелена от мълчание. В България обаче има друго много важно нещо – десетгодишна въоръжена борба срещу комунизма – от 1945 до 1955! Така че имало „ги” е, нещо повече, те са първите антикомунисти в Източна Европа, но за тях нарочно се мълчи. Прочете например това:

http://liternet.bg/publish19/d_gorcheva/gorianite.htm

Въобще официалната история – това са лъжите, които никой не оспорва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7806061
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031