Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2013 14:17 - Протестаджиите да си организират паралелна държава пред парламента
Автор: bgman13 Категория: Политика   
Прочетен: 3169 Коментари: 1 Гласове:
0



Могат да го напрявят, така както са си пред парламента. Предложението е и към тия в университета. Без друго са се събрали на куп. Предлагам им да създадат паралелен парламент. За целта им трябва начин. След което ще се образуват два въпроса:

1. Дали точно тоя начин е най-правилен? Дали изобщо е с нещо по-добър от досегашния?

2. Дали трябва всеки който протестира срещу действащата власт да й противопостави и алтернатива, която да я замести веднага след като (и ако) държавата реши да падне от власт?

 

Ако протестаджиите приемат предложението ми, да си организират паралелна държава, значи по тоя въпрос сме на едно мнение. По въпроса, дали сегашната държавна власт е вредна за България сме почти на едно мнение, защото аз смятам, че тая власт е вредна за България. Разликата обаче е в това, че аз смятам, че анархията е още по-вредна за България. Не трябва да се стига до анархия. И не трябва да буташ нещо без да знаеш, какво точно ще правиш после. Затова моята гледна точка е че това което е вредно за България е начинът по който идва вредната за България власт. Т.е. начинът по който идва всеки нов парламент.

 

Така че! Ако нямате начин ето ви моя. Ако не сте съгласни с моя извадете свой! Направете практическа демонстрация! Пък ще видим по-подир.

 

МОЯТ НАЧИН, КОЙТО ПРЕДЛАГАМ:

 

Описаната по-долу избирателна система има за цел:

 

1. Електоратът да издига народните представители (както и въпроси за референдуми) отдолу нагоре, а не да гласува за спуснати му от властовото статукво парашутисти - като досега.

 

2. Електоратът да може да сменява вече избраните от него народни представители във всеки един момент. Това упражнение, както и горното е напълно безплатно.

 

3. Да бъде невъзможна фалшификацията на вота.

 

 

 

4. Да бъде невъзможно депутатите да бъдат подкупвани. Това е свързано с максималният възможен дебит на избирателната система, който е произведение на броя на депутатите и максималния възможен брой за смяната им от електората. При избирателната система която предлагам, през парламента могат да се извъртят за 40 години над един милион българи. И който иска нека да ни подкупи всичките, имате ли нещо против?

 

КРАТКО ОПИСАНИЕ НА ИЗБИРАТЕЛНАТА СИСТЕМА

 

Това e обратна (намаляваща) йерархическа система от три нива ( електорат, общински съвети и парламент).

Целият електорат е разделен на избирателни секции от по сто човека всяка. Всяка избирателна секция излъчва общински съветник, когото може да смени във всеки един момент. Пълният брой на общинските съветници във всеки общински съвет е сто човека. Кворум обаче при заседанията на общинските съвети не се изискава а начинът на заплащане дава възможност и донякъде стимулира броят на об. съветниците да бъде доста по-нисък - примерно десет човека. Всеки общински съвет излъчва депутат в парламента, когото може да смени във всеки един момент. Кворум в парламента се изисква, което се стимулира и от начина на заплащане.

 

 

ПЪЛНО ОПИСАНИЕ НА ИЗБИРАТЕЛНАТА СИСТЕМА

 

1.

 

Всеки сто човека от имащите право на глас са избирателна секция и избират един в Общинския Съвет. За целта те трябва се съберат на едно място, като съберат кворум от петдесет и един човека, да направят своите предложения явно, да гласуват тайно и след това да преброят гласовете. Избирателна комисия не е необходима. След това да съставят протокол в три екземпляра, на който да се подпишат всичките и един екземпляр от него да бъде даден на човека, когото са избрали. Това е неговата карта за съветник, която той ще представя при всяко заседаване на Общинския Съвет.

 

Общинският Съвет избира депутати в Парламента по същия начин, но гласуването е явно и протоколът, който е съставен е документа, с който депутатите се легитимират, като такива при всяко заседаване на Парламента.

Понеже всичко е просто, стоте човека ще могат да сменят своя избранник, когато поискат. Трябва само да съберат кворум от петдесет и един човека и да съставят нов протокол (при заседанията на съвета, вкл. избор на депутат, кворум не трябва да се изисква, за да работи безотказно). С новия протокол, новият преставител влиза в Съвета или Парламента без много обяснения. Избирателните листи могат да се актуализират през четири години. При това положение депутатите и съветниците трябва да получават заплата след края на всеки работен ден. Който не е присъствал - не получава заплата.

Изборът на народни представители става с гласовете на 51% от присъствалите.

 

При тая избирателна система фалшификация на вота е невъзможен, защото тия, които гласуват, броят и гласовете. Сталин е казал, че "най-важното в едни избори е кой брои гласовете."

Всяка Избирателна секция и всеки Общински съвет би трябвало да си има собствен сайт, където да обсъждат дейността на собствените си народни представители и където да се оформят публично опозиционните концепции.

Дебело искам да подчертая, че за целите, които изказах, парите ще бъдат най-излишното нещо!

 

2. Начин на плащане на заплатите на съветниците и депутатите.

 

При максимален брой общински съветници за един ОбС - сто, от електоратът ще бъдат излъчени по-малко - примерно шестдесет. Общата сума (за заплати) предназначена за едно заседание на ОбС трябва да бъде фиксирана.

Тъй като кворум за заседанието на ОбС не е необходим, на сесията могат да присъстват примерно само десет съветника, които ще получат общата сума за заплати, предназначена за сто човека. И съответно ще имат интерес да защитават интересите на своя работодател - обществото като цяло.

 

Неприсъствалите на въпросната (или на повечето) сесии общински съветници, имат интерес да присъстват при решаването на важни за обществото въпроси, защото са част от това общество.

А ще им бъде и платено.

Един от най-важните въпроси е смяната на депутат.

 

Ако основната клетка от сто човека електорат не е доволна, че избраният от нея съветник не присъства на заседанията, тя може да го смени.

Ако липсва нужният за нея кандидат, тя трябва да се съгласи на увеличение на общата сума за заплати на съветници.

 

Избирателната система която предлагам може да стартира със сегашната обща сума за заплати на съветници, а впоследствие подлежи на свободно пазарно договаряне.

При намаляване на бюджета за заплати на съветниците, ще бъде фактически намален най-вече броят на редовно присъстващите съветници.

Този брой ще зависи именно от бюджета за заплати и би бил същият, дори ако избирателната секция беше от петдесет човека.

 

Така обществото ще регулира необходимия брой хора, нужни за извършването на определената обществена дейност, както и цената на техния труд във всеки един момент. Т.е. системата ще реагира в реално време.

 

Кворум при заседанията на парламента трябва да се изисква - 51%.

 

Депутатската работна заплата, която се дава в края на всеки работен ден, трябва да бъде определена за депутат; а не за целия парламент и после да се дели на броя на присъствалите депутати. Защото ако при заплащането на труда на общинските съветници, целта е, те да работят стабилно и икономично, при работата на парламента, целта е, да има достатъчно голям максимален възможен дебит, който се смята на базата определен минимум от депутати (един депутат на десет хиляди електорат ). Затова както изискуемият кворум при заседанията на парламента, така и начинът на заплащане на депутатския труд, трябва да стимулира депутатското присъствие.

 

Ако в парламента се определи общ ежедневен бюджет за заплати на депутатите, който да се дели между присъствалите в края на всеки работен ден, тогава депутатите биха се разбрали, да не ходят на работа всеки трети делничен ден, като по тоя начин поддържат постоянно две трети присъствие. Работните им заплати биха били същите, както ако ходят на работа всеки ден.

Дори намаляването на броя на контролиращите законодателната власт на две трети от около 600, т.е. около 400 е нежелателно. Ако обаче не успея да ви убедя, че правилната бройка е 600 човека, тя може да бъде дори 50, при същата избирателна система. Това може да стане, като дванадесет общински съвета излъчат по един кандидат, и след това на виртуално съвместно заседание от всичките дванадесет кандидата бъде избран един. При което максималният възможен дебит на избирателната система ще падне на 100 000 извъртели се през парламента депутата за 40 години. Висшият команден състав на държавата обаче няма да падне от това, защото на малко по-ниските и също високо платени йерархически нива на държавата персоналът ще бъде многоброен.

 

3. Защо Парламент от 600 човека е най-добрия вариант?

 

При системата, която предлагам броят на депутатите в парламента ще е около шестстотин. Т.е. по-голям и от тоя на Великото Народно Събрание. Въпреки това, тоя брой депутати няма как да представлява някаква съществена тежест за държавата, защото един депутат ще се издържа от десет хиляди човека.

Реално тоя брой (десет хиляди) е по-малък, но това няма значение. Освен това нас ни интересува увеличението на броя на депутатите спрямо тоя в сега действащия парламент, което увеличение е към четиристотин.

 

Очевидно е, че проблемът на държавата не може да е в издръжката на депутатите. Вече смятах в друга моя тема, че максималният възможен дебит е факторът, гарантиращ правото на всеки гражданин над депутатските работни места. Максималният възможен дебит е това, което гарантира, че депутатите няма да може да бъдат подкупвани.

Сега ще обясня, защо 600 човека в парламента, не само че не са много, но са даже малко.

Десет хиляди човека идва около бройката на една дивизия. В една дивизия има сто ротни командира, което съответствува на броя на общинските съветници съответстващи на един депутат в настоящата избирателна система. Плюс двадесет командири на полкове. Плюс командир на дивизията. Или общо 121 човека висш команден състав.

 

При настоящата избирателна система максималният брой от съответстващия команден състав (т.е. на всички подразделения, които са над сто човека) на десет хиляди човека електорат е 101 (100 съветници и един депутат). Обаче броят на съветниците може да падне дори на десет човека и подлежи на постоянно оптимизиране. При това положение, бихме имали само 11 човека команден състав на една дивизия. Това е прекалено малко, за да може организираната група от десет хиляди човека да работи добре. Така че оттука натам ще трябва да бъдат назначени още доста хора команден състав. Така би станало и ако депутатите бъдат намалени. Вие виждате депутатите, а не виждате какво става надолу.

 

Същевременно следствието от осъществяването на реален народен контрол над най-високите в държавата депутатски места, ще съкрати други административни функции, които консумират колосален обществен ресурс. Специално искам да ви обърна внимание, че цялата институция на профсъюзите ще изчезне. Тя никога не е била гарант на интересите на работещите, а само имитация, за много пари, вкл. такива под масата. Банките ще изчезнат минимум на 90%. Държавният, административният и полицейският щат, както и тоя на охранителите, където са заети значителни обществени сили ще бъдат съкратени доста. Организираната престъпност ще изчезне напълно. Тя също тежи на врата на обществото и което е по-важно тя съществува поради начина на управление на държавата. Самата държавна машина и хората работещи в тая държавна машина взимат допълнителни бонуси към редовните си заплати, посредством организираната престъпност.

 

Съюзените съдия и престъпник, би казал вероятно Виктор Юго. 

 

4. За инсталиране на тая избирателна система ви е нужно само желание.

 

Можете да се организирате в избирателни секции, както сте на улицата ( ако сте в аулата на университета ще ви е още по-удобно). Излъчвате собствен общински съветник, оставяте писмен документ в три екземпляра, като един от екземплярите давате на своя представител. По тоя начин може да се образуват начални об. съвети примерно от по пет човека. Те пък веднага да излъчат депутат (когото могат да сменят във всеки момент). Двама или трима такива депутати вече ще представляват паралелен парламент.

Дори организирането само на една такава избирателна секция, излъчването на един об. съветник и документ в три екземпляра, размахан публично, съдържа заразно начало.

 

Освен това, можете да поискате, сега действащите об. съвети, да излъчат депутати. Макар, че сегашните съвети, не са с истински демократичен произход, те представляват една по-широка основа и същевременно оттренирват предложеното от мене упражнение. Организираният по тоя начин парламент, може да заработи почти веднага, като по тоя начин ще бъде избегната анархията при евентуална абдикация на държавата (помислили ли сте, какво се получава, ако правителството и парламента си отиде за по-дълго време от колкото това стана при Бойко), което е много удобно състояние за задкулисноорганизирани беди. Няма значение, какво пише в конституцията, защото конституцията е суспендирана дефакто от момента на своето създаване, а и вие нали искате промяна. Така че би трябвало да се интересувате единствено от правилното от обществена гледна точка решение, а не от сбърканата конституция, която ни доведе до тука.

 

Фактически начинът за налагането на тая избирателна система, който ви предложих е фактически референдум, инспириран отдолу, според същия принцип, залегнал в избирателната ми система. Това не е стихиен референдум, това е организация и ред.

Ако примерно в една конкретна община, общинският съвет е избран с 50% избирателна активност, в момента в който се окажат на лице избрани общински съветници представящи протоколи (т.е. документи с подписи, имена и адреси) отговарящи на 55% избирателна активност, досегадействащият об. съвет е вече нелегитимен, именно според сега действащата конституция. В нея пише, че държавната власт в България произтича от народа. Само че именно тоя най-важен член е отменен, посредством сега действащата избирателна система.

 

Съответно и когато се появят излъчени посредством тая избирателна система депутати, зад които стои електорат, по-голям от тоя, който стои зад сегашния парламент, сегашният парламент автоматически става нелегитимен и незаконен според сегадействащата конституция. Още повече, че той и досега си е бил незаконен според сегадействащата конституция. Защото както казах, действащата избирателна система дефакто отменя текста в Чл. 1. (2), че държавната власт произтича от народа.

 

 

 





Гласувай:
0



1. svilen75 - Ние вече 24 години живеем в парал...
22.11.2013 02:18
Ние вече 24 години живеем в паралелна държава.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bgman13
Категория: Политика
Прочетен: 639742
Постинги: 308
Коментари: 336
Гласове: 294
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031