Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2007 16:14 - Тотемите на дясното и хората
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 15359 Коментари: 37 Гласове:
0

Последна промяна: 07.10.2007 18:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                   Или как се продаваше вестник " Седем"
                            

                          СЪЛЗА МИХАЙЛОВА
        
 - Ако някой от вас намери много пари готови сме да спасим вестника- казва Надежда Михайлова и една предателска сълза се търкулва по лицето й. Всъщност не се знае дали сълзата е предателска. Не се знае и дали се търкулва. Но за всеки слечай Надето си я бърше. Защото вестник “Демокрация “ се закрива. Вестникът на възторзите, надеждите, мечтите и разорованията. Вестникът на краха.

Може би Надежда Михайлов тъгува искрено. Но не си дава сметка каква огромна глупости и изтърсила. И колко много себичност е проявила. Защото иска пари от 40 обнищени журналисти. Не иска пари ЗА тях. Иска пари ОТ тях. След като си има небезисвестния “гараж”. Заради когото тепърва ще я прекоросат “гаражната Надка “ . След като е била министър на външните работи и следователно има връзки с всякакви политици, предприемачи и банкери. За да им поиска пари и да спаси вестника. Но тя иска пари от журналистите. Това прилича на наглост. Или на гавра. Или на подигравка. Или на трите. Но не е нито едно от трите. Това глупост. Известната вече Надкина глупост. И себичие. Себичие, защото Надка никак не се досеща, че докато нейното място в парламента си е осигурено, с тлъстата заплата и с всички възможности за печалби и облаги /като строене на хотел, например /, на останалите без работа вестникари е отредена друга съдба. На тях им се случва нещо, за което политиците на СДС, а и на ДСБ, също като Надка никак не се досещат. От себичност и високомерие не се досещат.

БЕЗРАБОТНИТЕ ВЕСТНИКАРИ И ПОЛИТИЦИТЕ

На тях им се случва премерно следното. Отиват по бюрата за безработни. Там някой полуграмотен чиновник ги разпознава, понеже са известни и едва сдържайки злорадата си усмивка пита:

       - Какво сте завършили, какво можете да правите, владеете ли езици.

       - Имам две висши образования, журналист съм, владея три езика.

       -  Можем да ви предложим работа в озеленяването- казва полуграмотният чиновник и този път не сдържа усмихваката, а направо си се хили.

Но за тези неща Надка и останалите политици не мислят. Защото “тези неща” са хората. Политиците не се занимават с хората. Те се занимават с “политиката”. И Надка мисли за това как ще оглави СДС, не за хората. Останалите също. А освен това си мислят, кой знае защо, че ако някой намери пари за десен вестник ще подкрепи тъкмо тях, а не хората, дясното, или самия себе си.
ПРОКОБА Та тогава, при закриването на “Демокрация” един журналист / същият с трите езика и двете висши образования, когото по-късно полуграмотният чиновник насочи към прекопаване на градинки/ каза пред всички всички журналисти на вестника, а също пред Костов, Екатерина Михайлова и Надежда Михайлова следното: - Имам за вас една добра и една лоша новина – каза им той. Добрата е, че ще влезнете и в следващото Народно събрание. Лошата е, че СДС ще събере едва седем процента доверие. Никой не му повярва. Нито Костов, нито двете Михайлови. Само журналистите повярваха.

                                 КАК ТАКА ? Не повярваха... Как така, голямата синя партия, която събра един милион души на “Орлов мост” ще събере само седем процента места в Народното събрание/всъщност тя събра малко повече от шест /. Че какво толкова се е случило. Спрял е вестник “Демокрация”. Голяма работа. Ние сме все още водачите на партията, която победи комунизма. Хората ни обичат. Е, доверието към нас понамаля. Но пак ще ни заобичат, след като видят колко са лоши другите. Пак ще ни заобичат, след като се провали управлението на царистите. А после и управлението на тройната коалиция. И накрая, когато се провали и Бойко Борисов всички ще разберат колко сме били прави и отново ще гласуват за нас. Само че трябва да почакаме малко. Четири години на първо време. След това още четири. И след това още четири само. Двайнайтет години – нищо работа в голямата световно-историческа политика.
                                  ОЦЕЛЯВАНЕ А междувременно ония, уволнените журналисти трябва да живеят. Четири години, след това още четири, после още четири. А този живот си има една особеност, която Надежда Михайлова, Иван Костов и повечето политици вдясно някак не подозират. Не подозират, че в този живот хората не само мислят за лявото, дясното, доброто и лошото, верността и предателството. В този живот хората, между другото, ядат. И то всеки ден. Просто няма друг начин. И затова търсят работа. А може би доста политици вдясно и това не подозират. Че хората преживяват с работа. Не с далавери, хотели, гаражи и тлъсти държавни заплати. И журналистите, които трябва да преживяват с работа, а не с далавери, хотели, гаражи и тлъсти държавни заплати ходят от редакция на редакция, от радио на радио и от телевизия на телевизя. Питат. Молят. Унижават се. Оцеляват. / А между другото оня със седемте дипломи и трите езика няма какво да се моли и унижава. За него няма работа никъде. Защото е бил най-яростния привърженик на дясното и демокрацията. Да ходи да копа. / А журналистите се унижават, защото вестниците, радиата и телевизиита са всичките леви. Или свързани с левицата. Или свързани с агентите на Държавна сигурност. Или направо са собственост на тези агенти. И на всякакви кредитн милионери. И на перачи на пари. И на рекламни босове. И на офшорки от щата Делавара. И на медийни монополисти. И на търговците на оръжие. И на престъпници. Затова съвсем естствено изниква въпроса. Ама как така след толкова много власт десните политици в България не създадоха нито един десен вестник. Нито една дясна телевизия. Нито едно дясно радио. Нито една дясна кабеларка поне. Всичките са леви, с едно-две съвсем незначителни изключения. И съвсем естествено идва отговара : Ами защото те, другите, имат имат пари. Те – кредитните милионери, агентите на държавна сигурност, далаверистите, монополистите, перачите на пари, търговците на оръжие и галените отрочета на бившата комунистическа партия.

                         КОЙ ПРОДАДЕ ЖУРНАЛИСТИТЕ

Затова им дадоха всички медии. Заедно с журналистите. Тоест затова ги продадоха. /Пък и не само медиите продадоха /. Заради парите. За да си построят след това хотели, гаражи и палати по черноморието. И те, които продадоха цялата демократична журналистика на наследнитите на бившата комунистическа партия сега се тренчат в един незначителен журналист от един незначителен вестник и със самочувствието на съдници Господни чакат да видят дали ще се продаде, за да произнесат окончателната си присъда : Той е предател, Анатема. Или той си остана наш, Осанна. Същият оня, с многото дипломи и езици, който беше изпратен да копа с клеймото “демократ” и “костовист”. Чакат сега решението му, готови да произнесат присъдите си. Ама не защото им пука за доброто и лошото. Не защото им пука за красивото и грозното. Не защото им пука за достойното и недостойното. Не защото им пука за лявото и дясното. Не защото им пука за съдбата на някой си там човек. На друго им пука тях. Идат избори. За това им пука. Пука им за общинските места. Пука им за кметските места.. Пука им затова, че рейтингът на партията им може да се смъкне с 0,5 %, например. Затова им пука. Не и за човека. Не и за хората. За тях не им пука. Хич. Ама хич.
                           /продължава/

 




Гласувай:
0



1. stoni - Иво, Това че ще кажеш истината няма ...
07.10.2007 17:50
Иво,

Това че ще кажеш истината няма как да те направи предател в очите на хората които я търсят.Напротив ще помогне на всички.Без значение е до, къде ще се разплете...само дано да е под грешката.
Време на разплитане.
цитирай
2. анонимен - Йори
07.10.2007 17:53
Революцията е изяла поредните си деца. Тези, дето нямат какво да ядат. И които за глупостта си обвиняват глупавата Надка, глупавия Петьо, глупавия Ваньо... Които са глупави, но са сити.
А който остава без нищо, се хваща за това, че е останал верен на идеята. А идеята на различните сини е различно синя. На някои - светлосиня, на други - мръсно синя, на Данчо - турско синя и т.н.
Продължението ще разкаже как след първото опарване са се събрали оцелели единомишленици и са направили нещо истинско, чисто и почти свято. Нарекли го 7. После пак някои са се отлюспили, други са отишли при ченгетата, а трети са продали чистото. И пак са останали излъганите.
Винаги съм правил разлика между умен, хитър и мъдър.
Г-н Беров, как може за толкова години един умен мъж като Вас да не натрупа и малко мъдрост? Печал виждам, че си имате натрупана..
цитирай
3. анонимен - IvHi
07.10.2007 18:24
Нека споменем, набързо, другите предадени:
- работници,
- инженери,
- селяни,
- лекари,
- учители,
- полицаи,
- чиновници,
- артисти,
- бизнесмени,
- политици,
- учени,
- хора ...
Всички, които се чувстват предадени. Защото са очаквали повече.
И не са го получили. Затова и не гласуват.

Нашият човек / с дипломите и езиците / е престанал да очаква.
Нещо, от някого. Започнал е да преживява, като се надява на себе си.
И е постигнал много - никой не купува незначителен вестник
от незначителен журналист. Затова продажбата си е чисто негова
работа. И нека пръв хвърли камък този, който ...

П.П. Чета вестника. Ако се продаде, се питам дали ще се чувствам
предаден. Малко? В нещо?
цитирай
4. stoni - Йори, една държа, която изтласква и ...
07.10.2007 18:31
Йори,
една държа, която изтласква и подтиска хора като Иво, трябва да се разруши из основи.Това е структура по зла и от тоталитарните такива...там поне хора от този калибър са зачитани и защитавани от външни и правозщитни организации.Признавани са и спонсорирани, което е достатъчно да ги вдъхновява.В нашия случай имаме лицемерна лъже държава, способна да игнорира издаващите я симптоми на мафиотизираост.Тайно и скрито съсипване и изличаване на такива хора на територията и ще я маскира още повече.Няма да можем и ние да ги познаем мръсниците един ден.
Дупката е огромна и няколко човека в нея хвърлящи с детска лопатка едва ли ще смогнат срещу багерите.
Не обвинявай правите и чистите.Вината не е изобщо тяхна...те са последните мохикани и истински хора.
цитирай
5. анонимен - Софиянец
07.10.2007 19:11
Не, Костов, Михайлова и т.н. никак не са глупави. Вижте им стандарта на живот и ще разберете. Вижте им къде са им децата и ще разберете. Че напр. Костов вече 17 години е на държавно папкане в парламента, от доста години е и Михайлова, и др.
А друг е въпроса, че това са едни посредствени хора. Вижте какво са работили преди 1989 г.
Всеки иска да живее добре, а за това са нужни пари. А парите знаете кой ги държи.
Неслучайно Дачков отива при Пъпката от утре.
За какви десни става въпрос след като предлагат едно комунистическо отроче за кандидат за кмет ?! Това е истинска подигравка. Тази кандидатура окончателно погреба всякаква десница на този етап.
цитирай
6. анонимен - Вестникът бе тъп
07.10.2007 19:30
Вестникът бе тъп. Не се намери един умен главен редактор, които да е по-добър от Балери, Тошо. Венелина.Главните на Демокрация копираха 24 часа, но лошо. Затова не вини другите, а вас, тези дето списвахте по партийно и угаждахте ту на Надка,ту на Иван. ту на Сашо и т.н. и т.н
цитирай
7. анонимен - e ivo. . razbiram, che ne mi chetesh ...
07.10.2007 20:47
e ivo..razbiram,che ne mi chetesh kolonkite,koito pisha pod tvoite "temi-razgovori'

samo predi 4 dni napisah!neka ne se smesva
ehidnoto s vajnoto..
existentzialniya moment ,koyto predpolaga tova nyakakvi hora vremenno da oglupyavat
i momenta na volyata-ontologiya-politika-iconomika.

pomolih da ne se zloradstva ! da se pazi choveka..dori se popitah,dali ne e mnogo santimentalno..
no eto che ti si gi smesil

dano da burkam...

deredjeto e gadno i zloveshto..
AMA IVO,suvsem chestno te pitam/
da ne bi da ti haresva da se pravish na jertva!

a i e suvsem estestveno tova povedenie..tova ,koeto nadejda e napravila e dyasno!

samo che drugoto,ostanaloto i ne e dyasno!
da se obogatyava chrez durjavata!
e ti da ne bi da ratuvash tozi model//vie nali vzehte ot durjavata dostatuchno..dayde sega malko i na nas..na vestnika si,chrez koyto se obogatihte..ami taka shte se poluchi edin socilaisticheki durjaven orphan vestnik.


tova,koeto si napisal e pisane na vremeno oglupyal chovek!
az obache ne smyatam,che tova e losho...tova e dobre..tova e normalno..taka tryabva da bude,v stranata kudeto na desnite vojdove po djobarata ima mnogo lyava,soc durjava!

a ti iskash dyal ot tehnite djobove..stavash lyav,ivo!

---------------
i smeskta mejdu santiment i durjava e lyava,ivo!

ha-jha-ha-ha! grijata za jertvite -sushto : LYAVA gadost!
grijata za dostoynite i redkite-DYASNA OSVETLITolnost..

shtoto mnogo desni marginali,durveni jeleza,ognenostudeni se namirat v dysnoto..tova sushto e mnogo lyavo!
bezobektni desni-tova e po-losho i ot lyavo!
shtoto KOY E OBEKTNA NA DNESHNOTO DYASNO...
may samoto dyasno!
au,ama v kakva gnusarska strana si me rodila ,mayko!


nyakoy da schupi 15 ampuli lydol za dyasnoto!
цитирай
8. анонимен - kakvo predstavlyava "gri...
07.10.2007 21:08
kakvo predstavlyava "grijata" za dostoynite-talantlivite,redkite"
prosto da se suzdavat usloviya za tyahnata svoboda i initziativa.da se raboti za tova da se prechi na durjavata da opredelya standartite,tzennostite,stoynostite,idealite,da se prechi na vsichki listi,spisutzi koy artist e dostoen,koy avtor e svetul,koy yunak na konya e yunachen,koy hudojnik e na durjavata....koy e lyubim sin na polka na durjavata...anglosaxonskiya model e tolkova estestven..ako beshe inakuv tam nyamashe dnes da ima kate moss,pete doherty,david bowie,the beatles,sex pistols,nirvana,david lynch,etc
nyakoy ot vas moje li da si predstavi pete doherty nagraden s visoko durjavno otlichie za psenta si Fuck'd forever.ili puk da se terzae po vestnitzi kato NYTimes i BBC,che durjavata ne mu dava pari da tvori tvorbite si!
v sushtoto vreme pete ima podkrepata na edna ot nay moshtnite companii Louis Vuitton Moet Henessy v litzeto do neotdavnashnoto zlatno yaytze na grupata na mr Arnault LVMH mr slimane...

цитирай
9. ivoberov - Недоразумение
07.10.2007 21:10
Не става въпрос СДС да се беше погрижило за нещастните жертви.
Става въпрос за това, че не се погрижи за себе си. От глупост,и себичност не се погрижи.
Вестниците на дясното можеха да се спасят с една много простичка оздравителна програма.
Дясното можеше да има и своите медии.
Но за всичко това ще пиша в продължението.
То вече е написано за вестник "Седем", който все пак не е продаден и ще излезе в сряда.
Но ще пусна продължението и тук, само че на части, защото знам, че е досадно да се четат дълги писания на компютър.
Искрено благодаря на всички, които взеха отношение по писанието ми.
Благодаря ви и затова, че този път нямаш псувни и простотии. Поне засега.
Просто ми писна от псувни и простотии, честно.
цитирай
10. анонимен - Таня
07.10.2007 21:34
Иво, много ми е мъчно, но май в написаното от Лидол има и много истина. Стискам палци, знам, че точно ти ще направиш верен ход! Обич!
цитирай
11. ivoberov - Лидол
07.10.2007 21:38
Добре де, значи дясното е да не си жертва, а хищник, така ли ?. Много лесно мога да стана хищник, повярвай.
цитирай
12. gantree - @
07.10.2007 21:59
какво е дясното и защо "богатият" Костов не е купил вестника е безсмислено да се коментира, най-малкото пък с такива долнопробни типове като "софиянец" и "лидол";

искам да прочета и продължението;
мълча си по темата вече десет дни, ще почакам и още малко;
цитирай
13. liliahristova - "Демокрация" не се четеше и не се купуваше
08.10.2007 00:21
много преди да бъде спрян. Не беше интересен вестник. По-добре да беше продаден, вместо ликвидиран. Поне работещите в него нямаше да останат с неизплатени заплати и обезщетения. Ако изобщо може да се говори за сравнение, от тази гледна точка - по-добре за "Седем" е да се изтъргува.
"Демокрация" беше официален вестник на СДС. "Седем" е частно издание и главният му редактор многократно е наблягал на независимостта му от ДСБ. Не е лесно да се сравнява крахът на всекидневника с 40 журналисти и още 2 пъти по толкова друг персонал със седмичник, който има претенциите хем да е вестникът на костовистите, хем да не се отъждествява с партията им.
И на мен ми се мълчи по тази тема, но появи ли се другата тема - за журналистите от "Демокрация" - малко настръхвам. Защото извън "аквариума" останаха много повече гладни и безработни.
цитирай
14. alexanderkolev - Много ми хареса написаното.
08.10.2007 02:13
Много ми хареса написаното. Късогледството, самодоволството, а и откровената глупост на доста от т.н. "десни" политици ни струват и ще ни струват много. Наистина, как можа да стане така, че т.н. "дясно" да остане без свои вестници и телевизии? Долавям два отговора (не в горния текст, а така изобщо да витаят във въздуха): първо, че парите бяха у комунистите и, второ, че народът е прост и се купува просташкото (като Труд и 24 часа например). Има много истина и в двата отговора. Има обаче и някои други неща , мисля. Първо, гореспоменатата (и чудесно описана в посланието) глупост и късогледство на "десните" политици. Второ, обаче, има го и това, което е споменато в някои от отговорите към посланието (въпреки че назидателният тон на някои от тези отговори ми се струва крайно неуместен)--а именно, ниското качество на журналистическия продукт. Демокрация наистина беше един слаб вестник според мен. Всъщност, не съм много сигурен в това, което казвам, тъй като спрях да я чета може би две или три години след като започна да излиза--в началото я четях с удоволствие разбира се. Виж, Седем е вестник, който не съм си купувал само когато бях извън България. Причината да си го купувам обаче е най-вече половин страницата на Иво в него. Без тази половин страница, по мое мнение, вестникът губи около осемдесет процента от стойността си (не паричната, която нямам представа каква е, а интелектуалната). Така мисля, въпреки че са ми харесвали и много други неща във вестника разбира се. Но го купувам заради посланията на Иво. Не искам да изглеждам като ласкател (а и не съм такъв по природа), но просто не съм попадал на друг наш съвременник (журналист, писател или какъвто и да било), който да пиши по-добре на български от Иво Беров. Причината за това е, че Иво пише в, така да се каже, "афористичен" стил. Което значи просто, че изреченията са свръхзаредени със смисъл. Прости изречения, но с много мисъл в тях. Mалко думи, много мисъл--а не обратното, както обикновено става. Много е хубаво да се чете, но да се пише така е изключително трудно (камо ли пък редовно да се пише така)--само умение да се пише добре не стига, трябва и да си философ, в истинския смисъл на думата. Не мисля, че е много обичайно за журналистическо писане--и подобен вид писане само издига един вестник (доколкото изобщо може да се намери във вестник) до нещо много повече от вестник. Та, точно в това мисля е ценността на вестник Седем. Не че е "десен", или някакви подобни нищо не значещи идеологеми, а че Иво Беров пише там. А освен, че пише с афористичен стил, Иво Беров говори и истината и осмисля неща, които много малко хора биха могли да осмислят без чужда помощ. Така че без Иво Седем е свършен. Виж, Иво без Седем не е. Вярно е че живеем в идиотска държава (между другото, върнах се от Америка и сега пиша като редови българин, живеещ в Русе), вярно е и че медиите ни (както и държавата ни разбира се) са котролирани от няколко взаимно-оплетени банди от алчни, гнусни и безнравствени простаци. Но все пак има и хиляди хора, които не могат без хубавото, вярно и честно слово. А и изобщо, доброто винаги побеждава. Винаги. Това само наивниците не могат да го разберат. (И аз да се опитам да кажа нещо афористично :-))
цитирай
15. alexanderkolev - А по въпроса защо т. н. "дес...
08.10.2007 03:30
А по въпроса защо т.н. "десни" (ех, как я намразих тая дума) вестници и изобщо медии (друга омразна думичка) бяха слаби би било хубаво да се поразсъждава. Демокрация например. Ще ми е интересно да чуя мнението на тези, които са я чели повече от мен.

От една страна е вярно, че истински хубавото рядко бива оценявано от мнозинството. Не мисля, че случаят с Демокрация бе такъв обаче. Спомените ми са за един слаб вестник (с изключение на първите години, когато бе интересен, ако и да е бил "непрофесионален", нещо, което според мен може да е ценност, а не недостатък).

Не мисля, че вината е и главно в журналистите обаче. Сигурен съм, че е имало и добри журналисти в късната Демокрация. Подозирам, както е и логично за един партиен вестник, че вина имат и политиците, които са могли да влияят върху редакционната политика и финансовата обезпеченост на вестника. Наистина, както струва ми се посочва и Иво в посланието, нашите т.н. "десни" политици сякаш недооцениха ключовата важност на средствата за масова информация. Парите били в комунистите--да, така е. Ама СДС-то беше четири години на власт все пак--защо не положи повече и по-резултатни усилия (1) да ограничи икономическата власт на десарските мафии и (2) да вложи достатъчно средства (и да ги вложи умно) в една хубава телевизия например. Всъщност, за първото не съм май съвсем прав--Иван Костов наистина направи едно истинско (и съвсем не безрезултатно усилие) за борба срещу организираната престъпност (досега, като че ли само той е правил такова). За второто обаче не знам нещо свястно да е било направено--а ако е направено, защо не е имало резултат. Подозирам, че главните причини за провала в това отношение са може би глупостта и некадърността на голяма част от синия "елит". На гореспоменатата Надка например. И тук мисля, че опираме до нещо наистина важно--а именно, как е възможно една толкова посредствена жена, каквато мисля, че е Надежда Михайлова, толкова време да бъде външен министър, а след това и "лидер" на СДС-то? Нямам отговор на тоя въпрос, а ми се струва ключов (не толкова самата Надежда разбира се, а изобщо фактът, че некадърни хора се издигаха до такива позиции) за осмисляне на последвалия провал на "дясното" и осемте години власт на мафията след това. Вярно е, че десарските мафии хвърлиха всичко за да очернят и свалят от власт Костов (именно защото им пречеше), вярно е и че мнозинството от сънародниците ни са недостатъчно просветени и поради това лесно манипулируеми. Но има и други много важни неща--грешки, провали, корупция, политически назначения, връзкарство и некадърност сред "дясното"--за които никой не ни е виновен.
цитирай
16. анонимен - ne sum izkazval takova predpolo...
08.10.2007 03:36
ne sum izkazval takova predpolojenie.
a oshte po-malko sledva takova,ot napisanoto


мога да стана хищник, повярвай.

tova ne e vupros na vyara,nechiie jelanie,ili halluinatziya..
nay-osnovnoto mi vuzrajenie:
HISHTNIK NE SE STAVA!
hishtnika si e takuv po priroda!!!
kategoriyata,koyato culturno e po-chesto upotrebena e "zvyar"///(surhomme) ili po-delnichnoto bestia,v koeto ima podigravatelno i podchinitelno otnoshenie

za sujelenie,edna lyava propozitziya e che neshtata mogat da se prevrushtata taka lesnop ot edno v drugo..da smenyat ili razmenyat svoite prirodi spored sluchaya ili izgodata..ey taka:
ya stani za malko tova neshto ti tuka,a puk az shte za malko eto tova dyasno neshto za okolo 20 minuti..

a i ivo,kakva e tochno nujdata ot tova"?
naprimer,kakvo tolkova shte se promeni,ako imame edna jertva -hishtnik!
da ne bi da ima nyakoy,koyto da se sumnyava v ednakvata lesnota na otstrelvaneto na trevopasno vegan i na hishtnik..nyakoi hishtnitzi dori taka sa gi ulovili ,che sa gi postavili v kletka,koeto e sushto tolkova nepremlivo ,s ogled na tyahnata priroda.

||||||||||||vse -pak ne e li stranno.
az govorih za talant,za svoboda...
nyamam nishto protiv ,ako nyakoy polva obraza na hishtnika ,kato neshtoto,koeto mnogo chisto i yasno izrazyava tezi dadenosti,dadeni v dar ot prirodata..vse pak talanta e neshto,koeto poveche svurzvame s priroda,otkolkoto s kultura...kultivirane.
ne sluchayno talantliviya e neshto kato kitch,kuhnenska versiya na geniya..negov blizuk rodnina..a ot otto weiningger znaem,che genityat ne moje da ima genialen brat.



"nyakoi hora mogat da mulchat,zashtoto mulchat po priroda,drugi mulchat po cultura!"
ima i takiva,koito i dori kogato govoryat pak mulchat..shtoto nishto ne mogat da kajat!
vsushtnost to ne e do kazvaneto..a do izkazvaneto na smislena ,logicheski argumentirana i referirana misul.
цитирай
17. globaladmin - Аз също казах преди години - ако не ...
08.10.2007 05:21
Аз също казах преди години - ако не приемете ДОИП, ви чака трайна загуба. Никой не повярва. Даже и журналистите. Извод - никой не слуша пророците.

doip.edno.info
цитирай
18. анонимен - "долнопробни типове като ...
08.10.2007 07:58
"долнопробни типове като "софиянец" и "лидол";"

това е за изтриване.
цитирай
19. анонимен - Софиянец до номер 18
08.10.2007 09:18
Не се връзвай на екземпляри като gantree:)) Това са едни от последните шутове на Костов, които разсмиват публиката:))) Причината за бръмченето на въпросния е Костов. Всеки, който гъкне срещу Костов е..........
Без шутове като този нямаше да е интересно:) Това са обикновено хора с комунистически произход, които някак си се чувстват гузни и неясно защо за тях Костов е една икона. Това трябва да се обясни от психолозите (или психиатрите). Шутът gantree е без собствено "Аз". За него Костов е най-важното, дори по-важно от семейството. Нека го оставим да си мисли, че прави нещо:))) Да оставим на спокойствие шутът да си прави шутовщините:)
цитирай
20. kuromur - Абе Иво, вие един вестник не можахте ...
08.10.2007 11:57
Абе Иво, вие един вестник не можахте да му направите икономиката и финансите, пък твърдиш, че Костов е финансов гений- Какъвто беше вестника, такова и управлението- НЕГРАМОТНО!
цитирай
21. marystaneva - Когато вярваш в нещо
08.10.2007 12:11
templar, това за ГЕРБ ми се струва тъпо. Сигурна съм, че във всяка партия има почтени хора, които са повярвали в идеите, написани в програмата и устава и. И поради тези причини са станали членове или са започнали да и симпатизират, а не заради някакви лични облаги. Но за да промениш нещо в държавата, трябва не само желание, а права и власт. Власт, която няма да те промени и корумпира, ако ти си достоен, честен и чист човек. Нали затова навремето хората повярваха в СДС. Не е страшно да се разочароваш от партия, но боли, когато излъжат доверието ти. Това не означава, че никога повече не бива да се доверяваш на никого. Ако се влюбиш и те излъжат, значи ли че никога повече не трябва да обичаш? Най-важно е ти самият да не излъжеш хората, които са ти повярвали.
А за другите "прагматични" неща остави Беров сам да решава - мисля, че той е достатъчно интелигентен да го направи.
Някой живее, за да яде, а друг яде, за да живее. Аз съм от вторите. А вие?
цитирай
22. анонимен - ПАЗАРЪТ
08.10.2007 12:18
В условията на пазарна икономика, единственото, което стои между теб и богатството ти е въображението ти. Хората с висока квалификация могат да работят много неща, но трябва да умеят да се пласират, да се рекламират да овладяват публиката от работодатели. Не е задължително да останат в същата работа. Иначе съм съгласен за левите пари. Ами ти замисли ли се защо нама десен вестник, създаден от властта? Ами нашата власт не беше като тяхната - нагла, лумпенизирана, крадяща сган от безмозъчници. Нашите не можеха просто така да бръкнат в нчеий джоб и да си направят слугински медии. Не им е в природата.
цитирай
23. gantree - @ templar
08.10.2007 13:27
аз лично не помня да съм си купувал някога вестник "заради идеята" - казвам го точно в този смисъл, в който ти го имаш предвид; купувам си вестник, за да науча нещо повече за нещата, които ме интересуват, още нещо за тях, което не знам; по същите причини гледам телевизия, каквато и която и да е тя, по същите причини чета книги, каквито и да са те, и т.н.
за "идеята" правя ... съвсем други неща, най-общо казано;

и все пак, предпочитам да прочета и продължението; не че нямам какво да напиша и сега, но преди продължението мнението ми няма да е напълно оформено; Иво напълно го разбирам, но в по-голямата си част мнението ми се различава от неговото - което според мен е напълно нормално, тъй като ние не сме някакви си анонимни руски матрьошки, дето са напълно еднакви и почти неразличими, както и да се кръстят в анонимното си битие (софиянец, несофиянец и пр.), втч. и в коментарите тук
цитирай
24. ianchefff - Иво,
08.10.2007 22:25
не се познаваме, извинявай, че така се обръщам, но... това, че има доста правописни грешки ми говори, че си го писал на един дъх. майната им на грешките.
Страшно е.
Нямам думи.

Респект.
цитирай
25. анонимен - В условията на пазарна икономика, ...
08.10.2007 23:24
В условията на пазарна икономика, единственото, което стои между теб и богатството ти е въображението ти.
to 23.

и богатството (ти) е в is from domain of ъображението

цитирай
26. marystaneva - Говорех за идеализма,доверието и отстояването на принципи
09.10.2007 01:52
Не говорех за купуването на вестници, четенето на книги и т. н. Обяснявах, че парите не са всичко на този свят, макар че е по-добре човек да ги има. Но ако трябва да избирам дали да се продам или да продължа да се харесвам, предпочитам второто.
цитирай
27. анонимен - pone tova, koeto se razbira ot vt...
09.10.2007 09:56
pone tova,koeto se razbira ot vtorata chast na pismoto ,na men mi govori za tova,che v-k 7 ne moje da se prodade,poneje ivo ne jelae da si prodade dyala!

Чакат сега решението му, готови да произнесат присъдите си.

taka li e!

ako e taka kakto se podrazbira ot tova izrechenie,az si mislya che nyama nishto po-hubavo za tebe, ivo!

imash vuzmojnostta da si posledniya mohican,posledniya idealist,posledniya pochten !
koy drug put ni predostavya takova shtastie ,za takava izchistena i yasna situatziya!
vinagi ,tezi,koito sa durpali neshtata nazad u nas,sa spuvali napreduk,obrazovanie,prosveshtenie,sa vnimavali mnogo za tova da zamuglyavat takiva situatzii.
da ne moje da se vidi taka yasno-koe kakvo e..vinagi ima personi,koito shte zavaolirat i zatzapat.

a v momenta ti razpolagash s takava situatziya,i ugula kum neya stoi shiroko otvoren!
pak povtaryam:v sluchay che e taka!

v sushtoto vreme ,ti dori bih da mislya,che imash i vtora dobra vuzmojnost!

ne vijdam nishto losho v tova ,ako moje da se specheli ot prehvurlyaneto na sobstvenostta!

sled tova,vinagi mojesh da dokajesh,smislula na svoeto deystvie,pragmaticheskoto,a ne kreslivo tzennostnoto postupvane,ako naprimer sus sredstvata se nasochite vednaga kum suzdavane na nova redaktziya,novo zaglavie,
ili puk ako s tezi sredstva mojesh da si kupish primerno neshto kato "glasove"

e,znam,che ne stigat za Sunday Express,ili Daily Mail

obache shto da ne se kupi naprimer kultura!" literaturen vestnik ili neshto takova(ne znam dali Lit Vestnik izliza vse oshte..

dobre de,nyama li investitori...ne moje da yma sred bogatite desni bulgari vse edin,koyto jelae da pecheli ot gazetata.

sus sigurnost bi imalo pechalba!

...az ne sum suglasen s ivo,che tryabvalo dyasnoto da si suzdade vestnik ili mediya..
ne stava taka..
tova e post hoc,propter hoc.

vestnika tryabva da se razpoznae kato desen ,a ne partiya da go razpoznae vuv vestnika sebe si.
i da go hrani,kato diplyanka..ili da go polzva za da si publikuva dokumentite,suobshteniyata,zakachkite..i da iznudvat predpriyatiya ot durjavniya sector da davat reklami i da si kupuvat vreme v media!
цитирай
28. viovioi - значи ей това не ми допада..
09.10.2007 16:21
Ако например заможен бизнесмен, симпатизант на БСП купи вестника с цел пропаганда, какво правят журналистите? Ако са по призвание,принадлежност и идеали би следвало да бягат. Защо този който хипотетично би купил вестника, купува и душите им???
цитирай
29. анонимен - diasnata ideia i neinoto iazdene
09.10.2007 17:10
Дясната идея се практикува частично, бе хора.
Там е проблемът.Десните политици у нас мразят богатите хора.Освен новия лидер на СДС, помислете виждали ли сте десен политик да се снима с български капиталист...А те не са само ченгета, мутри и комунисти. Реално десните хора в България имат нужда от партия, която да не се срамува да ги подкрепя явно.Като правило десните са по-инициативни, ерго по-богати и по-успешни. Защо се срамуват от тях?...Иво , много си готин , ама много мразиш по-заможните хора, бе приятелю.На Жоро името се чу в политически контекст едва когато си продаде вестника.А някой попита ли го колко пари и дал за идеята... И как омразата срещу капиталистите се съчетава с търсенето на рекламодатели.Нали я знаете приказката, че двама като разменят по една идея и двамата си тръгват с по две идеи, а като разменят ябълки си тръгват с по една...Така е и с парите.А някой трябва да ги даде, но преди това да ги изкара, а още преди това десните политици да не смятат контактите си с него за компрометиращо обстоятелство.Това са политически комплекси.
цитирай
30. анонимен - do viovioi - prav si - vestnikyt na praktika e zakrit i Bat'Boiko
09.10.2007 17:21
go znae, no ne mu puka - celta e izpylnena.Opravdavam dosegashnia sobstvenik shtoto ne e lesno, no s kandidaturata za kmet sgafi i tova pravi neshtata gadni.
Jalko.Beshe gotin.
цитирай
31. ivoberov - Ах, клетият човек
11.10.2007 15:49
Дорина:Ах завчера цял ден горката госпожа във треска и във жар в постелята лежа.
Оргон : Ами Търтюф ?
Дорина:Търтюф?Той чуствуваа се славно!Пълнее,руменей,разхожда се бавно.
Оргон : Ах, клетията човек.
Дорина:Дори вчера неможа ни залък да сложи в уста :от мъка и бодеж беше и невъзможно.
Оргон : Ами Тартюф ?
Дорина:О,той вечеря си набожно и сам пред нея там изяде с доста труд две пилета на шиш и половина бут.
Оргон : Ах, клетият човек.
Дорина:Ноща измина цяла,а още ни за миг не беше тя заспала :неможеше от жар очи си да закрий.И тъй до сутринта над нея бдяхме ний,
Оргон : Ами Тартюф ?
Дорина:Надвит от сладостна омая,от яденето той премина в своята стая,намъкна се завчас в топлото легло и спа до аранта с усмихнато чело.
Орагон : Ах, клетият човек.
Дорина:Склонихме я най-сетне да й се пусне кръв , та малко да й светне;и огъня тогаз премина изведнъж.
Орагон : Ами Тартюф ?
Дорина:О,той държа се като мъж и за да бъде твърд пред пристъпите груби и да навакса той кръвта , що тя загуби , със литър вино сам закуси заранта.
Орагон : Ах, клетият човек.
Дорина:Та тъй са той и тя.Да припкам към нея веч и ней да кажа без забава как радвате се вий ,че тя е вече здрава.
цитирай
32. анонимен - ivo
11.10.2007 18:30
kajete koi e karaka
цитирай
33. анонимен - и аз да се обадя...
14.10.2007 00:14
За пръв път участвам в задочна дискусия, защото смятам, че твърде често се получават отклонения от обсъждането и нежелателно разводняване, но събитията около съдбата на вестник "Седем" и тяхната оценка ми се сториха добър повод и аз да се обадя и да споделя своята позиция.
Преди всичко бих искал да запитам г-н Беров няколко неща, които не успях да си изясня недвусмислено нито от страниците на "Седем", нито от постингите, които успях да прегледам:
1. Продаден ли е в крайна сметка "Седем" и на кого?;
2. Ако не е, дали наистина причината е в отказа на г-н Беров да се раздели със своите дялове?;
3. Ако не е, защо тогава има нов (стар :)) редакционен екип за последния брой? Спомням си, че предишният екип декларира намерение да напусне вестника в случай, че собственика се смени, защо са го направили сега?
Има неща, които обаче мога да споделя преди да науча отговорите на горните питания. Първото, което ме вълнува, е оценката на постъпката на г-н Стефанов, демонстрираща неговите настоящи партийни предпочитания. Каквото и да се изрече в защита на неговото решение, от гледна точка на почтеността за мен то не е различно от политическото поведение на г-н Бисеров, г-н Абаджиев и още неприятно много други политици и бизнесмени, които могат да бъдат видяни в различно обкръжение, стига то да е от потенциалните победители на следващи избори. В случай, че г-н Стефанов не е симпатизирал на ДСБ през годините на съществуване на вестник "Седем", считам, че беше коректно екипът на изданието да намери форма да покаже на читателите си (все пак беше ясно, че те в преобладаваща та си част са симпатизанти на ДСБ), че любимият вестник се финансира основно от човек, който има различни позиции. В другият вариант решението за присъединяване към кандидатите на ГЕРБ трябва да е продиктувано от някякви личностни или бизнес проблеми, но за съжаление аз съм от хората с демодирани разбирания, които смятат, че личностната конфронтация или липсата на финансова подкрепа за някяква начинание (визирам обвиненията, че ДСБ не са подпомогнали "Седем"финансово) не са достатъчна причина да зарежеш една политическа идея и да се присъединиш към друга, която твоят вестник до момента яко е оплювал. Уважавам усилията на всички, които създадоха и наложиха "Седем" в медийното пространство, но не мога да разбера защо толкова ви докривява от липсата на достатъчно внимание от страна на ДСБ, след като вестникът си е вървял приемливо добре и така (друг е въпросът, че и аз смятам, че ДСБ трябваше да ви подкрепят не само на думи). Така че нещата не опират до това дали седмичникът трябва да се продава, защото това е въпрос само на решението на собствениците и ние не можем да ги съдим, а дали т. нар. "дясно" няма да инкасира поредния шамар, АКО се окаже, че негови емблематични личности като Георги Стефанов, и, за съжаление, Иво Беров, правят сметки кой какво дава и предлага или не дава и не предлага, преди да преоформят своите позиции. Някой забеляза в постингите, че още в първата изява на г-н Беров след смяната на редакционната колегия остротата на перото му е поизчезнала, тотемите на дясното се оказват по-интересни за изследване и заклеймяване от управлението на тричленката или медийните изяви на "генералисимуса мутриссимус" или както го наричаше там...Впрочем, г-н Беров, във връзка с напомнянето, че и журналистите трябва да ядат, какво ще ядат напусналите (явно) журналисти на "Седем", които май презпочетоха да не изневерят на разбиранията си? Все се надявам, обаче,че г-н Беров ще успее да остане верен на изградения си образ като автор, чиято статия в края на вестника намирах за добър "десерт". Нямаме нужда от втори случай "Коритаров" - аз последния никога не съм го харесвал, бил ми е неприятен като ТВ водещ и ми е все едно, че се оказа ченге , но видях фрустрацията на свои познати, за които той беше напредничав журналист.
Имам още някои неща да изложа във връзка с промените в "Седем", но не искам да удължавам писмото си прекалено, а не съм свършил. Следващата част е за друго, затова ако някой иска да обсъжда моето мнение за последните събития може и да не я чете :)

Преглеждайки постингите от най-различни хора, за пореден път констатирах, че проблемът на т.нар "дясно" в България се дължи не толкова на липсата на привърженици, които да го одобряват или предпочитат, а на криво разбраната претенциозност на същите тези персони, изостряща се преди избори, в резултат на която по време на самите избори голяма част от тях се оказват избиратели на псевдодесни и псевдодясноцентристки партии като ГЕРБ (сега), НДСВ (преди) или на нарастващата партия на негласувалите. Посочват се най-различни причини: "...ама те се защо се разделиха", "...и те са корумпирани", "...те се карат", "...няма нови лица, а Костов е автократ и така управлява", "...всичките се оказват еднакви - и сини, и червени, и всякякви" (добре е, когато може да се приложи и генералното обобщение " и всякакви", звучи някак си завършено), и още какви ли не дивотии, неспирно подсказвани от платената журналистика. Уважавам, поне така си мисля :), чуждото мнение, но вече започвам да се афектирам, когато слушам нескончаемите дискусии за съдбата на дясното, за морала на дясното, за бъдещето на дясното, за миналото на дясното, за принципите на дясното, за проблемите на дясното, за майката на дясното, за Костов на дясното.. опа, това беше от инерцията, просто трябваше да започна с темите за Костов, ама и там е така. И все се питам какво очакват всичките с претенциите към дясното, освен управление на лявото, най-лявото, левашкото, средно-лявото среднистото и среден пръст като краен резултат? Изобщо не виждам полза да дискутираме недостатъците на личността и решенията на Костов, при условие, че големите проблеми на BG очивидно са свързани с личности като Луканов, Младенов, Виденов, Първанов, Борисов, Петков, Станишев, Сакскобургготски, Доган още цяла тумба от тия същите. Никога няма да схвана абсурдната логика, по която не гласувам примерно за Костов, но другите - те май са още по-лоши, значи не гласувам хич и си навличам правителство на тия, другите. Смешничко, нали?
По- логично ми изглежда да си избереш приемливата политика, идеи, ако щете, и да пускаш бюлетините за партия, която я е следвала (къде по-сполучливо, къде проблематично) и изглежда има намерение пак да я следва, независимо от това колко добре се представя в конкретни избори. А за най-прагматично намирам да се подкрепя тази политика и партия, която в най-голяма степен се противопоставя на наглото управление на комунисти, царисти, среднисти, продажни журналисти и всичките такива...така, че проблемът дали да гласувам не съществува, за кого да гласувам - също, и ако кандидатите на предпочитаната от мен формация имат някои недостатъци, мога и да ги преживея (за извесн(тно време, разбира се), защото предпочитам за кмет образован човек пред необразован, за премиер доказан реформатор пред руски възпитаник и гражданин и за президент правист в напреднала възраст пред партиен кариерист с незаконно опразнено досие. Чак когато се решат тези проблеми, ще мога да си разреша да се отвращавам от смесените листи на СДС и ДСБ, да се отегчавам от липсата на "нови лица" и да се мръщя на един човек със симпатично излъчване заради грешките на дядо му.
Последният ми въпрос към недоволните от десните е най-съществен: от какво точно сте разочаровани, дами и господа? Нима през 1990г. наистина очаквахте, че може да има промяна, която бившите комунисти няма да се стремят да контролират, при условие, че имат всички ресурсни и конюнктурни дадености за това? Че СДС няма да е инфилтриран с техни хора, които да отворят по някой скандал при нужда от разколебаване на електората? Че българският бизнес няма да бъде първостепенната цел за овладяване? Че няма да възникнат сива икономика и тъмни структури, които да оперират при наложителност извън закона? Че "преходът" няма да изпитва мъчителните трудности, които изпитва под задушното руско влияние? Че "малкото братче" на СССР за 4-5 години ще стане "Швейцария на Балканите"? Или че лидерите на ченгесарските партии ще се поколебаят да въведат BG в НАТО и ЕС няколко години след като са определяли членството в тези организации като противоречащо на националните интереси? Сериозно, наистина ли очаквахте нещата да вървят нормално? Е, затова сте разочаровани. Аз се надявах на нещо оптимистично, но очаквах горе-долу това, което се случи, и не се чувствам излъган от СДС, ДСБ, Фил, Костов, ЕС, НАТО, Надето, пак Костов, скапаната държава и т. н. Не съм разочарован и от Симеон, Милен, Бойко, Серго, Румен (който се падне) и т. н., защото те се оказаха това, за което си ги считах - групичка нежелателни личности. Само Доган не беше ясен до 1993, но после и той така.
В заключение искам да издигна лозунг и по възможност да го залепя на челото на някой тотем: стига сте обсъждали дясното като цяло и Костов в частност, ами се замислете дали не е време да ги подкрепите по-активно, защото проблемите на българското общество идват предимно от техните политически конкуренти и продлжават да се изострят, вместо да вървят към разрешение.
Вижда ми се длъжко това, дето го написах, ще се учудя, ако някой го изтрае цялото, ама ако има такъв - благодаря за търпението :))))
цитирай
34. marystaneva - Аз го изтраях
14.10.2007 06:47
Аз го изтраях и даже ми хареса. Добре написано, грамотно, изразяващо и отстояващо лична позиция. Но защо си анонимен? Аз също подкрепям дясното, но не това дясно на Костов, а едно друго, ново, в което повярвах. И освен това вярвам, че във всяка една партия има честни и почтени хора, които обичат страната си и искат да работят за нея, а не само за собственото си благополучие. Дай боже някога да се обединят и да работят заедно. Но за разлика от теб аз предпочитам за кмет честен човек, който не ме е излъгал досега, независимо от визията му; за премиер - човек с твърда ръка, който може да взима решения и да носи отговорност за тях, а за президент - прилично изглеждащ, образован и възпитан правист, историк и т. н., но не на преклонна възраст. И не ми е достатъчно кандидат-кметът да клечи със своето "симпатично излъчване" на шест-етажни билбордове. Не ми харесва бившия премиер който смени половината си министри без да каже защо, който разцепи СДС, сега да иска да се върне едва ли не като обединител на същото това дясно. Не ми харесва и бившия цар, който не можа или не посмя да се пребори с непочтените в партията си. Не ми харесва и сегашния премиер, който се коалира с хора, на които не им пука за България, преследващи единствено личните си интереси. Не ми харесват и журналисти, които изпълняват поръчки - предпочитам да отстояват личното си мнение, дори и когато то не съвпада с моето! А колкото до вестника, разбира се, че собствениците могат да го продадат на когото искат - това е бизнес. Но мисля, че ако до вчера те лично са писали против този човек и са вярвали в написаното, не е редно сега да започнат да го възхваляват - нека оставят това на хора, които наистина вярват в него.
А ето и още информация за ББ:
http://www.boikoborisov.bg/
цитирай
35. анонимен - blag009 -ти окаш...
09.11.2007 19:07
ти окаш ..."В заключение искам да издигна лозунг и по възможност да го залепя на челото на някой тотем: стига сте обсъждали дясното като цяло и Костов в частност, ами се замислете дали не е време да ги подкрепите по-активно, защото проблемите на българското общество идват предимно от техните политически конкуренти и продлжават да се изострят, вместо да вървят към разрешение."
И според теб в ЧАСТНОСТ колко мандата трябва да искара Костов като премиер, и вместо с ченгета да се бори , да се бори за ТУВА ЗА КОЕТО Е ИЗБРАН ОТ НАРОДА?????
Нима мислиш, че тия близо 2 250 000 души които поверваха на Костов през 1997 г. , че активно шъ ПОЛОЖИ основите на дясното , са толкова малоумни че ГО отрязаха и на последните избори за европарламен за него да гласуват към 85 000 души?????
Тива е драги, чуй един от синдромите на Блаже:
"Колкото и да плюеш по народо, то е като море , не моеш да го препълниш"!!!! Шапиш за кво иде реч ?????


цитирай
36. marystaneva - Народът винаги е прав!
09.11.2007 22:41
И когато наказа Костов, пак беше прав! А той, вместо да потърси вината в себе си, взе, че се разсърди. На НАРОДА ???! И резултатите ги видяхме и на тези избори!
цитирай
37. анонимен - Кой ти каза, че гоискаме Костов?
23.11.2007 23:33
Интересно, как на някои хора не им стига до ума простата мисъл, че Костов, такъв, какъвто сме го видяли като управленец, не го искаме?

Точното тълкувани е на резултатите от изборите през 2001 е: "Една фъфлеща на неясен български неизвестност е за предпочитане пред Костов, какъвто го видяхме за 4 години."


Ако някой не е разбрал, да го кажа иначе: Ренесанс на дясното, ако под дясно се разбират отломките и дериватите на СДС от 2001-ва, няма да има. Това е затворена страница. Амин
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7973518
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031